بررسی بازیکنان گلدن استیت ؛ معمای پیچیده بازگشت کلی تامپسون از مصدومیت

ترکیب گلدن استیت واریرز بسیار متفاوت‌تر از زمان مشابه در فصل گذشته است. گلدن استیت با مصدومیت کلی تامپسون و بدون بازیکنان اصلی خود نظیر کوین دورانت، آندره ایگودالا و شان لیوینگستون پای به عصر جدیدی در چیس سنتر می‌گذارد. واریرز در حال سپری کردن پیش‌فصل خود است و بر این تیم متحول شده مروری خواهیم داشت. این قسمت: کلی تامپسون

کلی تامپسون ، ستاره مصدوم گلدن استیت

قرارداد وی با گلدن استیت پنج ساله به ارزش ۱۸۹.۹۰۳.۶۰۰ دلار است. فصل قبل کلی تامپسون به عنوان یکی از بهترین پرتاب‌کننده‌های تاریخ NBA هشتمین فصل حضورش در این لیگ را تجربه می‌کرد. علیرغم این‌ که وی در ۲۹ اکتبر در دیدار گلدن استیت مقابل شیکاگو بولز توانست رکورد کسب ۵۲ امتیاز را به خود اختصاص دهد و رکورد لیگ را با ۱۴ پرتاب ۳ امتیازی شکست، وی در تاریخ ۳۱ دسامبر فقط ۴۳.۹ درصد پرتاب داشته است که ۳۴.۴ درصد از منطقه ۳ امتیازی زمین بوده است. تامپسون در سال جدید می دانست که از بازی‌اش چه می‌خواهد و در ۴۰ دیدار اخیرش میانگین ۲۲.۱ امتیاز کسب کرد که ۴۵.۲ درصد از آن از منطقه ۳ امتیازی زمین و ۴۹.۶ درصد از منطقه نزدیک به حلقه بوده است. جراحی فصل گذشته کلی تامپسون در جریان پلی‌آفی انجام شد که او میانگین ۲۰.۷ امتیاز و ۴۴.۳ درصد پرتاب ۳ امتیازی را در آن مرحله از آن خود کرده بود. بهترین عملکرد او به دیدار ششم فینال لیگ NBA بازمی‌گردد اما همین دیدار به آخرین حضور او تبدیل شد.

بعد از کسب ۲۸ امتیاز از ۱۲ پرتاب و رساندن اختلاف امتیاز گلدن استیت با تورنتو رپتورز به ۵ امتیاز در انتهای کوارتر سوم، تامپسون در دانک خود دچار پارگی رباط صلیبی شد. بعد از اینکه او را به خارج از زمین بردند او به بازی برگشت تا ۲ پرتاب آزاد را انجام دهد و پس از آن به رختکن منتقل شد و محل برگزاری بازی‌ها را ترک کرد تا تورنتو رپترز اولین عنوان قهرمانی خود در تاریخ رقابت‌ها را جشن بگیرد.

گلدن استیت کلی تامپسون

انتظار می‌رود که تامپسون بعد از پارگی رباط صلیبی‌اش اغلب بازی‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ گلدن استیت را از دست بدهد. در حالی که مدت بازگشت وی از مصدومیت ۶ تا ۸ ماه به طول می‌انجامد، تامپسون ماه گذشته به خبرنگار ESPN گفت تا زمان بهبودی کامل به میادین بازنمی‌گردد:

نمی‌خواهم این مصدومیت را تشدید کنم چون قصد دارم تا ۳۸، ۳۹ یا ۴۰ سالگی در میادین بسکتبال حاضر باشم. این برنامه من است مخصوصاً اینکه من یک پرتاب‌گر هستم. عاشق این هستم که در این فصل به میدان بروم. نمی‌دانم چه زمانی این امر تحقق می‌یابد. شک دارم که تا قبل از انتخاب آل استار به بازی‌ها برسم. اما هدفم این است که قبل از این زمان به میادین بازگردم.

با توجه به این‌که کوین دورانت، گلدن استیت را به مقصد بروکلین نتس ترک کرده، آنتونی دیویس در لس آنجلس لیکرز همبازی لبران جیمز شده است و کوای لنارد و پال جرج به لس آنجلس کلیپرز پیوسته‌اند، دیگر قهرمانی لیگ برای گلدن استیت واریرز آسان نیست. اما تامپسون هنوز اعتقاد دارد که گلدن استیت می‌تواند این مهم را بار دیگر تکرار کند و به خبرنگار ESPN در این باره گفت:

این که بگوییم سلسله موفقیت‌های گلدن استیت به اتمام رسیده کمی بی‌انصافی است چون من قصد دارم بهتر و پرقدرت‌تر برگردم. هوشمندانه نیست که گلدن استیت را از قلم بیاندازیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *