همه چیز درباره آل استار NBA ؛ کهکشان پرستاره‌ی بسکتبال جهان

آل استار NBA لبران جیمز

دوباره هیجان از راه رسید. تیترهای خبرگزاری‌های ورزشی رنگ و بوی آل استار NBA به خود گرفت و هواداران بی‌تاب و مشتاق، در انتظار این بازی نشسته‌اند. همگی منتظر آل استار NBA هستد. باز هم نبرد مهمی دیگر، چه پسربچه‌ای 7-8 ساله و عاشق بسکتبال باشید، چه پیرمردی که سال‌های جوانی‌اش را با بسکتبال گذرانده است یا جوانی ساده که بسکتبال، علاقه‌ی آتشین یا حتی معمولی اوست، قطعا نمی‌خواهید یک نبرد تاریخی دیگر در بالاترین سطح بسکتبال را از دست دهید. کمتر کسی در جهان وجود دارد که علاقه‌ای به دیدن آل استار NBA نداشته باشد. لحظه‌شماری‌ها‌ در آخرین ثانیه‌های خود قرار دارد. نبرد نزدیک است. نبردی که ریشه در تاریخ دارد، نبردی مثل ترموپیل یا سالامیس، بله! نبرد ستارگان بسکتبال NBA، جدالی بی‌همتا. اگر در دنیای فوتبال، هواداران در بازی‌های فیفا و PES فقط می‌توانند ستاره‌های محبوب خود را از دل تیم‌های کوچک و بزرگ بیرون بکشند و کنار هم بگذارند، هواداران بسکتبال NBA این موهبت را دارند که در دنیای واقعی این نبرد تماشایی را به نظاره بنشینند. شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

مطابق عادت سالیانه،‌ در یکی از هفته‌های ماه فوریه، مسابقات آل استار NBA برگزار می‌شود. از دیرباز، برگزاری دیدار میان ستاره‌های لیگ همواره جذاب بوده است. در سایت خبری بسکتبال بسکتفا توضیحی جامع در مورد این مسابقه خواهیم داد. تا انتها با بسکتفا همراه باشید.

آل استار NBA چیست؟

آل استار، جمع‌ ستارگان در یک هفته‌ی کاملا تفریحی برای هواداران و بازیکنان است. در میانه‌ی فصلِ عادی رقابت‌های بسکتبال NBA،‌ تمام بازیکنان فرصت دارند تا ۱ هفته از لیگ دور باشند. در مجموع، ۶ مسابقه در طول این هفته‌ی پر از جذابیت برگزار می‌گردد که هر کدام از آنها هوادار خاص خودش را دارد. شروع مسابقات با بازی سلبریتی‌ها است. افراد مشهور دنیای موسیقی، بازیگری ستارگان قدیم NBA دور هم جمع می‌شوند و به بسکتبال بازی کردن می‌پردازند. موردی که به شدت بُعد تبلیغاتی دارد و درآمد هنگفتی از این طریق برای لیگ NBA و رسانه‌ها به ارمغان می‌آورد. در همان شب برگزاری مسابقه‌ی سلبریتی‌ها،‌ اصلی‌ترین اتفاق، دیدار ستاره‌های نو ظهور لیگ است. مسابقه‌ای به نام رایزینگ استار چلنج. در این خصوص در سایت خبری بسکتبال بسکتفا، مقاله‌ای کامل کار شده است که می‌توانید از اینجا این مقاله را مطالعه کنید. دیگر رقابت‌های مهمی که برگزار می‌شود، مسابقه‌ی مهارت‌های بسکتبال است، پس از آن نیز مسابقه‌ی پرتاب‌های سه امتیازی توسط بازیکنان منتخب لیگ برگزار می‌شود و در آخرین رویداد فردی، رقابت مهیج اسلم دانک کانتست برگزار می‌گردد.

آل استار NBA

اما مهم‌ترین بخش آل استار NBA، دیدار اصلی آن میان تیم‌های تشکیل شده از بازیکنان منتخب کنفرانس شرق و کنفرانس غرب است. بیش از ۱ ماه مانده به شروع این رویداد، رأی‌گیری‌ها توسط وب‌سایت رسمی NBA آغاز می‌شود. در فرمت قبلی انتخاب‌ها،‌ تمام بازیکنانی که بیشترین آرای مردمی را کسب می‌کردند به عنوان بازیکن آل استار انتخاب می‌شدند اما در سالیان اخیر تغییراتی صورت گرفته است. در سال ۲۰۱۸، به واسطه‎‌ی همان موضوع درآمدزایی و بعد تبلیغاتی، سران لیگ NBA تصمیم گرفتند دو نفری که بیشترین آرا در کنفرانس غرب و شرق دارند را به عنوان کاپیتان‌ها انتخاب کنند. سپس دو کاپیتان در یک برنامه‌ی مشهور بسکتبالی در شبکه‌ی TNT بازیکنان مد نظر خود را انتخاب می‌کنند. سال گذشته استفن کری و لبران جیمز، ستارگان تیم‌های گلدن استیت وریرز و کلیولند کاوالیرز به ترتیب کاپیتان کنفرانس غرب و شرق شدند.

در خصوص محل برگزاری مسابقات، هر ساله میزبانی به یکی از تیم‌های لیگ اهدا می‌شود. این مسئله با هماهنگی آنها و درخواست تیم‌ها و مسئولان شهری انجام می‌شود. طبیعتاً ایالت میزبان بازی‌ها در بعد تبلیغاتی سود عظیمی کسب می‌کند.

تعداد بازیکنان و نحوه‌ی انتخاب آنها به چه صورت است؟

تعداد بازیکنان حاضر در این مسابقه ۲۴ بازیکن است. ۱۲ بازیکن از کنفرانس شرق و ۱۲ بازیکن از کنفرانس غرب. پیش از سال ۲۰۱۸، تمام بازیکنانی که بیشترین آرای مردمی را داشتند‌، به آل استار NBA راه پیدا می‌کردند. موردی که شاید بنا به درخواست هواداران بود و از بُعد فنی بازی می‌کاست. اما سال ۲۰۱۸ تغییرات آزاد شد. ۵ بازیکنی که بیشترین آرای مردمی را کسب می‌کنند، بدون تغییر به عنوان استارتر و بازیکن آغازکننده در آل استار به میدان می‌روند. اما بازیکنان نیمکت نشین که تعداد آنها برای هر تیم ۷ نفر است، با انتخاب سرمربیان دو تیم انتخاب می‌شوند. موردی که زیاد به مذاق هواداران خوش نیامد. چون دید سرمربیان نسبت به هواداران کاملاً متفاوت است و در برخی انتخاب‌ها شاهد اعتراض شدید طرفداران بسکتبال هستیم. اما این روش باعث شده است تا کیفیت بازی آل استار بالا برود.

آل استار NBA لبران جیمز

اما انتخاب سرمربیان مثل بازیکان نیست. مربیانی که تیم‌های آنها بهترین عملکرد را در فصل عادی لیگ داشته‌اند،‌ اصولاً به عنوان مربیان دو تیم انتخاب می‌شوند. این موضوع با رأی کارشناسان و اهالی رسانه همراه است و بعد فنی مسئله‌ای ویژه است.

تاریخچه‌ی برگزاری جذاب‌ترین رویداد نمایشی بسکتبال چیست؟

ایده‌ی برگزاری چنین مسابقه‌ای در دهه‌ی ۵۰ میلادیِ قرن گذشته کلید خورد. در جلسه‌ای میان مائوریس پودولف، رئیس وقت لیگ NBA با هاسکل کوئن، مدیر اجرایی لیگ و والتر اِی براون، مدیر باشگاه بوستون سلتیکس چنین موضوعی مطرح شد. پیش از NBA، در مسابقات میجر لیگ بیسبال چنین رویدادی سالانه برگزار می‌شد و به درخواست هاسکل کوئن،‌ چنین مسابقه‌ای برای بسکتبال نیز برنامه‌ریزی شد. اولین مسابقه‌ی آل استار بسکتبال در سال ۱۹۵۱، به میزبانی بوستون سلتیکس برگزار شد. دیداری که با جذابیت خاصی برگزارشد و تیم کنفرانس شرق با نتیجه ۱۱۱-۹۴ برنده‌ی میدان شد. هر چه زمان گذشت و به بسکتبال حال جهان رسیدیم، رکوردشکنی‌ها و نتایج عجیب و غریب افزایش یافت. بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵، تیم‌ها به شدت با هم رقابت می‌کردند اما خب این موضوع اصلاً به سودشان نبود. این مسابقه صرفاً جهت ایجاد فاصله‌ای در طول بازی‌های سختِ فصلِ عادیِ لیگ و برای استراحت بازیکنان بود. جنبه‌ی رقابتی همواره وجود داشته است اما این دیدار برای سرگرم کردن بود تا رقابت فشرده! پس از آن رویکرد در بازی‌ها نیز کاملاً تغییر کرد و این مسابقه به یک شوی نمایشیِ جذاب تبدیل شد. حال شاهد هستیم که سالیانه رکوردها و میزان امتیازات کسب شده در این رویداد نیز شکسته می‌شود.

آل استار NBA راسل وستبروک

آمار و ارقام و رکورد داران آل استار NBA را بهتر بشناسید

در وجه تیمی، تاکنون ۶۶ مسابقه میان تیم‌های کنفرانس غرب و شرق برگزار شده است. ۳۷ پیروزی حاصل کار شرقی‌ها بوده است و ۲۹ پیروزی نیز غربی‌ها به دست آورده‌اند. بیشترین امتیاز کسب شده در مسابقات تاریخ آل استار NBA، توسط تیم کنفرانس غرب و در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید. آنها موفق شدند ۱۹۶ امتیاز کسب کنند. رکوردی که شاید رسیدن به آن بسیار مشکل باشد. پر امتیازترین دیدار میان دو تیم به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد، زمانی که دو تیم روی هم رفته ۳۷۴ امتیاز کسب کردند.

در بعد فردی، آمارهای بسیار زیادی وجود دارد. مثل سایر مسابقات برگزار شده در هفته‌ی آل استار،‌ در مسابقه‌ی اصلی نیز به بهترین بازیکن دیدار،‌ عنوان MVP (ارزشمندترین بازیکن) میدان را می‌دهند. عنوانی که بسیار مهم است و بازیکنان برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

کوبی برایانت و باب پتیت با کسب ۴ عنوان MVP، به صورت مشترک پر افتخارترین بازیکنان تاریخ آل استار NBA در این زمینه هستند. در تعداد رسیدن پیاپی به این عنوان، راسل وستبروک که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در تیم کنفرانس غرب خوش درخشید، رکورد دار است.

به لحاظ تعداد حضور در مسابقه‌ی آل استار، کریم عبدالجبار، فوق‌ستاره‌ی میلواکی باکس و لس آنجلس لیکرز رکورد دار است. کریم در ۱۹ مسابقه‌ی آل استار حضور داشته است و پشت سر او، دیگر بازیکن تاریخ‌ساز لیکرز، کوبی برایانت با ۱۸ بازی قرار دارد. در آمار تعداد حضور پیاپی در ترکیب اصلی و استارتر، کوبی برایانت و لبران جیمز مشترکاً قرار دارند. البته این آمار در سال ۲۰۱۹ به تنهایی برای جیمز نوشته خواهد شد. شانزدهمین حضور لبران در ترکیب اصلی آل استار، او را بزرگ‌تر از قبل خواهد کرد.

آل استار NBA کوبی برایانت شکیل اونیل

بهترین امتیازآور این رویداد مهم، لبران جیمز است. جیمز در دوران ورزشی پر افتخار خود، در آل استار ۳۴۳ امتیاز کسب کرده است، تعداد امتیازی که به زودی بیشتر از این خواهد شد. اما در وجه امتیاز آور ترین بازیکن در یک مسابقه‌ی آل استار،‌ آنتونی دیویس جوان در صدر لیست قرار دارد! دیویس در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب ۵۲ امتیاز شد و بالاتر از تمام بزرگان تاریخ NBA در این آمار قرار گرفت.

بهترین ریباندکننده‌ی تاریخ آل استار، ویلت چمبرلین با ۱۹۷ ریباند است. در تعداد اسیست (پاس منجر به گل) مجیک جانسون بهترین است. مدیر کنونی باشگاه لس آنجلس لیکرز در ۱۲ حضورش آل استار، ۱۲۷ اسیست به ثبت رسانده است که او را بالاتر از سایرین قرار می‌دهد.

در توپ ربایی یا استیل، کوبی برایانت در مجموع ۱۸ بازی در آل استار، ‌۳۸ مورد داشته است که باز هم مهر تأییدی بر تاریخی بودن او می‌زند. در بلاک شات نیز، کریم عبدالجبار با ۳۱ بلاکِ توپ، بهترین دفاع تاریخ مسابقات است.

آل استار NBA سال ۲۰۱۹؛ تقابل جذاب اسطورها و تازه‌واردها

رقابت آل استار ۲۰۱۹ بدون شک به یکی از مهیج‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های تاریخِ لیگ تبدیل می‌شود. ستارگان جوان، ستارگان با تجربه، اسطوره‌ها! هر چیزی که بخواهیم، در این آل استار وجود دارد.

تیم کنفرانس شرق به کاپیتانی یانیس آنتتوکومپو

فوق‌ستاره‌ی میلواکی باکس تاکنون ۲ بار در آل استار حضور داشته است. سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برای یانیس فوق‌العاده بود اما آل استار ۲۰۱۹ برای یانیس چیزِ دیگری است. ستاره‌‌ی ۲۴ ساله‌ و یونانی تیم میلواکی با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌اش در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ NBA، بیشترین رأی از سوی هواداران را دریافت کرد. این مهم برای یانیس در حالی به دست آمد که بازیکنان بزرگی چون کایری اروینگ، کوای لنارد و جوئل امبید همگی در کنفرانس شرق هستند، اما یانیس بالاتر از همه این ۳ بازیکن قرار گرفت.

تیم یانیس آنتتوکومپو در بازی آل استار ۲۰۱۹: استفن کری (گلدن استیت وریرز)، جوئل امبید (فیلادلفیا سونی سیکسرز)،‌ پل جرج (اوکلاهاما سیتی تاندر)، کمبا واکر (شارلوت هورنتس)، بلیک گریفین (دیترویت پیستونز)، نیکولا یوکیچ (دنور ناگتس)، ‌کایل لاوری (تورنتو رپترز)،‌ کریس میدلتون (میلواکی باکس)، درک نویتزکی (دالاس موریکس)،‌ ویکتور اولادیپو (ایندیانا پیسرز)، دی آنجلو راسل (بروکلین نتس)، نیکولا ووچیویچ (اورلاندو مجیک)، راسل وستبروک (اوکلاهاما سیتی تاندر)

آل استار NBA

هدایت تیم یانیس آنتتوکومپو بر عهده‌ی مایک بودنهولزر است. بودنهولزر سرمربی تیم میلواکی باکس است و تیمش در حال حاضر در صدر جدول کنفرانس شرق قرار دارد. قطعاً حضور این سرمربی روی نیمکت تیمی که کایپتانش یانیس است، جذاب خواهد بود.

لیست بازیکنان بالا از ۱۲ بازیکن بیشتر است. ویکتور اولادیپو، ستاره‌ی ایندیانا پیسرز مصدوم شد و دی آنجلو راسل جایگزین او در مسابقات شد. علاوه بر این درک نویتزکی نیز با توجه به اینکه در سال آخر حضور خود در لیگ قرار دارد، به جمع آل استاری‌ها بازگشت.

بدون شک این تیم، بسیار پر قدرت است و رویارویی با آن کار مشکلی است. اگر اخبار بسکتبال را دنبال می‌کنید، از توانایی فردی بازیکنان تیم یانیس آنتتوکومپو به خوبی آگاه هستید. سراغ دیگر تیم حاضر در این مسابقه می‌رویم. تیمی که شاید برای هواداران جذاب‌تر باشد!

تیم کنفرانس غرب به کاپیتانی لبران جیمز

پادشاه بسکتبال NBA، در شانزدهمین فصل حضور خود در لیگ قرار دارد. او برای شانزدهمین بار به مسابقات آل استار راه پیدا کرده است و بهترین بازیکن لیگ و تیمش به حساب می‌آید. لبران جیمزِ ۳۴ ساله مانند سال‌های گذشته بیشترین میزان آرا را به خود اختصاص داد و در میان خیلی عظیمی از ستارگان حاضر در کنفرانس غرب، باز هم کاپیتان شد. لبران جیمز هرگز تمام نمی‌شود و با گذشت زمان به بازیکنی پخته‌تر و با تجربه‌تر تبدیل می‌شود. لبران اولین بازیکن لس آنجلس لیکرز بعد از کوبی برایانت است که موفق به حضور در آل استار می‌شود. با لبران جیمز، آل استار معنا و مفهوم دیگری پیدا می‌کند.

تیم لبران جیمز در آل استار ۲۰۱۹: کوین دورانت (گلدن استیت وریرز)، جیمز هاردن (هیوستون راکتس)، کایری اروینگ (بوستون سلتیکس)،‌ کوای لنارد (تورنتو رپترز)، لامارکوس آلدریج (سن آنتونیو اسپرز)، بردلی بیل (واشنگتن ویزاردز)، آنتونی دیویس (نیواورلینز پلیکانز)،‌ دیمین لیلارد (پورتلند تریل بلیزرز)، بن سیمونز (فیلادلفیا سونی سیکسرز)، کلی تامپسون (گلدن استیت وریرز)، کارل آنتونی تاونز (مینسوتا تیمبرولوز)،‌ دوین وید (میامی هیت)

آل استار NBA لبران جیمز

سرمربی تیم لبران جیمز در این بازی، مایکل ملون است. ملون سرمربی دنور ناگتس است و در حضور تیم‌های بزرگی چون گلدن استیت وریرز، سن آنتونیو اسپرز، لس آنجلس لیکرز، هیوستون راکتس و پورتلند تریل بلیزرز، تیمش را به یک مدعی بسیار بزرگ تبدیل کرده است. بدون شک هیچ مربی‌ای در کنفرانس غرب به اندازه مایکل ملون شایسته‌ی سرمربی‌گری تیم لبران جیمز نبود.

در لیست تیم جیمز نیز بازیکنان بیشتری نسبت به ۱۲ نفر دیده می‌شود. دوین وید نیز مثل درک نویتزکی در سال آخر دوران ورزشی خود قرار دارد و در این فصل با درخواست آدام سیلور، مدیر اجرایی لیگ به این بازی دعوت شد. گرچه وید دومین بازیکن پست گاردی بود که بیشترین رأی را در کنفرانس شرق آورد.

علاوه بر این، یک بازیکن دیگر به لیست تیم جیمز اضافه خواهد شد. آنتونی دیویس با اعلام رسمی مقامات NBA مصدوم شده است و هم‌چنان جایگزین او اعلام نشده است.

ترکیب لبران جیمز، کایری اروینگ،‌کوین دورانت، کوای لنارد و جیمز هاردن! ترکیبی فراتر از یک بازی بسکتبال است. تمام این بازیکنان جزو بهترین‌های تاریخ لیگ هستند و رویارویی با آنها برای تیم یانیس آنتتوکومپو مشکل بسیار جدی‌ای خواهد بود. قطعاً رقابت آل استار ۲۰۱۹، پر از جذابیت است. هیجانی که از دید بسکتفا، آن را نباید هرگز از دست داد.

آل استار NBA دوین وید درک نویتزکی

درک نویتزکی و دوین وید! برای آخرین بار آل استار شما را دارد

همان‌گونه که قبل از این گفتیم، این دو ستاره پس از عدم انتخاب توسط سرمربیان دو تیم، در بازی آل استار حضور نداشتند. اما با ورود آدام سیلور به این موضوع، حضور آنها قطعی شد. وید و نویتزکی دو اسطوره‎‌ی بزرگ تیم‌های میامی هیت و دالاس موریکس هستند. رویارویی این دو بازیکن در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ در فینال NBA را هیچ بسکتبال‌دوستی از خاطر نخواهد برد. به واسطه‌ی رأی بالای این بازیکنان و اینکه در سال آخر دوران ورزشی خود قرار دارند،‌ اکنون در آل استار ۲۰۱۹ حضور دارند. این کار آدام سیلور با خیل عظیمی از پیام‌ها برایش همراه شد. چون همه می‌خواستند این دو فوق‌ستاره در آل استار حضور داشته باشند. بدون شک رویارویی دوباره‌ی لبران جیمز و دوین وید با درک نویتزکیِ آلمانی، خال از لطف نخواهد بود. (لبران جیمز و دوین وید در فینال سال ۲۰۱۱ مغلوب درک نویتزکی و دالاس موریکس شدند)

مشخصات برگزاری مسابقه‌ی آل استار NBA در سال ۲۰۱۹:

ورزشگاه: اسپکتروم سنتر (استادیوم خانگی شارلوت هورنتس)

تاریخ: دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷- ۱۷ فوریه ۲۰۱۹

ساعت: ۰۴:۳۰ بامداد

با یکی دیگر از مقاله‌های جذاب سایت خبری بسکتبال بسکتفا با ما همراه بودید. مطلبی که در خصوص مسابقه‌ی آل استار NBA بود. پیشنهاد ما به شما این است که سایر مقالات بسکتفا را نیز مطالعه کنید تا در مورد اخبار بسکتبال، آموزش آن و هر چیزی که به آن نیاز دارید، اطلاعات درست و مهمی کسب کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *