لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی یوتا جاز – میلواکی باکس

یوتا جاز لیگ بسکتبال NBA

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال قصد داریم وضعیت دو تیم بسکتبال یوتا جاز و میلواکی باکس در لیگ بسکتبال NBA را مورد بررسی قرار دهیم. این دو تیم قرار است در ساعت ۵:۳۰ یکشنبه، ۱۲ اسفند در ورزشگاه اختصاصی یوتا جاز یعنی ویوینت اسمارت هوم آرنا به مصاف یکدیگر بروند. با سایت خبری بسکتبال ما همراه باشید.

یوتا جاز: آهسته و پیوسته به‌سوی مدعی شدن

توپ وقتی به زمین بخورد، دیگر تنها راهی که دارد به سمت بالاست. تیم بسکتبال یوتا جاز که در فصل ۱۴-۲۰۱۳ به زمین خورد و آن فصل را در قعر جدول کنفراس غرب به پایان رساند، از آن به بعد روند روبه‌رشدی داشته و کم‌کم جای خود را در میان تیم‌های راه‌یابنده به مرحله‌ی پلی‌آف مستحکم نموده است. البته به‌کارگیری یک سرمربی جدید، یعنی کویين اسنایدر نیز در این تغییر روند، بی‌تأثیر نبوده است. با این وجود این تیم هنوز نتوانسته خود را در جمع تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ بسکتبال NBA جا کند و دو فصل اخیر را در جایگاه پنجم این کنفرانس به پایان رسانده و اکنون هم در جایگاه ششم قرار دارد.

شاید اگر یوتا جاز همانقدر که به بهبود عملکرد دفاعی خود اهمیت داده، تقویت عملکرد تهاجمی خود را هم جدی بگیرد، طعم روزهای خوش‌تری را هم در لیگ بسکتبال NBA بچشد. این تیم اکنون چهارمین دفاع قدرتمند لیگ را در اختیار دارد، ولی از لحاظ هجومی تیم بیستم لیگ است. رادی گوبرت، بازیکن سنتر این تیم با ۶۵.۴٪ پرتاب موفق، دقیق‌ترین پرتاب‌کننده‌ی لیگ است، اما چه فایده که در هر بازی به‌طور میانگین تنها ۱۵.۵ امتیاز کسب می‌کند. شاید اگر اینقدر در پرتاب کردن وسواس به‌خرج ندهد، بتواند به رکورد ۲۲.۹ امتیاز در هر بازیِ هم‌تیمی‌اش داناوان میچل برسد و عملکرد هجومی تیمش را هم تقویت کند.

میلواکی باکس بهترین سایت بسکتبال

میلواکی باکس: گوزن‌ها برای لیگ بسکتبال NBA شاخ شده‌اند…

و شکستن شاخ گوزن هم کار هرکسی نیست! اما از کجا معلوم؟ شاید یوتا جاز با عملکرد خوب در خانه (۲۰ برد و ۱۰ باخت) از پس این کار دشوار بربیاید. سایت بسکتبال ESPN که برد یوتا جاز را محتمل‌تر (۵۳٪) دانسته است. اما گوزن‌های بی‌رحم حتی عملکرد خارج از خانه‌شان (۲۲ برد و ۹ باخت) هم از عملکرد داخل خانه‌ی یوتا جاز بهتر است. به‌علاوه هیچ‌کدام از بازیکنان اصلی میلواکی باکس درحال‌حاضر مصدوم نیستند و این تیم از فرم خوبی برخوردار است، درحالی‌که ریکی روبیو، پوینت گارد اصلی یوتا جاز به‌علت مصدومیت در بازی اخیر این تیم با دنور ناگتس غایب بود و حضور او در بازی پیش‌رو هم مورد تردید است.

جالب است بدانید که درست همان سالی که یوتا جاز قعرنشین کنفرانس غرب شد، در کنفرانس شرق هم این جایگاه نصیب میلواکی باکس شد. اما حالا این تیم به‌لطف سرمربی جدید خود، مایک بودنهولزر دارد بهترین روزهای بسکتبالی خود در دو دهه‌ی اخیر را تجربه می‌کند. اینکه در رده‌بندی کلی لیگ بسکتبال NBA تیم گلدن استیت واریرز به‌اندازه‌ی ۴.۵ بازی از میلواکی باکس عقب افتاده، قدرت بی‌چون‌وچرای گوزن‌ها را گواهی می‌دهد. بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال پیش‌تر تحلیل مفصل‌تری از عملکرد تیم میلواکی باکس را ارائه کرده که برای مطالعه‌ی آن می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. همچنین اطلاعات تکمیلی در مورد بازی یوتا جاز با میلواکی باکس هم در این لینک قابل‌دسترسی است.

از اینکه با مطلب دیگری همراه بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال بودید، ممنونیم. با دنبال کردن مطالب سایت خبری بسکتبال ما اطلاعات بسکتبالی خود را روزبه‌روز افزایش دهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *