هنوز زود است تا گلدن استیت واریرز را خارج از کورس قهرمانی NBA بدانیم

گلدن استیت واریرز فصل ۲۰-۲۰۱۹ را باید بدون کلی تامپسون آغاز کند. آن‌ها کوین دورانت را نیز در اختیار نخواهند داشت. چه مشکلی بزرگتر از این می‌تواند وجود داشته باشد؟

وضعیت گلدن استیت

قبل از این که کوین دورانت در سال ۲۰۱۶ به گلدن استیت واریرز بپیوندد، این تیم به رکورد ۷۳ پیروزی در فصل عادی لیگ NBA دست یافته بود. گلدن استیت قبل از ورود کوین دورانت نیز یک تیم سازمان یافته بود و به محض ورود کوین دورانت این‌گونه تصور می‌شد که بهترین تیم تاریخ NBA باشد.حالا اوضاع تغییر کرده است. کلی تامپسون، که در فینال لیگ NBA ۲۰۱۹ رباط صلیبی پاره کرد، تا سال ۲۰۲۰ با تیم نخواهد بود. او باید آرام آرام به میادین برگردد و خودش می‌داند که این صبر او چه اهمیتی خواهد داشت. در عین حال، بحث و جدل درباره گلدن استیت بدون کوین دورانت و کلی تامپسون ادامه دارد. آیا آن‌ها فقط با استفن کری می‌توانند نجات پیدا کنند؟ وضعیت دریموند گرین در این فصل چگونه خواهد بود؟ و آیا بازیکنان جایگزین می‌توانند گلدن استیت واریرز را به سمت قهرمانی در سال ۲۰۲۰ سوق بدهند؟

برای مبتدی‌ها، بارها و بارها اثبات شده که نباید گلدن استیت را در هیچ شرایطی دست کم گرفت. از نظر سازمانی، واریرز کلاس لیگ NBA است. حالا به فصل ۲۰-۲۰۱۹ رسیده‌ایم و بسیاری امیدوارند کاستی‌های گلدن استیت واریرز بر روی موفقیت تیم‌شان در کنفرانس غرب اثر بگذارد. وجود چنین تفکری منطقی به نظر می‌رسد. گلدن استیت در فصل پیش‌رو کمتتر از هر زمان دیگری در زمان استیو کر رنگ پیروزی را به خود خواهد دید. میانگین کلی کنونی پیروزی‌های گلدن استیت ۴۸.۵ است. این میزان برای حضور در جمع ۸ تیم فصل قبل کافی بود. امسال، بدون یک تیم برتر منطقی است که پیروزی‌ها میان تیم‌ها تقسیم شود. بنابراین وقتی درباره نزول گلدن استیت واریرز صحبت می‌کنیم، باید از این نیز بگوییم که مقصود از نزول دقیقا چیست. لیگ NBA لیگی است که انگیزه و داستان در آن وجود دارد. گلدن استیت واریرز تیمی است که می‌خواهد ثابت کند بدون دورانت هنوز هم مانند قدیم‌ها می‌تواند عالی باشد. دریموند گرین این بار را بر روی شانه‌های خود احساس می‌کند اما استفن کری هم مهره قابلی است. به لحاظ هجومی، دی آنجلو راسل باید با آنچه آن‌ها بدان نیاز دارند تطیبق داشته باشد. شما هنوز هم منتظر کوارترهای سوم طوفانی در فصل ۲۰-۲۰۱۹ باشید.

گلدن استیت

تنها مشکل این است که واریرز بر روی ترکیبی کار می‌کند که شاید کم ستاره ترین ترکیب تاریخ این تیم باشد. واریرز بر روی بازیکنانی همچون کالی اشتین، آلک برکس، آلفونزو مک کینی و گلن رابسون تکیه کرده است. این بدان معنی است که آن‌ها مشکل بزرگی در دفاع خواهند داشت، جایی که واریرز در طول سال‌های اخیر درخشان بوده است. بله، آن‌ها بازیکنانی مانند کوین لونی را بازگرداندند و این به آزادتر بودن دریموند گرین کمک می‌کند. امال نکته دیگری نیز وجود دارد و واریرز بازیکن پا به سن گذاشته‌ و در خط دفاعی نیز صلابت فصل قبل را ندارد بنابراین شاید روی اتیازگیری ایت تیم اثر بگذارد. سیستم در سانفرانسیسکو کار می‌کند، فرهنگ هم همینطور و بیایید با یکدیگر صادق باشم، بای اوت‌های بازار هم خوب عمل می‌کنند. استعداد گلدن استیت واریرز بر روی بازیکنان آینده‌دار پخش شده است. این بازیکنان آینده‌دار در آغاز راه هستند و تا آن‌ها را در میدان بازی ندیده‌ایم و یا دچار مصدومیت نشده‌اند غیرمنطقی است که از آن‌ها مأیوس باشیم.

اما سلامت به هر حال یک مسئله ضروری است. نمی‌دانیم ترکیب گلدن استیت چه زمانی از مصدومان تهی خواهد شد. تقریباً مسلم است که دریموند گرین در ماه اکتبر باید به فرم خود در ماه ژوئن برگردد و برای واریرز بازی کند. او نمی‌تواند مانند فصل قبل با ۲۵ پوند اضافه وزن بالا و پایین بپرد. اما اگر گلدن استیت واریرز در زمان تمرینات خود خوش‌شانسی زیادی داشته باشد آن‌ها نیز می‌توانند از کورس رقابت در لیگ NBA جان سالم به در ببرند. دیگر تیم‌های کنفرانس غرب لیگ NBA هنوز علامت سؤال‌های زیادی را پیش‌روی خود می‌بینند. هیچ تضمینی برای تیم‌هایی همچون لس آنجلس لیکرز، لس آنجلس کلیپرز، پورتلند بلیزرز و یوتا جاز وجود ندارد. اما با توجه به نبود کوین دورانت و غیبت کلی تامپسون آن‌ها نیز می‌توانند امیدوار باشند. از حالا، در ماه سپتامبر، بسیار زود است که گلدن استیت واریرز را از گردونه کورس قهرمانی خارج کنیم. شاید آن‌ها تیمی که در گذشته بودند نباشند اما تا آن‌ها به ما عکس آن را ثابت نکنند هنوز می‌شود به واریرز امیدوار بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *