استیو کر: توهینی به گفته‌های کوین دورانت نداشته‌ام

استیو کِر، سرمربی تیم گلدن استیت واریرز، در مورد مسائل مختلفی با آنتونی اسلاتر از خبرگزاری اتلتیک به گفت‌و‌گو پرداخته است. وی در این میان در خصوص کوین دورانت هم سخن گفته است.

سخنان استیو کر در خصوص کوین دورانت

سرمربی ۵۳ ساله و موفق گلدن استیت که به همراه شاگردانش در واریرز توانسته به سه قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برسد و در سال ۲۰۱۶ نیز مربی سال NBA لقب گیرد، صحبت‌های خود را ابتدا از شرایط کنونی تیم تحت هدایتش آغاز کرد:

وزن حرکتی‌ای که ما در گلدن استیت به اجرا در آورده‌ایم، فقط در یک نقطۀ مشخص کار می‌کند. ما شاید در دو دور اول لیگ، با سیستم کاری خود به جلو برویم ولی در ادامه و بسته به شناختی که از حریفانمان بدست می‌آوریم، استراتژی خود در زمین را مشخص خواهیم کرد. سپس به دور حذفی و یا پلی‌اف می‌رسیم که تیم‌ها به مراتب باهوش‌تر و بهتر از دیدار‌های ‌عادی لیگ بازی می‌کنند. من در حال حاضر باید به کیفیت فنی تیمم توجه داشته باشم و پیش از شروع لیگ در زمینه‌هایی همچون دریبل، شوت‌زنی، پیک اند رول و دیگر مسائل وقت گذاشته و کار کنم.

استیو کر چندی پیش در مصاحبه با وال استریت ژورنال، در مورد گلدن استیت و نقش کوین دورانت در این تیم صحبت به میان آورده بود. مصاحبه‌ای که پس از آن، بسیاری آن را توهین آشکار به K.D می‌دانستند. اما استیو کر مخالف این عقیده بوده و می‌گوید که صحبت‌های او توهین به شخصیت و نقش دورانت نبوده است. کِر به آنتونی اسلاتر می‌گوید:

به هیچ وجه توهینی به گفته‌های کوین نکردم و تنها حقایق را بیان کردم. شما می‌توانید به هر سیستمی نگاه کنید و می‌بینید که من تشکیل دهنده یک مثلث با مایکل جردن هم بودم. قدرت تهاجمی تیم‌ها در فینال‌های کنفرانس و دیدارهای نهایی همیشه نسبت به فصل عادی و مراحل ابتدایی پلی آف کمتر است.

کوین دورانت

وی افزود:

این تفاوتِ مایکل جردن، کوین دورانت و کوبی برایانت را با سایر بسکتبالیست‌های NBA نشان می‌دهد. آن‌ها توانایی ضربه زدن به هر دفاعی را دارند اما تیم‌ها در پلی آف عمق بیشتری به دفاعشان می‌دهند و شاهد بازی‌های فیزیکی‌تری هستیم. داوران هم نمی‌توانند بارها و بارها خطا بگیرند و در اینجاست که سوپراستارها خودشان را نشان می‌دهند. هیچ سیستمی به تنهایی نمی‌تواند ضامن پیروزی شما در فینال‌های آخر سال باشد و توانایی‌های فردی یک بازیکن است که می‌تواند به پیروزی شما کمک کند.

سرمربی گلدن استیت واریرز، خاطرنشان کرد:

از این رو، من به گفته او توهین نکردم بلکه به آن‌ به چشم یک حقیقت نگاه کردم. فصل ۱۷-۲۰۱۶ که اولین سال حضور کوین در اینجا بود، نقطۀ اوج واریرز و او بود. ما هرساله از نظر تهاجمی تیم خوبی بودیم اما در آن سال ترکیب بسیار کاملی داشتیم و سیستم حاکم بر تیم به خوبی در زمین بازی جریان داشت و بازیکنان تیم هم در مصاف‌های تک به تک خیلی خوب عمل می‌کردند. این اوج عملکرد تهاجمی تیم ما بود.

کوین دورانت یکی از بهترین بازیکنان واریرز در مقولۀ ایزوله کردن (یکی از روش‌ها و متدهای رایج در بازی بسکتبال) بود. شاید تیمی پرستاره همچون گلدن استیت در تمام دیدارها و بازی‌های به نسبت ساده‌تر خود احتیاجی بدان شکل به دورانت نداشته باشد، اما نقش کی.دی بیشتر در دیدارهای مهم و سرنوشت ساز همانند فینال‌های NBA ۲۰۱۶ به وضوح مشخص و نمایان بود. زمانی که در تیم مقابل واریرز، یعنی کلیولند ستارگانی نظیر لبران جیمز و کایری اروینگ بازی می‌کردند و این کوین دورانت بود که گلدن استیت به آن احتیاج داشت تا تعادلی بین فوق ستارگان هر دو تیم به وجود آورد. بسیاری بر این عقیده هستند که خروج دورانت از جمع طلایی پوشان همانند یک طلاق (جدایی) رودرو همراه با شلیک گلوله است. عقیده‌ای که شاید در صحت آن باید کمی بیشتر بنگریم. شاید توضیح بهتر این باشد که بگوییم دو طرف از هم جدا شدند. دورانت تنها به دنبال چالشی جدید در زندگی حرفه‌ایش بود که می‌خواست با جدایی از واریرز به آن دست یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *