تعطیلی لیگ حرفه‌ای NBA و مواد ممنوعه‌ای که موقتا برای بازیکنان آزاد شد!

همانطور که می‌دانید شیوع ویروس کرونا به معضلی جهانی تبدیل شده و برای جلوگیری از شیوع آن مسابقات لیگ‌های معتبر ورزشی نیز به حالت تعویق درآمده است. لیگ حرفه‌ای NBA نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از تعطیلی آن مسائل زیادی در دست بررسی است. یکی از این مسائل این است که فعلا تست مواد ممنوعه بازیکنان نیز لغو شده است.

بازی‌های معوقه لیگ حرفه‌ای NBA و باقی مسابقات ورزشی چه وقتی برگزار خواهد شد؟!

اخبار جالبی در هر رشته ورزشی و قوانین آن پس از تعطیلی به گوش می‌خورد که در نوع خود جالب هستند. یکی از نها این است که پس از اینکه آدام سیلور، رییس اتحادیه NBA دستور تعطیلی موقت ۳۰ روزه لیگ را صادر کرد و مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا نیز به‌تازگی هر تجمعی را که با بیش از ۵۰ نفر شکل بگیرد برای ۸ هفته آتی لغو کرده است، و در همین خصوص تصمیمات زیادی در مورد مسائل مختلف اتخاذ شد. به دلیل اینکه بسیاری از بازیکنان NBA در دوره تعطیلی مسابقات زمان فراغت زیادی خواهند داشت و با توجه به بحران کرونا، گزینه‌های محدودی برای گذر زمان وجود دارد و باید دید هریک در هر رشته ورزشی چگونه می‌خواهند اوقات خود را بگذرانند و یا خود را در اوج آمادگی نگه دارند. اما مسئله‌ای که بازیکنان NBA دیگر لازم نیست نگران آن باشند، آزمایش‌های تصادفی مواد ممنوعه است زیرا برطبق اخبار قرار نیست از آنها هیچگونه تستی در این باره گرفته شود. بر اساس گزارش سی‌بی‌اس، NBA و اتحادیه بازیکنان NBA یا همان NBPA با یکدیگر توافق کردند تا تست‌های تصادفی مواد ممنوعه در زمان تعطیلی لیگ متوقف شوند و این بدین معنی است که برخی بازیکنان که علاقه به مواد ممنوعه دارند در این مدت می‌توانند از آن استفاده کنند بدون اینکه تستی از آنها گرفته شود.

لیگ حرفه‌ای NBA
بر اساس قوانین لیگ NBA، ممکن است از هر بازیکن حداکثر تا ۴ تست در فصل عادی و ۲ تست در مرحله پلی‌آف گرفته شود. اگر تست مواد ممنوعه یک بازیکن مثبت اعلام شود، پیامدها شامل جریمه مالی، تعلیق از بازی‌ها یا حتی محرومیت دو ساله می‌شوند. با وجود آنکه در برخی ایالات آمریکا، مصرف تفریحی یا دارویی مواد سرخوشی‌آور برای افراد ۲۱ سال به بالا مجاز است اما NBA تنها لیگ از بین ۴ لیگ ورزشی بزرگ آمریکا محسوب می‌شود که بازیکنان را به خاطر مصرف این ماده محروم می‌کند. NFL به تازگی اعلام کرده مصرف این مواد توسط بازیکنان این لیگ دیگر محرومیتی در پی نخواهد داشت.

اما از این موضوع که بگذریم در همه رشته‌های ورزشی بصورت مشترک یک نگرانی بزرگ وجود دارد و آن این است که تکلیف فصل‌های جاری چه خواهد شد؟ چه زمانی این معضل جهانی به اتمام می‌رسد و بازی‌ها دوباره از سر گرفته می‌شود؟ برخی بازی‌ها در صورت به تعویق افتادن با مسابقه‌های دیگر در تورنومنت‌های دیگر تداخل پیدا می‌کند و به همین صورت این تداخل مسابقات به صورت زنجیروار ادامه پیدا می‌کند. به عنوان مثال تداخل بازی‌های باشگاهی و عرصه ملی و بعد از آن مجددا شروع فصل جدید. مثلا در فوتبال، مسابقات یورو ۲۰۲۰ بر طبق عادت باید امسال پس از چهار سال برگزار شود ولی بخاطر تعطیلی باشگاه‌ها و نصفه و نیمه ماندن بازی‌های لیگ قطعا یورو به تعویق خواهد افتاد و به همین صورت ادامه پیدا خواهد کرد. بسکتبال هم به همین صورت است و این موضوع ویروس کرونا علاوه بر سلامت مردم بر همه چیز تاثیرگذار بوده است و باید دید این موضوع کی خاتمه پیدا می‌کند تا بتوان برای بازگشت به حالت عادی امورات فکری اندیشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *