• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • ۶ بسکتبالی که می‌توانند در مراسم درفت سال ۲۰۲۰ عرض اندام بکنند

۶ بسکتبالی که می‌توانند در مراسم درفت سال ۲۰۲۰ عرض اندام بکنند

این هفته باید پایان مسابقات بسکتبال دانشگاهی باشد و فرآیند اولیه مراسم درفت رسماً آغاز خواهد شد. در سال گذشته دیدیم که چند قهرمان از تورنمنت NCAA ظهور کردند.

برترین های مراسم درفت

یکی از استعدیاب‌های لیگ NBA به یاهو اسپرت گفت:

به عقیده من تیم‌ها پیک مطمئن‌تر را امسال برخواهند داشت و لزوماً به دنبال بازیکن با پتانسیل بالا یا با سقف بلندی از آرزوها نیستند.

در اینجا به ۶ بازیکن اشاره می‌کنیم که در ۲ فصل مسابقات دانشگاهی بازی کرده‌اند و به زودی می‌توانند خود را در فهرست مراسم درفت ببینند:

ابی تاپین (فوروارد)
کلاس: دانشجوی سال دوم
تیم دایتون: ۲۰ PPG، ۷.۵ RPG و ۲.۲ APG

تاپین بزرگترین ستاره بسکتبال دانشگاهی فصل است و به عنوان برجسته‌ترین بازیکن بسکتبال دانشگاهی جایزه نیسمیت را برنده شده است. بازیکنان زیادی نیستند که بتوانند کارهایی که او امسال در دیدار مقابل جورج واشنگتن انجام داد را تکرار کنند، او ۲۷ امتیاز گرفت و ۱۱ پرتاب موفق از ۱۵ پرتاب خود داشت که شاید ۳ دانک برتر سال را در آن به نمایش گذاشته باشد.

تایرس هالیبرتون (گارد)
کلاس: دانشجوی سال دوم
تیم لوا استیت: ۱۵.۲ PPG، ۵.۹ RPG و ۶.۹ APG

در اوایل ماه فوریه مچ دست چپ هالیبرتون در دیدار مقابل کانزاس استیت شکست. او در اوایل ماه ژانویه و در پیروزی مقابل TCU ضمن کسب ۲۲ امتیاز، ۱۲ ریباند و ۱۰ پاس گل موفق به ثبت یک تریپل دبل شد. هالیبرتون توانست در هر سه سطح امتیازگیری کند و از فیلد ۵۰ درصد پرتاب موفق داشته باشد و ۴۱ درصد از منطقه سه امتیازی پرتاب به درون سبد رهنمون ساخت. هالیبرتون غالباً با لونزو بال و هیکل و فرم شوت‌زنی متفاوت این بازیکن قیاس شده است. او اخیراً در پادکست LightHarted به جوش هارت گفت که امسال به مراسم درفت وارد خواهد شد. وی گفت:

وقتی سنت بالاتر برود، این فرآیند به شانس درفت شما آسیب خواهد زد. من سابقاً مصدوم شدم و دیگر نمی‌خواستم ریسک کنم و به عقب برگردم و دوباره مصدوم شوم یا به شانس درفت خود آسیب وارد کنم.

آرون نسمیت (فوروارد)
کلاس: دانشجوی سال دوم
تیم لوا استیت: ۲۳ PPG، ۴.۹ RPG

نسمیت فقط نیمی از فصل امسال را بازی کرد چراکه ماه ژانویه در دیدار مقابل تگزاس ای اند ام دچار مصدومیت شد. قبل از این مصدومیت، نیسمیثت بهترین پرتاب‌کننده بسکتبال دانشگاهی بود، ۵۱ درصد پرتاب مکوفق فیلد و ۵۲ درصد پرتاب موفق ۳ امتیازی داشته باشد. لیگ NBA برای بازیکنان ماهر در پرتاب ارزش قائل است و هیچ پرتاب‌کننده بهتری در این کلاس حضور ندارد. نسمیت ۴.۳ پرتاب سه امتیازی موفق در هر بازی داشته که برای یک بازیکن دانشگاهی آمار غیرقابل باوری محسوب می‌شود و بعد از جیمز هاردن آن را می‌توان دومین آمار برتر قلمداد کرد.

مراسم درفت

سدیک بی (فوروارد)
کلاس: دانشجوی سال دوم
تیم ویلانوا: ۱۶.۱ PPG، ۴.۷ RPG و ۲.۴ APG

پرتاب و اندازه هیکل سدیک بی او را به یکی از انتخاب‌های جذاب تیم‌های لیگ NBA بدل می‌کند. او با ۴۷.۷ پرتاب موفق از فیلد و ۴۵ درصد پرتاب موفق سه امتیازی فصل امسال را به پایان رساند. سدیک بی دوره آزمون را پشت سر گذاشته و تمامی ابزارهای لازم برای قبول پست وینگر در لیگ NBA را داراست. او در ۱۰ بازی این فصل آمار ۴ پرتاب سه امتیازی یا بیش از آن داشته است که شامل ۸ پرتاب سه امتیازی در پیروزی مقابل جورج تاؤن بوده است.

تره جونز (گارد)
کلاس: دانشجوی سال دوم
تیم دوک: ۱۶.۲ PPG، ۴.۲ RPG و ۶.۴ APG

گارد رأس‌های زیادی در مراسم درفت امسال حضور دارند اما به نظر می‌رسد جونز امن‌ترین انتخاب ممکن باشد. از آنجاییکه تایوس جونز، برادر بزرگتر او در حال حاضر برای تیم ممفیس گریزلیز بازی می‌کند تیم‌ها از قبل می‌دانند که با انتخاب چه نوع بازیکنی روبرو هستند. تایوس برای مایک کرزیزسکی نیز بازی کرده و به همراه این سرمربی و با تیم دوک قهرمان مسابقات قهرمانی ملی سال ۲۰۱۵ شده است. تره یکی از بهترین مدافعان بسکتبال دانشگاهی این فصل است.

امانوئل کوئیکلی (گارد)
کلاس: دانشجوی سال دوم
تیم کنتاکی: ۱۶.۱ PPG، ۴.۲ RPG

کوئیکلی یکی از بازیکنانی است که بیشترین پیشرفت را در کشور داشته و آمار ۴۱.۶ پرتاب موفق از فیلد و ۴۲.۸ درصد پرتاب سه امتیازی موفق را در اختیار دارد. کوئیکلی در سال اول حضورش میانگین ۵.۲ امتیاز را به ثبت رساند اما در این فصل تعداد دقایق حضورش را دوبرابر کرد و از ۱۸.۵ دقیقه در هر بازی به ۳۳ دقیقه در هر بازی رساند. بعد از این‌که فصل بدلیل مصدومیت برای آرون نسمیت تمام شد، کوئیکلی به بهترین پرتاب‌کننده SEC بدل شد و آمار میانگین ۱۶.۱ امتیاز در هر بازی را به ثبت رساند. او در دوران دبیرستان گارد رأس بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *