• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • درخشش مارک گسول چگونه اولین وقت اضافه دوم تاریخ جام‌های جهانی را رقم زد؟

درخشش مارک گسول چگونه اولین وقت اضافه دوم تاریخ جام‌های جهانی را رقم زد؟

  • توسط مینا
  • 13/09/2019
  • خبر
  • 0

تیم ملی بسکتبال اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ در مرحله نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ و طی یک بازی تاریخی مقابل استرالیا که برای اولین بار در تاریخ این رقابت‌ها به وقت اضافه دوم کشید موفق شد با نتیجه ۹۵ بر ۸۸ از سد این تیم بگذرد و به فینال جام جهانی راه یابد. مارک گسول نقش مهمی در این اتفاق داشت.

صعود اسپانیا به فینال با درخشش مارک گسول

مارک گسول ، با کسب ۳۳ امتیاز، بهترین بازیکن میدان لقب گرفت و این در حالی است که ریکی رابیو موفق شد اولین دبل دبل جام‌ جهانی خود را با کسب ۱۹ امتیاز، ۱۲ اسیست و ۷ ریباند و ۴ توپ‌ربایی بدست آورد. سرجیو لوی با کسب ۱۷ امتیاز و ۶ اسیست به اسپانیا کمک کرد تا کسب دومین مدال خود را پس از ۱۳ سال در جام جهانی قطعی کند. اسپانیایی‌ها در فینال روز یکشنبه، ۱۵ سپتامبر با برنده دیدار آرژانتین و فرانسه مصاف خواهند داد. علیرغم کسب ۳۲ امتیاز از سوی پتی میلز و به میدان آمدن نیک ری و کسب ۱۶ امتیاز و ۱۱ ریباند از سوی این بازیکن و عملکرد خوب جو اینگلز با ۴ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۷ اسیست، استرالیا نتوانست رکورد شکست‌ناپذیری خود در جام جهانی ۲۰۱۹ را حفظ کند.

استرالیا به فاصله ۷ دقیقه مانده به پایان بازی در وقت عادی با ۸ امتیاز اختلاف از اسپانیا پیش بود اما در همین زمان بود که مارک گسول اسپانیا را به بازی برگرداند و با دو پرتاب آزاد خود در ۸ ثانیه و ۷ دهم ثانیه مانده به پایان وقت عادی اسپانیا را ۷۱ بر ۷۰ پیش انداخت. پس از آن در ۴ ثانیه و ۷ دهم ثانیه مانده به پایان وقت عادی پتی میلز دو پرتاب آزاد را به درون سبد انداخت تا بازی به وقت‌های اضافه برود. در وقت‌های اضافه این مارک گسول بود که باز هم با دو پرتاب اضافه خود در فاصله چند ثانیه مانده به پایان این وقت بازی را به تساوی کشاند تا وقت اضافه دوم تعیین‌کننده برنده بازی باشد و استرالیا دیگر نتوانست در وقت اضافه دوم کاری از پیش ببرد.

بهترین بازیکن میدان:

مارک گسول در نیمه اول فقط ۴ امتیاز کسب کرد اما در نهایت بازی را برای اسپانیا درآورد و موفق شد با کسب ۳۳ امتیاز بیشترین امتیاز خود در این جام را کسب کند. وی ۶ ریباند، ۴ اسیست و ۲ توپ‌ربایی نیز داشت. گسول از یک بازی بزرگ به بازی بزرگ دیگری پای می‌گذاشت و در کوارتر چهارم موفق شد به تنهایی ۷ امتیاز متوالی را برای تیمش کسب کند تا اسپانیا اختلاف ۸ امتیازی خود با استرالیا را جبران کرده باشد.

مارک گسول

نقطه عطف بازی:

بعد از بالا و پایین شدن امتیازات در دقایق پایانی وقت‌های عادی و اضافه، سرجیو لوی با دو پرتاب ۳ امتیازی خود اسپانیا را با ۹۰ بر ۸۲ پیش انداخت. استرالیا نتوانست اختلاف را از ۵ امتیاز کمتر کند و مارک گسول در ۲۳ ثانیه مانده به پایان بازی با پرتاب ۲ امتیازی خود کار را تمام کرد.

آمارها دروغ نمی‌گویند:

اسپانیا تیم استرالیا را مجبور کرد تا ۲۲ بار توپ را لو دهد و فقط ۳۸ درصد از محوطه جریمه این تیم پرتاب کند که ۲۵ درصد آن از فاصله دور بود و این مهم‌ترین دلیلی بود که اسپانیا موفق شد در زمینه ریباند ۵۷ بر ۴۳ بر استرالیا چیرگی داشته باشد.

نکته پایانی:

حالا اسپانیا این شانس را دارد که به ایالات متحده آمریکا، یوگسلاوی، اتحاد جماهیر شوروی و برزیل برسد و آن‌ها به تنها ۵ کشوری تبدیل می‌شوند که دو بار توانستند در جام جهانی قهرمان شوند. اما آن‌ها ابتدا باید از سد آرژانتین یا فرانسه عبور کنند. در سوی دیگر، استرالیایی‌ها تا همینجا هم بهترین عملکرد ادوار جام جهانی خود را ثبت کردند و جایگاه بهتری از پنجمی سال ۱۹۸۲ یا ۱۹۹۴ خواهند داشت. اما استرالیا همچنان تشنه کسب اولین مدال تاریخ جام‌های جهانی خود خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *