• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • آشنایی با تیم‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA؛ کلیولند کاوالیرز

آشنایی با تیم‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA؛ کلیولند کاوالیرز

شبیه به اکثر تابستان‌های لیگ NBA، تابستان سال ۲۰۱۹ نیز پر از تریدها، اخبار نقل و انتقالات آزاد و جابجایی جذاب بازیکنان بود. در این یادداشت به بررسی وضعیت تیم کلیولند کاوالیرز خواهیم پرداخت.

بررسی وضعیت کلیولند کاوالیرز

به همین منظور می‌خواهیم مروری داشته باشیم بر ۳۰ تیم حاضر در لیگ NBA این فصل:

این قسمت: کلیولند کاوالیرز

رکورد فصل قبل: ۱۹ پیروزی در مقابل ۶۳ باخت و عدم راهیابی به مرحله پلی‌آف فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ NBA

کلیدی‌ترین جذب شده‌ها: داریوژ گارلند (درفت)، کوین پورتر جی آر (درفت)، دیلان ویندلر (درفت)، جان بیلین (مربی)

مهم‌ترین بازیکنان جدا شده: جی آر اسمیت، کامرون پاینه، دیوید انوابا

فصل قبل:

اولین فصل بعد از خروج لبران جیمز برای کلیولند کاوالیرز سیاه و تاریک بود: لبران رفت و تیم زیر فشار عدم حضور او تکه تکه شد. انتظار می‌رفت و مشخص بود تیمی که تمام برنامه‌هایش بر روی دوش لبران باشد بعد از ترک او ناگهان یک افت سنگین خواهد کرد.

حتی حضور کوین لاو که در تابستان قبلی با قراردادی گزاف به کلیولند کاوالیرز پیوست هم نتوانست به این تیم کمکی بکند. او به خاطر مصدومیت فقط در ۲۲ بازی به میدان رفت. این اتفاقات کلیولند کاوالیرز را متقاعد کرد که باید در ترکیب خود بازسازی صورت دهد و کولین سکستون، گارد رأس این تیم فرصتی برای بازی کافی در این تیم پیدا کرد که لزوماً برای کلیولند بد هم تمام نشد. بعد از چند روز پرنوسان، سکستون کار خود را قدرتمندانه تمام کرد و در ۲ ماه و نیم پایانی رقابت‌های کلیولند در لیگ توانست میانگین ۲۰ امتیاز در هر بازی را بدست آورد و در تیم متتخب جوانان لیگ NBA جای گیرد. همچنین، چدی عثمان از افزایش دقایق بازی سود برد و در فصل دوم خود توانست دقایقی را به میدان برود.

لری جی آر، عملکردی ناامیدکننده و متوسط از خود نشان داد و در برداشتن قدم‌های پیشرفت برای خود شکست خورد و این نگرانی وجود دارد که او چیزی به جز یک سرخوردگی و یک بازیکن سخت‌کوش که فقط دانک‌های گاه و بیگاه می‌زند برای تیمش نباشد. درنقطه مقابل، فصل کلیولند کاوالیرز هیچ هدف عمده‌ای در خود نداشت. بخش باقی‌مانده از زمان حضور لبران جیمز یا به شیوه‌های مختلف تکه تکه شدند یا به سادگی از بین رفتند: جی آر اسمیت به خاطر عدم تمکین محروم شد؛ کوین لاو آسیب دید؛ تریستان تامپسون پیشرفتی نکرد؛ جورج هیل و کایل کورور ترید شدند. کلیولند کاوالیرز قعرنشین کنفرانس شرق شد و یک بار دیگر نیاز به کمک را احساس کرد.

خلاصه‌ای از تابستان کلیولند کاوالیرز:

در تابستان شگفتی‌های لیگ NBA، یکی از بیهوده‌ترین کارها هنگامی رخ داد که جستجوی کلیولند کاوالیرز برای یافتن سرمربی به پیرمرد ۶۶ ساله‌ای ختم شد که حتی یک روز هم روی نیمکت تیمی در لیگ NBA ننشسته بود. جان بیلین می‌تواند سورپرایز این فصل لیگ NBA باشد. او بیشتر دوران دانشگاهی خود را در میشیگان گذراند، جایی که به خاطر استراتژی، شخصیت و خون‌سردی به او احرام می‌گذاشتند. سه عنصری که در کلیولند کاوالیرز نیز بدان نیاز دارد. بیلین در سال‌های گذشته نزدیک به لیگ NBA بوده است. عده‌ای از مردم تصور می‌کنند زمان او گذشته و مخصوصاً این‌که وی به سن بازنشستگی رسیده است.

کلیولند کاوالیرز

آیا جان بیلین می‌تواند کلیولند کاوالیرز را به مرحله پلی‌آف کنفرانس شرق بازگرداند؟

اما کلیولند کاوالیرز خواسته یا ناخواسته بایدهندوانه در بسته انتخاب کرد، انتخاب بیلین حتی زمانی‌که از دانشگاه به لیگ NBA بیاد با نتایج نامتناسب و پرچم‌های زرد همراه خواهد بود. برد استیونس یک استثنا است و علاوه بر آن وقتی او تیم کالج باتلر را ترک کرد و به بوستون سلتیکس پیوست در اواسط دهه سی سالگی خود قرار داشت. تنها مربی کالج کنونی که او را شایسته‌تین مربی کالج برای حضور در لیگ NBA می‌دانند، جی رایت سرمربی تیم کالج ویلانوا است که در تیم ملی آمریکا هم خدمت کرده و (با دو عنوان قهرمانی) آماده حضور در لیگ NBA است. شایعه شده که جی رایت در لیست مربیگری فیلادلفیا سونی سیکسرز قرار دارد. به خاطر سن بیلین و وضعیت کلیولند کاوالیرز، او سرمربی است که باید این تفاوت‌ها را کاهش دهد؛ اگر اینطور باشد وی انتخاب هوشمندانه‌ای انجام داده است. او در زمینه مربیگری جوانان فردی مجرب محسوب می‌شود ئو کلیولند کاوالیرز نسل بعدی خود را از مراسم درفت ساخته است. بازیکنان سطح بالای نقل و انتقالات آزاد کلیولند کاوالیرز را انتخاب نمی‌کنند حتی وقتی این شانس را داشته باشند که در کنار لبران جیمز بازی کنند. با توجه به سکوت خبری کلیولند کاوالیرز در این تابستان، همه چیز گویای این است که آن‌ها در مراسم درفت سال ۲۰۲۰ نیز حضوری فعال خواهند داشت و چند جوان دیگر را در اختیار بیلین قرار خواهد داد تا پرورش دهد.

او پنج جوان انتخاب شده از درفت را این فصل در اختیار خواهد داشت، کولین سکستون، چدی عثمان، داریوژ گارلند، دیلان ویندلر و کوین پورتر جی آر. همه آن‌ها از راند اول مراسم درفت به این تیم آمده‌اند. داریوژ گارلند یک هدیه به کلیولند بود، پیک شماره ۵ مراسم درفت که در اولین و آخرین فصل حضورش در کالج وندربیلت پنج بازی را به خاطر مصدومیت مینیسک از دست داد. این مورد شبیه به موردی است که کلیولند کاوالیرز یک گارد دیگر با بازی‌های محدود دانشگاهی (۱۱ بازی) به خدمت گرفت: کایری اروینگ! گارلند در تنس سه بار آقای بسکتبال شد و بهترین بازیکن استخدام شده تیم وندی به شمار می‌آمد. تنها سؤالی که در رابطه با او پیش می‌آید این است که وی چطور با سکستون هماهنگ شود؟ هر دوی آن‌ها می‌توانند بازی بدون توپ انجام دهند و این در حالیست که هر دوی آن‌ها در پست بازی‌ساز راحت‌تر هستند.

پورتر استعداد باهوشی است. پس از اینکه به خاطر محرومیت از USC با چراغ قرمز تیم‌ها در مراسم درفت روبرو شد، کلیولند او را در پیک سی ام انتخاب کرد. پورتر بازیکن سخت‌کوشی در تمرینات است، بازیکنی که قد مناسبی دارد و از دریبلینگ بالایی برخوردار است. کلیولند با انتخاب او در برهه کنونی هیچ چیزی از دست نداده است. ویندلر چهار سال در تیم کالج خود بازی کرد، تیم بلمونت را که همه آن را دست کم می‌گرفتند به سطح NCAA رهنمون ساخت و به عنوان یک بازیکن آینده‌دار اطلاق شد. کلیولند کاوالیرز و بیلین می‌توانند تصور کنند که چگونه همه این بازیکنان بعدها با هم هماهنگ می‌شوند. در برهه کنونی، کلیولند انباری از دارایی‌ها را در اختیار دارد و این بازیکنان جوان باید مدت‌ها در ترکیب این تیم آزمون و خطا کنند. و حالا که درباره دارایی‌های این تیم صحبت کردیم این را هم بگوییم که آن‌ها کوین لاو را در این تابستان ترید نکردند. اما این بدان معنی نیست که وقتی فصل بعد تمام شد او در ترکیب باقی خواهد ماند. اگر قیمت مناسبی برای جذب او پیشنهاد بدهند کوین لاو به واسطه سن، سابقه مصدومیت و حقوق دریافتی‌اش می‌تواند از این تیم خارج شود. کلیولند کاوالیرز پس از لبران جیمز باید راه دیگری برای تبدیل شدن به تیمی قابل احترام بیاندیشد اما این فرآیند زمان‌بر خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *