یانیس آنتتوکومپو چه راهکاری باید برای کسب دومین عنوان MVP خود بیاندیشد؟

کنفرانس شرق هم در این فصل مانند کنفرانس غرب رقابتی‌تر شده است. یانیس آنتتوکومپو به همراه میلواکی باکس به دنبال درخشش است.

یانیس آنتتوکومپو به دنبال درخشش

اگرچه تورنتو رپترز هنوز هم بخت اصلی برتری در مرحله پلی‌آف است، آن‌ها تا این اندازه قدرتمند نیستند که برای دومین سال متوالی جام لری اوبرین را به خانه خود ببرند. این مسئله فرصتی را پیش روی یانیس آنتتوکومپو در میلواکی باکس می‌گذارد که توسط کوای لنارد و یارانش در فصل قبل پایان فصل را در فینال کنفرانس شرق به چشم دید. رقابت برای کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل لیگ NBA همه داستان است و در فصل پیش این عنوان به فوق‌ستاره جوان میلواکی باکس رسید. به نظر می‌رسد هر سال این را بشنویم که چگونه یانیس آنتتوکومپو این خیز بلند را برداشت؛ چگونه قدش بلندتر شد؟ چگونه عضله اضافی خود را ساخت و یک سری سؤالات دیگر در مورد درخشش او! فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ NBA تحت‌الشعاع همین قضیه بود. یانیس آنتتوکومپو الهام‌بخش بود، مهم‌ترین بازیکن در هر دو سمت زمین برای هر تیمی به شمار می‌آمد. و بله، جیمز هاردن نیز در هیوستون راکتس چنین وضعیتی داشت. اما اگرچه یانیس موجب شد تا میلواکی باکس رو به پیشرفت باشد، وی در حذف تیمش از مرحله پلی‌آف تا حدودی مقصر بوده است. وی مخصوصاً در زمینه پرتاب‌های ۳ امتیازی ضعیف عمل کرد و نتوانست برنامه‌های ارائه شده به او برای دیدارها را آن طور که باید و شاید به پیش ببرد.

میلواکی باکس در شش بازی ماه می به تورنتو رپتورز باخت. زمانی که فینال کنفرانس شرق به پایان رسید، همه متفق‌القول بودند که آنتتوکومپو ارزشمندترین بازیکن فصل عادی رقابت‌ها بود. اما بهترین بازیکن در مرحله پلی‌آف؟ فقط و فقط کوای لنارد مستحق این عنوان بود. یانیس نباید به این دلخوش کند که اخیراً عنوان MVP را از آن خود کرده است- NBA لیگی است که قبل از او هم بازیکنانی که در فینال نبودند عنوان MVP را کسب کرده‌اند (لبران جیمز، ۲۰۱۳) و یا نباید بپندارد بازیکنی است که در تیم خود انقلاب کرده و بارقه‌های امید به قهرمانی را در تیم خود به وجود آورده، این مورد هم قبلاً وجود داشت (استیو نش از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶)، لبران جیمز از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ و استفن کری در سال ۲۰۱۶). یک روایت دیگر نیز وجود دارد. حتی قبل از اینکه فصل گذشته شروع شود، یانیس آنتتوکومپو یک رهبر بود. در حقیقت، نزول این بازیکن می‌تواند داستان را به ضرر او برگرداند. هیچ شکی در این نیست که موفقیت در پلی‌آف اوضاع میلواکی باکس را تا چه اندازه تغییر می‌داد زیرا آن‌ها می‌دانستند این بازیکن نمی‌تواند پرتاب سه امتیازی انجام دهد.

یانیس آنتتوکومپو

او در این زمینه کمبودی را در بازی خود احساس می‌کند و این کمبود شدید است. وی فصل گذشته ۲۵ درصد پرتاب سه امتیازی داشت و در مرحله پلی‌آف این آمار را به ۳۲.۷ درصد افزایش داد. هنوز هم آمار خوبی نبود. آنتتوکومپو یکی از هیجان‌انگیزترین بازیکنان این فصل لیگ NBA خواهد بود. او یک فصل را سپری کرده و دقیقاً می‌داند که این بار در مرحله پلی‌آف چه عملکردی باید از خود ارائه بدهد. اما در لیگی که هر یک از بازیکنان برند مربوط به خود را دارا می‌باشند اگر یانیس اعتماد به نفس فصل قبل خود را نداشته باشد همه او را به دست فراموشی خواهند سپرد. اگر یانیس آنتتوکومپو نتواند حداقل راه خود را در کسب آمار میانگین بالای ۲۰-۲۰۱۹ باز کند، توئیتری‌ها، مقاله‌نویسان و افراد دیگر می‌گویند که در عصر جدید، مهاجمی که می‌تواند بازی را تغییر دهد و هیچ کس تا به حال چنین بازیکنی را به چشم ندیده است نمی‌تواند پرتاب‌های ۳ امتیازی موفقی انجام دهد! ناخواسته این داستان بر علیه او شده و مانع از آن می‌شود که برای دومین سال متوالی عنوان MVP را بدست بیاورد.

این مسئله ما را به ابتدای بحث می‌رساند. علیرغم این‌که تورنتو رپترز به اندازه کافی لایق حضور در فینال کنفرانس شرق نیست، کنفرانس شرق روزهای بسیار سختی را برای میلواکی باکس رقم خواهد زد. فیلادلفیا سونی سیکسرز با جذب آل هورفورد بر قدرت خود افزوده است. در بوستون، سلتیکس گوردون هایوارد آماده را یک فصل کامل در اختیار خواهد داشت و کمبا واکر نیز در این تیم خواهد بود. میلواکی باکس، به عنوان یک تیم فصل قبل در زمینه پرتاب‌های ۳ امتیازی جزو میانه‌نشین‌های جدول بود. اگر بروک لوپز دفاع حریف را به هم بریزد کارایی آنتتوکومپو افزایش می‌یابد. اما در این فصل اگر میلواکی باکس بخواهد یک مدعی جدی قهرمانی باشد آن‌ها به آنتتوکومپویی نیاز خواهند داشت تا بتواند پرتاب‌های ۳ امتیازی درستی انجام دهد و همچنین این بهبود به وی کمک خواهد کرد تا برای دومین سال متوالی عنوان MVP را از آن خود کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *