• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • کریستاپس پورزینگیس: در دالاس بازیکنان خوبی داریم که فرصت بازی پیدا نمی‌کنند

کریستاپس پورزینگیس: در دالاس بازیکنان خوبی داریم که فرصت بازی پیدا نمی‌کنند

دالاس ماوریکس در غیاب دانچیچ، با درخش کریستاپس پورزینگیس موفق شد میلواکی باکس را شکست دهد.

مصاحبه کریستاپس پورزینگیس

زمانی که پخش تلویزیونی شبکه ESPN پس از کوارتر اول، تبلیغات تلویزیونی پخش کرد، احتمالاً بسیاری از بینندگان NBA گیج شده بودند. نه به‌خاطر اینکه دالاس ماوریکس، بدون کاندیدای جایزه MVP خود یعنی لوکا دانچیچ بازی می‌کرد و هفت امتیاز در خانه فیلادلفیا سونی سیکسرز از این تیم پیش بود، تیمی که تا قبل از بازی جمعه شب بهترین رکورد خانگی را در اختیار داشت.

اما دالاس پیش از این بازی نیز به همه نشان داده بود که بدون سوپر استار ۲۰ ساله خود نیز تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد. آنها دوشنبه نیز در استادیوم خانگی میلواکی باکس، به روند ۱۸ پیروزی پیاپی تیم یانیس آنتتوکومپو خاتمه داده بودند. اما چیزی که در بازی فیلادلفیا-دالاس جلب توجه کرد این بود که آن بازیکنی که در انتهای کوارتر اول، از فاصله بیش از ۲۵ فوتی شوت بازر را زد چه کسی بود. اگر رایان بروکهوف را نمی‌شناسید تعجبی ندارد. او در ناشناخته‌ترین حالتی که یک بازیکن NBA می‌تواند داشته باشد قرار دارد. این بازیکن ۲۹ ساله استرالیایی که بیشتر شبیه یک حسابدار است در مجموع ۲۷ بازی اول ماوریکس تنها ۲۷ دقیقه بازی کرده بود. کریستاپس پورزینگیس در این دیدار عملکرد خوبی داشت.

اما اینکه میزان دقایق حضور بروکهوف در زمین در جریان پیروزی ۱۱۷-۹۸ برابر فیلادلفیا افزایش پیدا کرد، منطقی است. آخرین پیروزی خارج از خانه و دور از انتظار دالاس یکی از مسابقاتی بود که طی آن عمق و فرهنگ تیمی که ماوریکس در فصل جاری آن را پرورانده به نمایش درآمده بود. این عناصر تا پیش از مصدومیت دانچیچ در سایه درخشش اعجاب‌انگیز این نابغه جوان قرار گرفته بودند.

کریستاپس پورزینگیس

کریستاپس پورزینگیس ، فوروارد قدرتی تیم که در جریان بازی برابر سیکسرز ۲۲ امتیاز، ۱۸ ریباند (بیشترین تعداد در دوران حرفه‌ای‌اش) و سه بلاک داشت پس از این دیدار به خبرنگاران گفت:

یکی از بزرگترین نقاط قوت ما، عمق تیم است. ما اسلحه‌های بسیار متفاوتی داریم و بازیکنان مختلفی در تیم هستند که می‌توانند وارد زمین شوند. من احساس بدی دارم زیرا ما بازیکنان بسیاری داریم که می‌توانند وارد زمین بشوند اما گاهی اوقات به آنها فرصت بازی نمی‌رسد. اما این را هم باید بگویم که ما یک تیم فوق‌العاده داریم که تمام بازیکنان آن آمادگی خود را حفظ می‌کنند.

در فصل جاری و هر زمان که لوکا دانچیچ در زمین حضور نداشته است، ماوریکس به ازای ۱۰۰ مالکیت ۷.۴ امتیاز کسب کرده است. تنها تیمی که نرخ خالص مجموع بهتری از دالاس داشته‌ است میلواکی باکس بوده است و پس از آن نیز لس آنجلس لیکرز قرار دارد. همچنین، از نظر دفاعی، عملکرد دالاس ماوریکس زمانی که لوکا درون زمین نیست، با اختلاف اندکی بهتر بوده است. چنین چیزی توضیح می‌دهد که ماوریکس چطور توانسته در دو بازی از سه دیدار فصل جاری که طی آنها آمار مثبت-منفی دانچیچ یک عدد منفی دو رقمی بوده است به پیروزی برسد. با تکیه بر همین مفهوم می‌توان یکی از دلایل دو پیروزی بزرگ دالاس در غیاب دانچیچ برابر باکس و سیکسرز را توجیه کرد. مربی موز، ریک کارلایل که برای غلبه بر قدرت هجومی فیلادلفیا سونی سیکسرز از دفاع منطقه‌ای استفاده کرد در این رابطه گفته است:

تیم ما عمق زیادی دارد. این برای ما یک نکته مثبت بوده است از این جهت که بازیکنان دیگری داریم که در شرایط مختلف در زمین قرار بگیرند تا سبک بازی تیم را تغییر بدهند. این ما مربیان را مجبور می‌کند تغییراتی که باید را ایجاد کنیم. شما هرگز نمی‌خواهید بازیکنی مثل لوکا دانچیچ را در اختیار نداشته باشد. او یک بازیکن همه‌کاره خیلی خوب است. برای ما مهم است که لوکا هرچه زودتر به میادین بازگردد. اما تا زمانی که او از زمین بیرون باشد، ما هم نقشه‌هایی داریم که بازیکنان به خوبی آنها را اجرا می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *