مهارت‌ های بسکتبال ؛ چگونه بازیکن بهتری در نزدیکی سبد باشیم؟

امروز در بهترین سایت خبری بسکتبال، بسکتفا، با مطلبی آموزشی درباره مهارت‌ های بسکتبال NBA همراه شما هستیم. امیدوارم که از مطالعه این مطلب آموزشی که تیم ما برای شما خوانندگان عزیز ترجمه کرده است نهایت لذت را ببرید.

بسکتبال NBA پر از بازیکنانی است که در نزدیکی سبد امتیازگیری می‌کنند. بازیکنانی که مدافعان از بازی در مقابل آنان وحشت دارند. زیرا این دسته از بازیکنان می‌توانند به راحتی به سبد نزدیک شده و امتیاز بگیرند. بازیکنانی مانند تونی پارکر، لبران جیمز، راسل وست بروک، جان وال و دریک رز که از دسته بازیکنان تهاجمی بسکتبال NBA هستند که نه تنها می‌توانند از نزدیکی سبد امتیاز بگیرند بلکه می‌توانند موقعیت‌های شوت زنی مناسبی برای هم تیمی خود ایجاد کرده و به تنهایی باعث ایجاد مشکل برای تیم مقابل شوند.

آن‌ها آنقدر در کاری که انجام می‌دهند خوب هستند که می‌توانند تاکتیک‌های عالی دفاعی را ساده و پیش پا افتاده جلوه دهند. قرار دادن هر یک از این بازیکنان بسکتبال NBA در ترکیب خود ایده بسیار خوبی است اما باید بدانید که چنین بازیکنی بودن اصلا کار ساده‌ای نیست. به تکنیک‌های مناسب و میزان زیادی تمرین نیاز دارد و چند نکته که باید در نزدیکی سبد رعایت شود تا بتوان بهتر امتیاز گرفت.

اولین و مهم‌ترین نکته این است که:

  • مهارت های بسکتبال ؛ در کنترل توپ سهل انگاری نکنید

مخصوصا از لحظه آخرین دریبل تا زمانی که توپ را از دست خود رها می‌کنید. اگر در کنترل توپ که یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌ های بسکتبال است، ضعیف عمل کنید، مدافع شانس بسیار بیشتری برای برهم زدن تعادل آن از دست شما دارد و یا حتی بدتر از آن، توپ به دست بازیکنان تیم حریف برسد.

  • نباید از تماس فیزیکی هراس داشته باشید

زیرا اگر بخواهید از نزدیکی سبد امتیاز بگیرید، باید انتظار ضربه خوردن، سیلی خوردن و ضربه با زانو یا حتی تنه زدن را داشته باشید. در حقیقت برای این که به چنین بازیکنی تبدیل شوید باید اراده آهنین برای رسیدن به هدف خود داشته باشید. از لحظه‌ای که به حدود ۸ فوتی تور نزدیک می‌شوید باید تلاش کنید که یک مدافع پیدا کرده و با او تماس فیزیکی ایجاد کنید. از او خطا بگیرید و در حقیقت شانس کسب ۳ امتیاز را داشته باشید.

  • خبری از ضربات تک دست اسکوپ شات نیست

من این مسئله را صراحتاً مطرح می‌کنم که اگر شما توپ را با دو دست در اختیار نداشته باشید، نمی‌توانید توپ را به‌طور مناسب کنترل نمایید.

نه تنها این مسئله بلکه تلاش برای زدن ضربات تک دست اسکوپ شات به عنوان یکی از مهارت های بسکتبال NBA، هنگامی که تعداد بازیکنان تیم حریف در نزدیکی شما زیاد است، مانند این است که شما تلاش دارید که توپ را به آسانی در اختیار مدافع حریف بگذارید و معمولا شبیه کسی می‌شوید که می‌خواهد حرکت اسپک در والیبال را انجام دهد.

مهارت های بسکتبال

  • شما بعد از ایجاد تماس فیزیکی با مدافع نمی‌توانید بازی را متوقف کنید

اگر بخواهید از نزدیکی سبد امتیاز بگیرید، مدافعان حریف به شما تنه و ضربه‌های مکرر خواهند زد و مطمئن هستم شما نیز می‌دانید که گاها بعضی از خطاها توسط داوران گرفته نمی‌شود. بدترین کاری که بعد از این اتفاق در بسکتبال NBA می‌توانید انجام دهید، این است که دست از بازی کردن بکشید و دست خود را بالا برده و به داور اعتراض کرده و به مربی خود نگاه کنید. اگر صدای سوت به گوش شما نخورد و موقعیت شوت زنی خود را از دست دادید، تلاش کنید تا دوباره به موقعیت قبلی خود بازگشته و سعی بر انداختن توپ در درون سبد داشته باشید.  از لحاظ روانی با این مسئله کنار بیایید و ذهن خود را مشغول نکنید.

  • همیشه نمی‌توانید در شرایط سخت، شوت های موفقیت آمیز بزنید

معمولا بعضی از بازیکنان در نزدیکی تور وحشت کرده یا گیر می‌افتند و نمی‌دانند چکار کنند و یک شوت بی‌کیفیت می‌زنند. هر دفعه‌ای که این کار را انجام می‌دهید، اعتبار خود را در بین هم‌تیمی‌های خود، مربیان و مقامات رسمی از دست می‌دهید.اگر شما ساعت‌های متوالی، یک شوت را به تنهایی تمرین نکرده‌اید، پس نیازی نیست در بازی به آن سبک شوت بزنید. این که شما در نزدیکی سبد هستید، تضمین کننده این مسئله که شما می‌توانید شوت خوبی بزنید، نیست.

تمرین و مهارت زیادی نیاز است تا شما یک تمام کننده شوید و باید در تکنیک‌های مناسب این حرکت و حرکات پاها حرفه‌ای شوید و همه این اتفاقات در یک روز ممکن نیست.

هرچند اگر شما ۵ نکته ذکر شده در این مطلب را رعایت کنید نصف راه را رفته‌اید.

از این که در یکی دیگر از مطالب ما درباره مهارت‌ های بسکتبال NBA، همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم. امیدوارم که توانسته باشیم اهمیت تاکتیک و مهارت را به شما گوش‌زد کرده باشیم. شما می‌توانید برای مطالعه مطالب آموزشی دیگر به بخش‌های مربوطه در سایت ما مراجعه کرده و آن‌ها را مظالعه کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *