پیش بازی تورنتو رپترز و لس آنجلس لیکرز ؛ سفر پادشاه و یاران به کانادا

لبران جیمز

در چارچوب رقابت‌های بسکتبال NBA، تیم‌های تورنتو رپترز و لس آنجلس لیکرز به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم از تیم‌های خوب و پر آوازه‌ی لیگ هستند. تورنتو از کنفرانس شرق و لیکرز از کنفرانس غرب است. قدرت دو تیم با هم قابل قیاس نیست اما با حضور لبران جیمز در ترکیب لیکرز، همه چیز تغییر می‌کند.

تورنتو رپترز: در تفکر فتحی بزرگ

تورنتو رپترز با ۴۸ پیروزی و ۲۰ شکست در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد. تیم نیک نرس نیمی از راه را طی کرده است. حضور رپترز در پلی‌آف قطعی شده است و تمام توان آنها در ابتدا حفظ رتبه‌ی کنونی و سپس، تهدید جایگاهِ اولیِ میلواکی باکس است. تورنتو از دید کارشناسان بسکتبالی در سراسر دنیا، اکنون یکی از بهترین ترکیب‌های لیگ را در اختیار دارد. ترکیبی که از هر نظر کامل است. کایل لاوریِ با تجربه هنوز یکی از بهترین پوینت گاردهای لیگ است. دنی گرین توپ‌خانه‌ی کانادایی‌ها است. پاسکال سیاکام،‌ سرج ایباکا و مارک گسول در زیر سبد قرار دارند و هر ۳ نفر در بُعد تهاجمی نیز بازیکنان قابلی به شمار می‌روند. اما نقطه‌ی اصلی قدرت تورنتو رپترز، کوای لنارد است. فوق‌ستاره‌ای که در بهترین سال‌های دوران ورزشی‌اش قرار دارد. بازیکنی که در NBA، مشابه آن کم دیده شده است. بازیکنی که در رهبری تیمی، در عملکرد تهاجمی، در اخلاق و در فاز دفاعی کم‌نظیر است. تمام این‌ها تیمی مثل تورنتوی کنونی می‌سازد. قطعاً اکنون تورنتو یکی از مدعیان اصلی کنفرانس شرق و بسکتبال NBA به حساب می‌آید و برای تایید این مسئله، در پی غلبه بر لبران جیمز و لیکرز است.

تورنتو رپترز کایل لاوری

لس آنجلس لیکرز: نفس‎‌های آخر پادشاه؟

لس آنجلس لیکرز با ۳۱ پیروزی و ۳۶ شکست در جایگاه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد. امیدهای تیم لوک والتون برای رسیدن به جایگاه پلی‌آفی روز به روز کمتر می‌شود. فاصله با تیم هشتم به ۸ بازی رسیده است و رسیدن لس آنجلس لیکرز به مرحله حذفی با فرمی که در پیش گرفته است، تقریباً غیرممکن است. فصل آن‌گونه که باید برای لبران جیمز و یاران جوانش پیش نرفت. حضور پادشاه هم باعث نشد تا لیکرز پس از سال‌ها به پلی‌آف برسد. البته که هنوز زمان وجود دارد ولی فرم زردپوشان دلالت بر موضوع دیگری دارد. در ۱۰ بازی اخیر،‌ لس آنجلسی‌ها ۳ پیروزی و ۱۰ شکست را تجربه کرده‌اند. در عملکرد فنی، لیکرز تیم خوبی نیست. در حمله تیم شانزهم لیگ و در دفاع یکی از بدترین تیم‌های NBA،‌ لس آنجلسِ بزرگ است. دفاعِ بد تیمی لیکرز از ابتدای فصل پیش بینی می‌شد. با تمام این موارد، هنوز نام این تیم لیکرز است. قطعاً لیکرز یکی از بهترین تیم‌های تاریخ است. آنها برابر رپترز هم تمام تلاش‌شان را به کار خواهند بست.

لبران جیمز

مشخصات بازی

ورزشگاه: اسکاتی بنک آرنا (استادیوم خانگی تورنتو)

تاریخ: جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷- ۱۵ مارس ۲۰۱۹

ساعت: ۰۳:۳۰ بامداد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *