کلی تامپسون برای بازی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام آمادگی کرد

کلی تامپسون

تاریخ بازگشت کلی تامپسون از مصدومیت پارگی رباط صلیبی هنوز نامشخص است اما انتظار می‌رود تا گارد شوت گلدن استیت واریرز قبل از ماه جولای برگردد. تامپسون اعلام کرد که او خود را برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کند.

آمادگی کلی تامپسون برای المپیک

کلی تامپسون به مارکوس تامپسون، خبرنگار The Athletic گفت:

من عاشق این هستم که در تیم ملی آمریکا بازی کنم. این برنامه من است، عاشق این هستم که در تیم المپیک آمریکا حاضر باشم.

کلی تامپسون در مسیر کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ یک بازیکن کلیدی بر روی نیمکت بود و با کسب میانگین ۹.۹ امتیاز در هر بازی در رتبه پنجم امتیازآورترین بازیکنان قرار گرفت. اما فقط ۳۶.۴ درصد از پرتاب‌های او تبدیل به امتیاز شد و ۳۲.۷ درصد از پرتاب‌های او سه امتیازی بود. اگرچه امتیازگیری او در ریودوژانیرو غیرمنتظره بود، صرف نظر از نقش کلیدی او در پرتاب‌های سه امتیازی، به او در بازی‌های ملی فضای بیشتری برای حضور در منطقه دفاع داده می‌شد. کلی تامپسون در فهرست ستاره‌های رو به رشد لیگ NBA حضور دارد که نام‌هایشان برای کسب عنوان قهرمانی فصل ۲۰-۲۰۱۹ مطرح می‌شود. درست در همین هفته، استفن کری، همبازی کلی تامپسون- که مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو را به خاطر مصدومیت زانو و مچ پا از دست داد- و دامیان لیارد برای بازی در تیم ملی آمریکا در المپیک توکیو تعهد دادند.

سه گارد تیم منتخب NBA در لیست ۳۵ نفره تیم ملی آمریکا برای حضور در جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین حضور داشتند اما هیچ یک از آنان در این جام حاضر نشدند. تامپسون قبل از این‌که در فینال لیگ NBA رباط صلیبی پاره کند تلویحاً گفته بود که بعید است در جام جهانی حاضر شود.  با انصراف چندین ستاره دیگر، تیم ملی آمریکا در جام جهانی در رتبه ناامیدکننده هفتم ایستاد که موجب شد جری کولانجلو، مدیر اجرایی تیم ملی به بازیکنانی اشاره کند که نمی‌خواهند در تورنمنت‌های کوچک‌تر بازی کنند. این تازه اول راه است اما کولانجلو در تابستان سال آینده ترکیب بسیار قدرتمندتری خواهد داشت.

کلی تامپسون

آیا تامپسون تا زمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده خواهد شد؟

به راحتی قابل درک است که کلی تامپسون مایل است تا در دومین المپیک متوالی خود مسابقه دهد اما اگر او از مصدومیت خود برگردد هدف او از این کار کاملاً تغییر می‌کند.
زودترین زمانی که تامپسون می‌تواند به میادین برگردد ماه فوریه است اما بازی در این زمان برای او بسیار خطرناک است. جای دوری نمی‌رویم و به دریک رز اشاره می‌کنیم که همینگونه از مصدومیت بازگشت اما کل فصل ۱۳-۲۰۱۲ را از دست داد.

نه‌تنها در مورد زمان بازگشت دوباره کلی تامپسون به بازی‌ها نگرانی وجود دارد بلکه این نگرانی نیز وجود دارد که آیا او در زمان بازگشت همان ورزشکار قبلی خواهد بود یا خیر. رز بعد از مصدومیت دیگر هیچ‌گاه به سطح MVP خود بازنگشت و حتی همین حالا با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. این بدان معنی نیست که کلی تامپسون هرگز مانند نسخه قبلی‌اش نخواهد شد اما مطمئناً بازگشت به فرم قبلی او زمان‌بر خواهد بود. بسکتبال آمریکا گاردها و پرتاب‌کننده‌های خوب بسیاری دارد که می‌تواند از میان آن‌ها بازیکن انتخاب کند پس آن‌ها وابستگی چندانی به کلی تامپسون ندارند حتی اگر خود او هم مایل به حضور در تیم ملی باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *