• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • تأکید تیم‌های بسکتبال NBA بر روی ارزیابی بازیکنان مراسم درفت سال ۲۰۲۰

تأکید تیم‌های بسکتبال NBA بر روی ارزیابی بازیکنان مراسم درفت سال ۲۰۲۰

ابهامات زیادی در رابطه با مراسم درفت لیگ NBA وجود دارد.

ابهامات مراسم درفت

طبق معمول هر سال لیگ NBA در حال ارزیابی بازیکنانی است که خیلی زود از تیم دانشگاهی خود جدا و وارد مراسم درفت شده‌اند و این کار را برای هر یک از بازیکنان با کلاس پایین نیز تا ددلاین خود یعنی پنجشنبه انجام خواهد داد. این وظیفه به دوش کمیته مشاوره کارشناسی لیگ NBA افتاده که می‌داند در چنین شرایطی باید چه اظهارنظری داشته باشد. کیکی ون دوی، معاون اجرایی عملیاتی بسکتبال لیگ NBA و عضو کمیته UAC در این باره گفت:

این فرآیند مهم است، حتی امسال مهم‌تر از هر زمان دیگری است. ما تلاش می‌کنیم تا آنجاکه ممکن است به ورزشکاران و مدارس اطلاعات تزریق کنیم. مهم است که آن‌ها شفاف‌ترین تصویر را داشته باشند.

به خاطر پاندمی ویروس کرونا که دنیای ورزش را متوقف ساخت و NBA هم جزئی از آن بود، هیچ‌کس نمی‌داند مراسم درفت چه زمانی برگزار خواهد شد، چه کسی پیک شماره ۱ خواهد بود یا چگونه در مورد او تصمیم‌گیری خواهد شد. وقتی بحث بازیکنان زیرکلاس مطرح می‌شود، لیگ NBA تیم ارزیابی خود را به گونه‌ای می‌فرستد که این بازیکنان را در یکی از ۵ دسته‌بندی شب درفت قرار دهند – لاتری (پیک‌های ۱-۱۴)، راند اول بدون لاتری (پیک‌های ۱۵-۳۰)، نیمه اول راند دوم (پیک‌های ۳۱ تا ۴۵)، نیمه دوم راند دوم (پیک‌های ۴۶-۶۰) و غیردرفت‌ها. شاید از نظر علمی درست نباشد اما لیگ موفقیت خوبی با این فرمت بدست آورده است: از سال ۲۰۱۶، براساس ارزیابی و بازخورد خود لیگ که در آن ۳۰ تیم NBA به عنوان بخشی از این فرآیند نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند، این لیگ ۶۶ نامزد دارد که جزو عناصر راند اول محسوب می‌شوند و ۴۹ بازیکن دیگر درفت نخواهند شد. ون دوی در این باره گفت:

لحظات بی‌سابقه و زمان دشواری برای همه محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم که به بهترین وجه کار را برای ورزشکاران دانشجو راحت کنیم و آن‌ها از روند این فرآیند آگاه باشند و این فرآیند را درک کنند. دربرهه کنونی عدم قطعیت وجود دارد. حتی در یک سال نرمال، دانشجویان ورزشکار به خاطر مراسم درفت بسیار عصبی هستند. اما نقش ما در این میان این است تا تلاش کنیم بیشترین اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم.

مراسم درفت

نهاد UAC از تاریخ ۲۶ آوریل به اعزام تیم ارزیاب خود ادامه خواهد داد و این تاریخ زمان ددلاین تصمیم برای انتخاب بازیکنانی است که شانس حضور در این مراسم را خواهند داشت اما تعطیلی لیگ به خاطر ویروس کرونا همه چیز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. بنابراین، ۲۰۰ دانشگاه زودتر به این فرآیند وارد شده‌اند و بازیکنان بین‌المللی نیز برای این مراسم مورد آزمون قرار گرفتند. اکثر آن‌ها انصراف دادند و تعداد آن‌ها مشابه سال قبل بود – سال قبل ۲۱۹ بازیکن مستعد شناسایی شدند. آن دسته از بازیکنانی شانس حضور در مراسم درفت را نخواهند داشت. اما امسال لیگ NBA گامی دیگر را برداشته و پیشنهاد سلامتی ذهنی را مطرح کرده است که ارزیابی آن برعهده دکتر کنسا گانتر و دکتر ویک اسچوارتز است. ون دوی گفت درخواست ارزیابی و ددلاین‌های ورود اولیه تغییرناپذیر هستند. راب پلینکا، مدیر ورزشی لس آنجلس لیکرز در این باره گفت:

تمرین‌های فردی و تمامی موارد مربوط به درفت تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته اما این بدان معنی نیست که کارها متوقف شده است. استعدادیاب‌های ما حجم زیادی از فیلم‌ها را مورد مطالعه قرار داده‌اند. من شب و روز در حال تماشای فیلم‌ها و مطالعه روی بازیکنان فرامرزی هستم، بازیکنان اینجا را مورد مطالعه قرار می‌دهم و این کار ادامه دارد. ما مجبوریم تا زمان برگزاری مراسم درفت خود را آماده کنیم.

پیشنهاد شده که این مراسم درفت را در تاریخ ۲۵ ژوئن انجام دهیم. حالا واقعاً وقوع چنین امری در آن تاریخ مبهم به نظر می‌رسد و بسیاری از تیم‌ها از NBA درخواست کرده‌اند که این مراسم به تعویق بیفتد و این امر اجتناب‌ناپذیر است. لیگ NBA به گزینه‌های مختلفی می‌نگرد و فقط زمانی لیگ را دوباره آغاز خواهد کرد که تمامی مسئولان بهداشتی شرایط را برای این کار مناسب ببینند. ون دوی این را هم گفت که نبود تورنمنت NCAA به این فرآیند آسیب نمی‌رساند و خاطرنشان کرد که بازیکنانی که زودتر از موعد به درفت اضافه شدند (مخصوصاً آن دسته که احتمالاً در لاتری و راند اول قرار می‌گیرند) برای سال‌های متمادی برای استعدادیاب‌ها و تیم‌ها شناخته شده بودند. وی افزود:

ما از این شرایط عبور خواهیم کرد، ما با هم از این شرایط گذر خواهیم کرد و امیدوارم همه چیز رنگ و بوی بهتری به خود بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *