• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • گرگ پوپوویچ از آدام سیلور به خاطر پاسخش به چینی‌ها تمجید کرد

گرگ پوپوویچ از آدام سیلور به خاطر پاسخش به چینی‌ها تمجید کرد

گرگ پوپوویچ ، سرمربی کهنه‌کار لیگ NBA روز سه شنبه آدام سیلور، کمیسیونر لیگ NBA را برای حمایت از بیان آزادی مردم هنک کنگ ستایش کرد.

تمجید گرگ پوپوویچ از آدام سیلور

گرگ پوپوویچ که قبل از دیدار سن آنتونیو اسپرز و میامی هیت در دیدار تدارکاتی پیش‌فصل صحبت می‌کرد گفت او درک می‌کند که آدام سیلور پس از ناراحتی چینی‌ها از انتشار یک توئیت در هفته گذشته از جانب دریل موریل، مدیر ورزشی هیوستون راکتس که گویای حمایت از معترضان دولت در هنگ کنگ بود در موقعیت سختی دارد. اما او از حمایت سیلور از دریل موریل هیجان‌زده شده است. سیلور در سخنان ابتدایی خود در توکیو و سپس کنفرانس خبری بعدی گفته بود که لیگ NBA هم از ارزش بالای بیان آزادی حمایت می‌کند. گرگ پوپویچ در این باره می‌گوید:

گفتن این جملات برای او آسان نبود. او در محیطی این جملات را گفت که مملو از خطرهای اقتصادی است. اما او اصولی دارد که همه ما باید آن را محترم بشماریم و اکثر ما در طول سه سال گذشته چنین رویکردی داشتیم. بنابراین من از صحبت‌های او هیجان‌زده‌ام.

گرگ پوپوویچ یکی از سرمربیان لیگ NBA است که بسیار کم مصاحبه می‌کند و هرگز از بیان ایده‌های سیاسی یا اجتماعی هراسی ندارد. او مخالف سرسخت دونالد ترامپ است. بسیاری از سرمربیان NBA در رابطه با مسئله چین سکوت کردند. مایک دی آنتونی، سرمربی هیوستون راکتس پس از دیدار تدارکاتی تیمش در ترکیه از پاسخ به سؤلی درباره این مسئله امتناع ورزید و وقتی نظر داک ریورز، سرمربی لس آنجلس کلیپرز را پرسیدند خیلی در این مسئله عمیق نشد. ریورز در حاشیه تمرین تیم لس آنجلس کلیپرز به خبرنگاران گفت:

این رویکرد کشور آمریکا است: آزادی در بیان و ما همیشه باید این آزادی بیان را داشته باشیم. اما آزادی بیان این نیست که ما برای نتیجه‌گیری هم آزاد باشیم.

گرگ پوپوویچ

دیگر سرمربیان هم ابراز داشتند که کارهای زیادی در رابطه با آماده‌سازی تیم خود دارند و وقت پرداختن به این موضوع را ندارند. نیک نرس، سرمربی تورنتو رپتورز در این باره گفت:

اردوی تمرینی یک فرصت فوق‌العاده برای ما است تا تمرینات خود را پیگیری کنیم. کاملاً به رهبری لیگ NBA وفادارم و آن‌ها خود می‌دانند که در این راببطه چه سیاستی اتخاذ کنند.

اما پوپوویچ درباره کار برجسته آدام سیلور مصاحبه‌ای تفصیلی انجام داد. او اهمیت این قضیه را با دو لحظه تاریخی دیگر دوران حرفه‌ای سیلور مقایسه می‌کند- اینکه چطور NBA مالک قبلی لس آنجلس کلیپرز را به خاطر اظهارنظر نژادپرستانه محروم کرد و اینکه چطور لیگ NBA از جامعه LGBTQ حمایت کرد. گرگ پوپویچ در این باره می‌گوید:

آدام یک رهبر بسیار پیشرو است. همه ما به یاد داریم که او چگونه با موقعیت مالک سابق کلیپرز برخورد کرد که چون سیاست درستی اتخاذ کرده بود همه به او افتخار کردند. نمی‌توانم خوب به یاد بیاورم چون زمان زود می‌گذرد، دو، سه یا چهار سال قبل در خیابان‌های نیویورک سیتی قدم می‌زدم که قایقی را دیدم. آدام سیلور بر روی قایق ایستاده بود و نشان بزرگی از حمایت LGBTQ را با خود داشت و بار دیگر احساس غرور کردم همانطور که در قضیه کلیپرز این حس به من دست داده بود و حالا باز هم ما این آزادی بیان را می‌بینیم و این فوق‌العاده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *