نحوه شلیک یک پرتاب آزاد در بسکتبال

بسکتبال NBA

یکی از سخت ترین شوت های بسکتبال پرتاب آزاد است. اگرچه شما به تنهایی در خط توپ ایستاده اید و هیچ دخالتی در دفاع ندارید ، همه چشمان شما را به سمت ضربه آزاد می اندازد. داشتن تکنیک مناسب و پیگیری از آنها یک عنصر بسیار مهم یک پرتاب آزاد موفق است. اما داشتن یک بازی ذهنی برای تمرکز فقط روی شما ، توپ و سبد ، شنیدن “swish” در انتهای شوت به همان اندازه مهم است.

با استفاده از تراز صحیح و قرار دادن دست

پرتاب آزاد

توپ و نه بدن خود را بچرخانید.

استفاده از وسط نوار پرتاب آزاد برای قرار گرفتن در موقعیت خود می تواند منجر به زاویه ای بی عیب و نقص 30 تا 45 به لبه شود ، و احتمالاً ضربه‌ی پرتاب آزاد بد است.

در عوض ، توپ را در دست پرتاب خود نگه دارید. سپس در مقابل سبد بایستید و یک خط نامرئی را از توپ موجود در دست خود تا لبه سبد بکشید. انگشتان پای راست شما فقط به سمت چپ وسط خواهد بود و بازوی راست شما باید با سبد خط باشد. با قرار دادن خود به این روش ، حرکت چپ به راست یا راست به چپ را به حداقل می رسانید و ضربات آزاد پرتاب تری به شما می دهد.

اگر شما یک تیرانداز دست چپ هستید ، ممکن است بخواهید یک پرتاب آزاد دو دستی را تمرین کنید. دشوار است که یک تیرانداز دقیق با دو دست داشته باشید ، بنابراین در صورت احساس راحتی می توانید از دست چپ خود به عنوان دست پرتاب خود استفاده کنید.

پاهای خود را از عرض ران و از شانه های خود مربع تا سبد بگیرید.

برخی از پرتاب کنندگان انگشتان خود را پشت خط پرتاب آزاد نگه می دارند. برخی از پرتاب کننده ها پاهای خود را اندکی متزلزل می کنند. سعی کنید در جایی که احساس تعادل می کنید ، موضعی پیدا کنید. شما نمی خواهید یک موضع گزاف باشد زیرا این منجر به ضربات ضعیف خواهد شد.

اگر شما یک تیرانداز دست راست هستید ، پای چپ شما ممکن است کمی از پای راست شما عقب باشد. اگر تیرانداز دست چپ هستید ، پای راست شما ممکن است کمی از پای چپ عقب باشد.

وزن خود را به جلو در انگشتان خود قرار دهید ، اما پشت خود را صاف نگه دارید.

به جلو تکیه نده به سادگی وزن خود را به جلو به انگشتان پا منتقل کنید. صاف نگه داشتن پشت شما را از قدم زدن در خط پرتاب آزاد و خطا در یک بازی باز می دارد.

پاها را کمی در زانو خم کنید.

پاهای شما همان چیزی است که قدرت صعودی شلیک شما را فراهم می کند. بنابراین می خواهید وزن خود را در انگشتان خود قرار دهید و پاهای خود را خم کنید تا به این قدرت یا حرکت “بالا” برسید.

بعضی از بازیکنان طبیعی تر ایستادن با زانوی خود را طبیعی تر می دانند و سپس با پایین آمدن و خم شدن زانو حرکت پرتاب را آغاز می کنند. سپس ، هنگامی که برای شلیک یا حرکت “پایین از پایین” حرکت می کنند ، زانوها را صاف می کنند. هر تکنیکی را برای شما راحت و طبیعی انجام دهید.

توپ را در قسمت بالای انگشتان دست پرتاب ، به طور خاص انگشت شست ، اشاره گر و انگشتان میانی خود نگه دارید.

توپ را در کف دست پرتاب خود نگه ندارید ، زیرا شما به اندازه کافی از کف دست خود تولید نمی کنید تا توپ را به درستی پرتاب کنید.توپ را نگه دارید تا خطوط سیاه روی بسکتبال در حال عبور از توپ باشند. این به پرتاب شما کمک می کند. بین کف دست و توپ باید یک جیب فاصله وجود داشته باشد.

انگشت شست ، اشاره گر و انگشتان میانی خود را در مقابل توپ فشار دهید تا حس قرارگیری دست راست را بدست آورید. وقتی توپ را آزاد می کنید ، آن سه انگشت باید آخرین نفری باشند که توپ را لمس می کنند. این امر به شما خوشگذرانی می کند و شانس بیشتری برای گرفتن یک شات موفق به شما می دهد.

آزاد کردن توپ به درستی

برای تعادل توپ از دست آزاد خود استفاده کنید.

توپ را در قسمت بالای انگشتان دست پرتاب خود نگه دارید و دست دیگر خود را در طرف دیگر توپ قرار دهید.

دست پرتاب شما باید زیر توپ باشد و دست آزاد شما باید در کنار توپ باشد. این به عنوان راهنمای راهنمای شما عمل خواهد کرد و مطمئن شوید که توپ در هنگام پرتاب آزاد متوازن می ماند.

مطمئن شوید که آرنج مستقیم و نزدیک بدن شما باشد.

اجازه ندهید که آرنج شما به یک طرف برسد. آن را به پایین و بالا بکشید تا به بدن شما نزدیک باشد و با رینگ همخوانی داشته باشد. باید شکل “L” ایجاد کند.

چشمان خود را روی لبه نگه دارید.

وقتی شلیک می کنید ، چشمان خود را از هدف خارج نکنید! چشمان خود را روی لبه قفل کنید ، نه توپ. حرکت تند و ناگهانی سر شما از لبه به سمت توپ ، شوت شما را پرتاب می کند.

نفس عمیق بکشید ، زانوها را کمی خم کنید و شلیک کنید.

انگشت شست ، اشاره گر و انگشت میانی شما باید آخرین نفری باشند که توپ را لمس می کنند. این به شما یک backspin یا چرخش خوب روی توپ می بخشد.

وقتی توپ را آزاد می کنید ، انگشتان خود را بلند کنید. راه رفتن روی انگشتان پا اطمینان حاصل خواهد کرد که شما می توانید تا آنجا که ممکن است از پاهای خود به سمت ضربه شلیک کنید. مطمئن شوید که پشت شما صاف است و نمی خواهید با بالاتنه به جلو ریه کنید. اگر چند پا سبد را از دست دادید ، این بدان معنی است که شاید به قدرت بیشتری احتیاج دارید. این کار را با کمی پرش روی نسخه خود تنظیم کنید تا قدرت بیشتری به عکس شما ببخشد. اگر سبد را زیر پا بگذارید ، ممکن است در پرتاب خود به نیروی کمتری احتیاج داشته باشید. این کار را با پرتاب نیروی کمتری تنظیم کرده و از خط پرتاب آزاد بازگردید.

پیگیری انگشتان پا را دنبال کنید.

بعد از آزاد کردن توپ ، پرتاب خود را در یک “گوسفند” نگه دارید ، تا زمانی که وارد شبکه شود. شما باید روی انگشتان پا بلند شوید و به لبه نگاه کنید ، نه توپ در هوا یا همانطور که در لبه زمین فرود می آید.

حفظ بازی ذهنی شما برای پرتاب آزاد

تمرین ، تمرین ، تمرین.

بخش بزرگی از یک شوت رایگان پرتاب موفق در حفظ تمرکز و تکنیک خود در هر پرتاب رایگان. تنها راه برای انجام این کار ، تمرین هر روز و در هر تمرین ، تکنیک پرتاب آزاد خود را تمرین می کند تا اینکه طبیعی و تقریباً مانند طبیعت دوم شود. به این ترتیب ، وقتی در طول بازی در یک خط پرتاب آزاد قرار دارید و باید 5 دقیقه طول بکشید و همه سر و صدای هواداران را احاطه کنید ، می توانید به سادگی روی لبه تمرکز کرده و پرتاب آزاد را درست مثل آنچه تمرین کردید انجام دهید.

سعی کنید هر روز به مدت 5 روز از هر هفته 25 شلیک کنید. پیگیری کنید که چند تا پرتاب رایگان و چند مورد از دست داده اید. اگر بیش از آنچه دلتان تنگ شده نیستید ، ممکن است در تکنیک شما نقص وجود داشته باشد. بنابراین سطح موفقیت خود را ارزیابی کرده و مواضع یا قرارگیری بازوی خود را بر این اساس تنظیم کنید.

وقتی تمرین می کنید ، فکر کنید: BEEF. توپ را متعادل کنید ، چشم خود را بر روی لبه نگه دارید ، آرنج خود را صاف نگه دارید و از طریق آن دنبال کنید.

آیین پرتاب آزاد خود را پیدا کنید.

از آنجا که یک پرتاب آزاد شامل دفاع نمی شود ، می توانید قبل از اینکه شلیک کنید ، یک آیین کوچک یا روال کوچک ایجاد کنید. به عنوان مثال ، هر بار مایکل جردن پرتاب آزاد می کرد ، به دنبال همین آیین بود: توپ را بچرخانید ، سه بار دریبل بزنید ، دوباره توپ را بچرخانید ، و سپس شلیک کنید. تکیه بر آیینی که بارها تمرین کرده اید ، قبل از گرفتن عکس آرامش و تمرکز شما خواهد بود. در طول تمرین پرتاب آزاد آیین کوچک خود را ایجاد کنید. هر پرتاب آزاد را با این آیین شروع کنید تا احساس طبیعی و راحتی شود.

یک تمرین پرتاب انجام دهید.

این می تواند به شما در کنترل از راه دور شما کمک کند ، یعنی کنترلی است که شما در هنگام شلیک توپ تا چه حد یا فاصله کوتاه دارید. ایستاده 9 اینچ در مقابل خط پرتاب آزاد. با حفظ تکنیک پرتاب آزاد خود ، توپ را شلیک کنید ، و هدف آن پشت رینگ است. این کار را چندین بار انجام دهید ، شوت را از دست ندهید ، اما هدف آن در قسمت پشت رینگ هستید.

9 اینچ پشت خط حرکت کرده و در هر ضربه به جلوی لبه ضربه بزنید. این کار را چندین بار انجام دهید ، شوت را از دست دهید اما به جلوی لبه برخورد کنید. سرانجام ، به خط پرتاب آزاد برگردید و وارد موقعیت پرتاب آزاد خود شوید. سعی کنید با استفاده از همان کنترل از راه دور که در نقاط قبلی در زمین استفاده کرده اید ، هر ضربه را بچرخانید.

تلاش کنید تا یک پرتاب آزاد با چشمانتان بسته شود.

این ممکن است غیرممکن به نظر برسد ، به ویژه هنگامی که تازه با تکنیک پرتاب آزاد خود راحت می شوید. اما وقتی تکنیک خوبی را ایجاد کردید و تکنیک خود را از طریق تمرین راحت کنید ، باید بتوانید چشمان خود را ببندید ، شلیک کنید و توپ را بچرخانید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *