نحوه ارتقاء همبستگی تیمی در بسکتبال و آموزش یک درس مهم

همبستگی تیمی در بسکتبال

ما پیشنهاد می کنیم که تمام مربیان (به خصوص مربی نوجوانان) درس های زندگی را در تمرینات بسکتبال تلفیق کنند. اتفاقاً درس زندگی ای که امروز می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم می تواند در ارتقاء همبستگی تیمی در بسکتبال به شما کمک کند. این کار برای همه مفید است و با یک تیر دو نشان می زند.

قبل از این که وارد جزئیات شویم، می خواهیم منظور از درس های زندگی را توضیح داده و دلیل استفاده از آن ها را مرور کنیم. ما بر این عقیده ایم که آموزش درس های زندگی به شکل آگاهانه اهمیت زیادی دارد چرا که نتنها به شما در کسب پیروزی های بیشتر کمک می کند بلکه این کار مثال خوبی برای بازیکنانتان می شود و به آن ها کمک می کند تا افراد خوشحال و موفقی باشند. چه متوجه شده باشید یا خیر، مربیان تأثیر فوق العاده ای بر بازیکنان خود دارند. شما به عنوان مربی فرصت دارید تا تأثیری بسیار مثبتی بر چیزی بزرگتر از بسکتبال بگذارید.

با آموزش این درس های زندگی باعث ارتقاء همبستگی تیم خود و کسب پیروزی های بیشتری می شوید. اما هدف برد و موفقیت تیمی نیست، هدف بزرگتر «انجام کار درست» به عنوان یک مربی بسکتبال است. پیروزی، حاصل شیرین انجام کار درست است. در این مقاله ما به شکل خاص بر روی «درس های زندگی» بحث خواهیم کرد که از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین باعث ارتقاء همبستگی تیمی در بسکتبال نیز می شود.

 اما قبل از شروع، بگذارید منظور دقیقمان از درس های زندگی را توضیح دهیم.

همبستگی تیمی و آموزش درس های زندگی

درس های زندگی چیست؟

شما می توانید هر اسم دیگری مانند قانون زندگی، حقیقت زندگی، کلید موفقیت و هر چیز که ترجیم می دهید را بر روی این مفهوم بگذارید. اما وقتی ما می گوییم درس های زندگی، منظورمان ایدال هایی است که باید با آن ها زندگی کرد. این ها مفهوم هایی هستند که واقعاً در زندگی مهم هستند و به واقع باعث خوشحالی و موفقیت افراد می شوند. برای مثال برخی از این ایده آل ها و مفاهیم، اخلاقیاتی است که شما در افراد واقعاً خوشحال و بسیار موفق می یابید:

·        صداقت: گفتن همیشگی حقیقت

·        فعالیت (10% از زندگی برای شما اتفاق می افتد و 90% دیگر واکنش های شماست)

·        سخت کوشی

·        فداکاری

·        اول بفهمید و بعد بفهمانید

·        دسته بندی اولویت ها

·        گله نکردن، تمرکز انرژی بر چیزهای مثبت

البته که این تمام موارد نبود اما زمینه را برای شما مهیا کرد.

درسی به خصوص که می توانید برای ارتقاء سطح همبستگی تیمی در بسکتبال شود

یکی از اصلی ترین درس هایی که باید به بازیکنانتان بیاموزید کمک و خدمت به دیگران است که چندان هم سخت نیست. این حقیقت در زندگی وجود دارد که کمک و خدمت به دیگران باعث خوشحالی و موفقیت فراوانی می شود. به ندرت می توان فرد خوشحالی را یافت که بدون کمک و خدمت به دیگران در جهت تأثیر گذاری مثبت در زندگیشان، واقعاً خوشحال باشد. مربی می تواند به راحتی با سازمان دهی یک پروژه تیمی، به بازیکنان در کشف این لذت کمک کند. شما می توانید با سازماندهی یک رویداد که در آن تیم به دیگران خدمتی کند، این کار را انجام دهید. راه های بسیاری برای کمک به انجمن ها و جامعه بشری وجود دارد. می توان با جمع کردن پول به بچه های مریض کمک کرد و یا برای غذا رسانی به بی خانمان ها داوطلب شد. می توان تیم را برای ملاقات به بیمارسان کودکان برد وحتی شرایط را فراهم کرد تا بازیکنان به بچه های کم بزاعت بسکتبال آموزش دهند و یا کمپی برای برای کودکان بی بزاعت آماده کرد. بگذارید مثالی برای شما بزنم که چطور دخترم عمق تأثیر این مفهوم را نمایان کرد:

یک روز بعد از ساعت کاری، از دختر سه ساله ام پرسیدم که آیا می خواهد کار زیبایی برای مادرش انجام دهد. او گفت بلی. سپس بدون این که همسرم باخبر شود، ما به یک گل فروشی رفتیم و چند گل خریدیم. وقتی به خانه رسیدیم دخترم با لبخندی زیبا به سمت مادرش رفت و گل ها را به او داد. بسیار شگفت انگیز بود. هر دو لبخندی گشاده بر لب داشتند. این کار خیلی کوچک بود، اما من فکر می کنم دخترم مفهوم انجام کاری زیبا برای خوشحال کردن دیگران را به خوبی دریافته است. این یک موفقیت بزرگ بود.

لذت کمک و خدمت به دیگران

این یک مفهوم یکسان برای تیم شما نیز هست. شما تنها نیاز دارید که راهی برای قرار دادن بازیکنانتان در موقعیتی حقیقی برای خوشحال کردن دیگران بیابید. این کار مسری است. سایت های بسیاری وجود دارند که به شما ایده هایی برای این کار ارائه کنند.

کلید موفقیت در این کار، قرار دادن بازیکنان در موقعیتی است که آن ها به فردی کمک کنند و سپس چهرۀ فرد مقابل را ببینند. اگر هر دو طرف لبخندی واقعی بر لب داشتند، کار موفقیت آمیز بوده است. اما اگر می خواهید لبخند واقعی باشد، بازیکنان باید به این کار باور و ایمان داشته باشند.

برای برخی از بازیکنان این خنده ها باعث می شود تا در آینده خودشان به کمک کردن به دیگران ادامه دهند. برای بازیکنان دیگر، این موضوع جا نخواهد افتاد و تا به بلوغ نرسند، لذتش را درک نخواهند کرد. در هر صورت، تقریباً همۀ بازیکنان این رویداد را به خاطر خواهند داشت چرا که این یک تجربه تازه و مثبت بوده است. آن ها از این کار احساس خوبی خواهند داشت زیرا تمام بازیکنان در آن سهیم بوده اند و یک عهد و همبستگی غیر کلامی ایجاد کرده اند.

نوع همبستگی هایی که این کار می تواند ایجاد کند غیر قابل قیمت گذاری است. این کار را انجام دهید و به تعویق نیاندازید. همۀ مربیان باید لذت کمک کردن را آموزش دهند. این کار شاید بی کیفیت به نظر آید اما کارآمد است. شما فرصت انجام یک کار مثبت را دارید. پس انجام دهید. لطفاً نظر خود ذر مورد خدمات مثبتی که بازیکنانتان می توانند ارائه دهند را بیان کنید. هرچه ایده ها بیشتر باشد بهتر است. هدف ما تنها ارتقاء همبستگی تیمی در بسکتبال نیست بلکه انجام کار دست است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *