تیم‌های NBA به دلیل ضعف کارملو آنتونی در دفاع، به او علاقه‌ای ندارند

جدا از هواداران NBA، حتی تمام بازیکنان لیگ نیز عاشق کارملو آنتونی هستند و دلشان می‌خواهد او را در ترکیب تیم خود ببینند. حتی مدیران تیم‌های مختلف نیز با وجود آنکه چندان به امضای قرارداد با این بازیکن رغبت نشان نداده‌اند، معتقدند ملو می‌تواند برای برخی از تیم‌های لیگ که در وضعیت خاصی قرار دارند مفید باشد.

عدم علاقه تیم ها به کارملو آنتونی

در واقع حرف آخر چند منبع از درون تیم‌‌های مختلف این بوده است که کارملو آنتونی بدون شک هنوز هم توانایی بازی در لیگ را دارد اما مسئله این است که وی احتمالا نمی‌تواند با ترکیب فعلی تیم‌های مدعی جفت و جور شود. مدیران تیم‌های NBA جدا از تکیه بالای سبک بازی آنتونی از میدرینج، نگران این هستند که شاید آنتونی نتواند با قرار گرفتن در نقش یک بازیکن نیمکت‌نشین کنار بیاید. هرچند از طرفی دیگر این امکان نیز وجود دارد که ضعف دفاعی آنتونی نیز یکی از دلایلی باشد که تیم‌های NBA چندان به جذب وی علاقه ندارند و این وضعیت شاید تا انتهای دوران حرفه‌ای آنتونی نیز بدون تغییر بماند. بکستر هولمز، خبرنگار ESPN، با هیوستون راکتس و دیگر مدیران چند تیم مختلف درباره وضعیت آنتونی صحبت‌هایی داشته و یک گزارش نهایی جالب در این زمینه تهیه کرده است. به ‌نظر تمام مشکلات به بازی دفاعی آنتونی مربوط می‌شود. در گزارش هولمز آمده است:

مدیر اجرایی یک از تیم‌های حاضر در NBA این موضوع را متذکر شد که انقلاب ایجاد شده در لیگ در زمینه شوت‌های سه امتیازی باعث شده تا بازیکنانی که در دفاع، قدرت چندانی ندارند از کانون توجهات خارج شوند. او درباره کارملو آنتونی صحبت می‌کند. یکی منبع درون تیمی دیگر نیز درباره ملو گفته است که او نمی‌تواند دفاع کند، نمی‌تواند بازیکن روبه‌رو را ببندد، پاهایش کند هستند و به‌راحتی در یک به یک جا می‌ماند. همین منبع گفته است اکنون بیشتر از هر زمان دیگری، تیم‌های هجومی در حرکات پیک اند رول خود، بر روی مدافعان ضعیف تیم مقابل هدف‌گذاری می‌کنند.

کارملو آنتونی

در ادامه همین گزارش آمده است:

با وجود آنکه هیوستون راکتس پیش از پیوستن کارملو به این تیم از ضعف دفاعی او آگاه بود، منابع تیم گفتند که کادر فنی انتظار نداشت ملو در تاکتیک دفاع سوییچ-سنتریک تهاجمی تا آن حد ضعیف ظاهر شود. ملو در این تاکتیک وظیفه داشت پابه‌پای بازیکنان سریع حریف در خط سه امتیازی حرکت کند. یک منبع در راکتس اعتقاد دارد که اگر تیم می‌دانست او در دفاع تا چه اندازه ضعیف است هرگز به خدمت گرفته نمی‌شد.

ضعف بازی دفاعی آنتونی در پلی‌آف فصل ۲۰۱۷ و برابر یوتا جاز به چشم آمد. جاز آنتونی را در تمام پیک اند رول‌های خود وارد کرد و در نهایت وضعیت به گونه‌ای پیش رفت که اوکلاهاما سیتی تاندر در زمان‌هایی که آنتونی بر روی نیمکت حضور داشت نسبت به زمان حضور وی در زمین بهتر نتیجه می‌گرفت. اگر تیمی بخواهد به کارملو آنتونی در دقایق زیاد و حساس بازی بدهد باید ریسک به‌خطر افتادن دفاعش را هم به جان بخرد. هرچند اگر خود آنتونی این موضوع را قبول کند که نقش یک نیمکت‌نشین به وی محول شود و با آن کنار بیاید، شاید مشکلات دفاعی چندان هم به چشم نیایند. اگر آنتونی هرشب تنها ۱۵ دقیقه بازی کند و با مدافعان برتری تیم حریف جفت شود تا راه برای بازیکنان دیگر باز شود، او می‌تواند کمک زیادی به یک تیم بکند. مسئله تنها این است که او در چنین ترکیبی جا بیفتد و با شروع فصل نیز شاید برخی از تیم‌ها متوجه شوند که می‌توانند از آنتونی استفاده‌هایی داشته باشند. در لیگی که به دوایت هاوارد یک فرصت آخر داده می‌شود، قطعا کسی مثل آنتونی نیز سزاوار یک فرصت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *