بررسی ۱۰ نقل و انتقال گران قیمت فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ بسکتبال NBA

بسکتبال NBA

فصل نقل و انتقالات تابستانی بسکتبال NBA در همان ساعات اولیه خود در روز یکشنبه با شور و حرارت خاصی آغاز شد و برخی از چهره های سرشناس این لیگ که قرارداد آزاد داشتند یا به تیم های دیگر پیوستند و یا قرارداد خود را تمدید کردند.

۱۰ جا به جایی گران قیمت بسکتبال NBA در نقل و انتقالات فصل ۲۰-۲۰۱۹

ارزش مالی نقل و انتقالات لیگ حرفه ای بسکتبال NBA آمریکا تاکنون بیش از سه میلیارد دلار تخمین زده شده است. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ نقل و انتقال مهم و گران قیمت فصل جدید لیگ بسکتبال NBA که از روز ۳۰ ژوئن تاکنون اتفاق افتاده است:

۱. تمدید قرارداد کلی تامپسون با گلدن استیت وریرز؛ ۵ ساله و به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار

تیم گلدن استیت وریرز نتوانست کوین دورانت، ستاره مصدوم و ۳۰ ساله خود را نگه دارد و این بازیکن به همراه کایری اروینگ و دی آندره جردن راهی تیم بروکلین نتس شدند. اما اوضاع درمورد کلی تامپسون دیگر ستاره طلایی پوشان فرق داشت. به محض آغاز پنجره نقل و انتقالات بازیکنان NBA، باب مایرز از باشگاه گلدن استیت و گِرگ لارنس نماینده کلی تامپسون به سرعت با یکدیگر درباره تمدید قرارداد این ستاره ۲۹ ساله به توافق دست یافتند. قراردادی که پنج ساله بوده و ارزش آن هم ۱۹۰ میلیون دلار خواهد بود. کلی تامپسون در بازی ششم فینال مقابل تورنتو رپترز از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و به گفته پزشکان، این بازیکن چندین ماه دور از میادین بسکتبال خواهد بود.

۲. حضور توبیاس هریس در فیلادلفیا سونی سیکسرز؛ ۵ ساله و به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار

توبیاس هریس، مهاجم ۲۶ ساله و قدرتی سابق تیم لس آنجلس کلیپرز را هم باید در فصل بعد در تیم جدیدی ببینیم. هریس پس از تنها یک فصل بازی برای کلیپرز با قراردادی پنج ساله و به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار راهی تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز شد. در واقع هدف از این انتقال، پرکردن جای خالی جیمی باتلر بود که این بازیکن از فیلادلفیا جدا و راهی میامی هیت شد. این انتقال بسیار شبیه به اوضاع کوین دورانت در گلدن استیت بود که این بازیکن نیز شرایط تمدید قرارداد با تیم سابق خود را قبول نکرد و راهی تیم جدیدی شد.

۳. تمدید قرارداد کریس میدلتون با میلواکی باکس؛ ۵ ساله و به ارزش ۱۷۸ میلیون دلار

تعجب نکنید، کریس میدلتون سومین بازیکن گران قیمت نقل و انتقالات فصل جدید لیگ NBA تاکنون به حساب می آید. با امضای قراردادی که میان او و مدیران باشگاه باکس صورت گرفت، این مهاجم ارزشمند و ۲۷ ساله در جمع بازیکنان میلواکی باقی ماند. میلواکی باکس در فصل گذشته بهترین عملکرد خود را در طول دو دهه گذشته داشته و آن ها تمایل دارند که استخوان بندی این تیم برای فصل آینده نیز حفظ گردد. سران تیم باکس با کریس میدلتون برای امضای قراردادی پنج ساله و به ارزش ۱۷۸ میلیون دلار به توافق رسیدند تا این مهاجم همچنان در جمع بازیکنان میلواکی باکس باقی بماند. میدلتون بازیکن مهمی برای میلواکی به حساب می آید و تمدید قرارداد او می تواند اقدام خردمندانه ای از سوی مدیریت این باشگاه کنفرانس شرق محسوب گردد.

۴. حضور کوین دورانت در بروکلین نتس؛ ۴ ساله و به ارزش ۱۶۴ میلیون دلار

شاید پرسروصداترین انتقال فصل جدید رقابت های NBA را باید حضور کوین دورانت ستاره ۳۰ ساله و مصدوم سابق گلدن استیت وریرز در تیم بروکلین نتس بدانیم. دورانت از مهره های تاثیرگذار چند فصل اخیر طلایی پوشان به حساب می آمد که مدیریت باشگاه وریرز و در راس آن ها باب مایرز تلاش زیادی را به کار بستند تا مانع خروج ستاره خود شوند. اما اوضاع به گونه دیگری رقم خورد و در همان آغازین ساعات نقل و انتقالات NBA کوین دروانت با قراردادی چهار ساله و به ارزش ۱۶۴ میلیون دلار راهی بروکلین نتس شد. بروکلین، تیم فعالی در نقل و انتقالات امسال به حساب می آید. آن ها به غیر از کوین دورانت، توانستند دو ستاره دیگر چون کایری اروینگ و دی آندره جردن را نیز در اختیار بگیرند. دورانت نیز به مانند تامپسون در دیدار فینال مقابل رپترز آسیب دید و بخش عمده ای از فصل ۲۰-۲۰۱۹ رقابت های NBA را از دست خواهد داد.

بسکتبال NBA کوین دورانت

۵. انتقال کریستاپس پورزینگیس به دالاس موریکس؛ ۵ ساله و به ارزش ۱۵۸ میلیون دلار

البته انتقال پورزینگیس از نیویورک نیکس به دالاس موریکس مربوط به روزهای اخیر نبوده و این ستاره سابق باشگاه نیکس، حدود پنج ماه پیش با قراردادی پنج ساله و به ارزش ۱۵۸ میلیون دلار راهی دالاس شد. در واقع باید گفت که مدیران موریکس در مورد این انتقال ریسک بزرگی را به جان خریدند. کریستاپس پورزینگیس نزدیک به یک سال به علت مصدومیت رباط صلیبی دور از میادین بود و باید دید که این بازیکن آیا می تواند به شرایط خوب خود قبل از مصدومیتش برگردد یا خیر؟ گفتنی است، در ازای پورزینگیس دنیس اسمیت جونیور، دی آندره جردن، وسلی متیوز و دو انتخاب رانداول درفت به نیویورک منتقل شدند. در کنار پورزینگیس، تیم هاردوی جونیور، کورتنی لی و تری بورک به دالاس منتقل خواهند شد.

۶. حضور کایری اروینگ در بروکلین نتس؛ ۴ ساله و به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار

همه به خوبی می دانستند با اتفاقات رخ داده بین اروینگ و مسئولان تیم بوستون سلتیکسس، این بازیکن قطعا در ۳۰ ژوئن و آغاز نقل و انتقالات فصل جدید NBA از این تیم جدا خواهد شد. کایری اروینگ با قراردادی چهار ساله و به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار به تیم بروکلین نتس پیوست تا ادامه مسیر ورزشی خود را در این تیم بگذراند. حضور همزمان کایری اروینگ، دی آندره جردن و البته کوین دورانت که فعلا مصدوم است، می تواند از بروکلین تیم قدرتمندی را در منطقه کنفرانس شرق پدید آورد.

۷. انتقال جیمی باتلر در میامی هیت؛ ۴ ساله و به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار

باتلر یکی از بازیکنان تاثیرگذار فصل گذشته تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز بود که او را باید در فصل بعد در تیم میامی هیت ببینیم. باتلر ستاره ای ۲۹ ساله است که سابقه چهار بار حضور پیاپی (۲۰۱۸-۲۰۱۵) در تیم آل استار NBA را داشته و به عنوان بازیکن آزاد دو تیم هیوستون و میامی را خواهان خود می دید که سرانجام با انتقالی چهار ساله و به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار به میامی پیوست. در ازای انتقال باتلر به میامی، جاش ریچاردسون نیز از میامی هیت به فیلادلفیا سونی سیکسرز خواهد پیوست.

بسکتبال NBA جیمی باتلر

۸. حضور کمبا واکر در بوستون سلتیکس؛ ۴ ساله و به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار

در نهایت شایعات مربوط به جدایی کمبا واکر از شارلوت هورنتس به واقعیت پیوست و این ستاره ۲۹ ساله را از این پس باید در ترکیب سبزپوشان بوستون سلتیکس مشاهده نماییم. در واقع تیم بوستون، واکر را جایگزینی برای کایری اروینگ می داند که با قراردادی چهار ساله به تیم بروکلین نتس پیوسته است. گارد راس سابق باشگاه شارلوت هورنتس، با قراردادی چهار ساله و به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار به بوستون سلتیکس پیوست. مدیران بوستون در واقع با انتخاب واکر می خواهند تا حدی ناکامی خود برای نگه داشتن کایری اروینگ در تیم شان را جبران نموده و مشکلی از بابت پست گارد راس در فصل آینده نداشته باشند.

۹. حضور دی آنجلو راسل در گلدن استیت وریرز؛ ۴ ساله و به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار

گلدن استیت تیمی بوده که در چند سال اخیر همیشه در صف مدعیان کسب عنوان قهرمانی در لیگ NBA به حساب می آمده و حال آن ها کوین دورانت یکی از فوق ستاره های تیم شان را از دست رفته می بینند. مدیران گلدن برای پرکردن جای خالی ستاره پیشین خود، با دی آنجلو راسل بازیکن فصل پیش بروکلین نتس باب مذاکره را آغاز کردند و توانستند با قراردادی چهار ساله و به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار نظر مساعد او را برای پیوستن به گلدن استیت جلب نمایند. مدیران گلدن پس از دی آنجلو راسل به دنبال دیگر بازیکنان بروکلین نظیر گراهام و شباز نپیر نیز خواهند بود.

۱۰. حضور آل هورفورد در فیلادلفیا سونی سیکسرز؛ ۴ ساله و به ارزش ۱۰۹ میلیون دلار

هنگامی که آل هورفورد به سال آخر قرارداد خود با بوستون سلتیکس رسید، همگان انتظار داشتند تا او قرارداد خود را با سبزپوشان تمدید نماید. اما برخلاف انتظارات، وی از بند قرارداد سال آخر خود صرفنظر کرد تا به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم دیگری در NBA شود. او پس از کایری اروینگ، دومین جداشده بزرگ سبزپوشان بوستون در فصل آینده به حساب خواهد آمد. این بازیکن در فصل گذشته توانست برای اولین بار در مدت سه فصل حضورش در بوستون به مرحله نیمه نهایی منطقه کنفرانس شرق صعود نماید. هرچند او و تیمش در این مرحله توسط میلواکی باکس حذف شدند و رویای آن ها نیز در همان دور به پایان رسید. آل هورفورد با قراردادی چهار ساله و به ارزش ۱۰۹ میلیون دلار به تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز پیوست تا ادامه دوران ورزشیش را در این تیم ادامه دهد. قرارداد او ۹۷ میلیون دلار قطعی و ۱۲ میلیون دلار پاداش خواهد داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *