شایستگی‌های ایندیانا پیسرز در لیگ بسکتبال NBA

لیگ بسکتبال NBA ایندیانا پیسرز

بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال، به‌دنبال ترجمه‌ی مقاله‌ای رفته که از شایستگی‌های تیم ایندیانا پیسرز در لیگ بسکتبال NBA حرف می‌زند. ایندیانا علیرغم نمایش خیره‌کننده‌ای که داشته هنوز توجهات زیادی را به خود جلب نکرده و در این مقاله، ماتِکو کالیز، از توانایی‌های پیسرز سخن می‌گوید. این مقاله مربوط به ۲۲ ژانویه‌ی ۲۰۱۹ است و از آن‌موقع تا الان، با اینکه بهترین بازیکن پیسرز یعنی ویکتور اولادیپو مصدوم شده ولی این تیم، با قدرت در رده‌ی سوم کنفرانس شرق قرار دارد. ترجمه‌ی این مقاله برای نخستین بار در این سایت خبری بسکتبال منتشر می‌شود.

ایندیانا پیسرز با رکورد ۳۱ برد و ۱۵ باخت اکنون در رده‌ی سوم کنفرانس شرق قرار دارد ولی هنوز هیچ سایت خبری بسکتبال به این تیم کمترین توجهی نمی‌کند. برای همین سعی دارم به موفقیت‌های نادیده گرفته‌شده‌ی ایندیانا پیسرز در لیگ بسکتبال NBA بپردازم.

در ابتدای فصل در یک سایت خبری بسکتبال مقاله‌ای نوشتم با این عنوان که پیسرز در لیگ طوفان به پا می‌کند، و واقعا هم چنین کرد.

پیسرز دیگر تیمی یک‌نفره نیست. آنان فصل گذشته‌، بدون بازیکن تیم منتخب سال لیگ بسکتبال NBA یعنی ویکتور اولادیپو، آمار ۰ برد و ۷ باخت را رقم زدند. این فصل در بازی‌هایی که ویکتور اولادیپو حضور نداشته این تیم ۷ برد و ۳ باخت ثبت کرده است. پیسرز ۶ بازیکن دارد که در هر بازی بیش از ۱۰ امتیاز کسب می‌کنند و به‌نظر می‌آید بین بازیکنان آغازکننده‌ و بازیکنان نیمکت‌نشینِ این تیم تعادل برقرار شده است.

تیم ایندیانا پیسرز در لیگ بسکتبال NBA

در تحلیل ایندیانا پیسرز در ابتدا باید تاکید کنیم که این تیم مثل یک تیم واقعی بازی می‌کند. اینطور نیست که دو یا سه ستاره باشند که بگویند ببینید هیوستون راکتس را ما بردیم. این تیم یک گروه متعهد از بازیکنانی است که مشتاقند اهداف شخصی را فدای موفقیت ایندیانا پیسرز کنند.

ایندیانا الان هم مثل همیشه تیمی است که تاکیدش روی دفاع است. پیسرز به‌لحاظ کارآمدی دفاعی در لیگ بسکتبال NBA دوم است و در مقابل حریفان، همه‌ی فضاها را بسته‌ است. نکته‌ی کلیدی در مورد موفقیت دفاعی ایندیانا پیسرز آن است که هر کس روی کار خودش متمرکز است. همه مسئولیت دارند. موقع دفاع، از نفر اول تا نفر آخر این تیم، همگی طوری فشار می‌آورند که حریف فضا پیدا نکند.

بازیکنان آغازکننده

بازیکنان آغازکننده‌ی پیسرز واقعا محکم هستند و در داخل و بیرون زمین کاری که از آن‌ها خواسته شده را خوب اجرا می‌کنند. دارن کالیسون که پوینت‌گارد تیم است باید فضاسازی کند. ۴۰٪ پاس‌های او به داخل محوطه‌ی دو امتیازی است و توپ را با ترن‌آورهای کمی به حرکت در می‌آورد (نسبت پاس گل به ترن‌آور او ۳.۸ است). شوتینگ گارد این تیم، یعنی ویکتور اولادیپو که سال ۲۰۱۸ در تیم آل‌استار بود وظیفه دارد موقع حمله به هیچ تیمی رحم نکند (۱۹.۲ امتیاز در هر بازی) و حملات حریف را خراب کند (۱.۷ توپ‌ربایی در هر بازی).

بوژان بوگدانوویچ، اسمال فوروارد اصلی تیم، بهترین شوتزن پیسرز است (۴۳٪ موفقیت در پرتاب‌های ۳ امتیازی) و امتیازآور خوبی هم هست (دومین امتیازآور تیم). تادئوس یانگ، آچار فرانسه‌ی پیسرز است. او در دفاع با بهترین بازیکنان برابری می‌کند، و این را در برابر کاندیدای MVP، یعنی جیانیس آنته‌توکومپو خوب نشان داد. او امتیاز می‌گیرد، ریباند می‌کند و موج حمله را حفظ می‌کند. سنترِ پیسرز یعنی مایلز ترنر، لنگر تیم است (نفر اول بلاک در لیگ بسکتبال NBA با متوسط ۲.۷۸) و در حمله نیز نقش موثر خود را دارد.

لیگ بسکتبال NBA مایلز ترنر

بازیکنان نیمکت‌نشین

آنچه در این تیم جالب است بازیکنان ششم و هفتم آن است. بازیکن ششم تیم یعنی دومانتاس سابونیس که گزینه‌ی اول برای بردن عنوان بازیکن ششم فصل است، تنها در ۲۵ دقیقه متوسط ۱۵ امتیاز و ۹.۶ ریباند را ثبت کرده است. اگر ۳۶ دقیقه بازی ‌کند این آمار عالی به ۲۲ امتیاز و ۱۵ ریباند تبدیل می‌شود. در نظر داشته باشید که سابونیس فقط ۲۲ سال دارد و فصل به فصل هم بهتر شده است.

پشت سر سابونیس، تایرک اوانز قرار دارد، یکی از پیک‌آپ‌های قدرناشناخته‌ی فصل قبل. اوانز دارد نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کند. وقتی اولادیپو روی نیمکت است او بازیساز تیم می‌شود. تایرک در ۲۰ دقیقه‌ای که به بازی رفته متوسط ۱۰ امتیاز و ۲ ریباند را ثبت کرده است. کارآمدی او و قدرتی که به نیمکت ایندیانا پیسرز اضافه کرده این تیم را بسیار کمک کرده است.

دیگر نیمکت‌نشینان هم خوب بازی می‌کنند. در بخش دفاعی کُری جوزف و آرون هالیدی دلگرم‌کننده هستند. اسمال فورودارد تعویضی تیم یعنی داگ مک‌درموت یک ۳ امتیازی‌زن خوب است و کایل اُکویین هم که به‌شکل جنایتکارانه‌ای او را نادیده گرفته‌اند باید در آینده نقش پر رنگ‌تری برعهده بگیرد.

خلاصه اینکه با خیال راحت می‌توان گفت که پیسرز یکی از بهترین نیمکت‌های لیگ بسکتبال NBA را در اختیار دارد.

پیسرز یکی از بهترین تیم‌هایی است که از بالا تا پایین، بازیکنان خوبی دارد. ایندیانا پیسرز تیمی است که تقریبا همه‌ی تیم‌های لیگ را می‌تواند به دردسر بیندازد. اگر این تیم همین راه را ادامه دهد می‌تواند در پلی‌آف تا مراحل بالایی صعود کند.

منبع: persources.com

مهم‌ترین اخبار و بهترین تحلیل‌ها را در سایت خبری بسکتبال «بسکتفا» دنبال کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *