لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی تورنتو رپترز – هیوستون راکتس

لنارد و هاردن لیگ بسکتبال NBA

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال، قصد داریم به تحلیل وضعیت دو تیم بسکتبال تورنتو رپترز و هیوستون راکتس در لیگ بسکتبال NBA بپردازیم. این دو تیم قرار است در ساعت ۴:۳۰ چهارشنبه، ۱۵ اسفند در ورزشگاه اختصاصی تورنتو رپترز یعنی اسکاتیابنک آرنا به مصاف هم بروند. با بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال همراه باشید.

تورنتو رپترز: آیا رویای قهرمانی بالاخره برآورده خواهد شد؟

تیم بسکتبال تورنتو رپترز سال‌هاست که جزو بهترین‌های کنفرانس شرق در لیگ بسکتبال NBA است. آن‌ها سال پیش قهرمان این کنفرانس شدند، اما باز هم کلیولند کاوالیرز داغ قهرمانی پلی‌آف را بر دلشان گذاشت. آن‌ها در سه پلی‌آف گذشته توسط کلیولند کاوالیرز حذف شدند که در دوتای آخر، شکست سنگین چهار بر صفر را آن هم در مرحله‌ی دوم پلی‌آف متحمل شدند. شاید همین امر باعث شد که ماسای یوجیری، مدیر تیم بسکتبال تورنتو رپترز، به دنبال سرمربی و ستاره‌ی جدید برای تیم خود بگردد. او در سال ۲۰۱۸ دوین کیسی، سرمربی باسابقه‌ی تیم را اخراج کرد،‌ آن هم در شرایطی که در همان سال دوین کیسی به‌عنوان سرمربی تیم کنفرانس شرق در بازی آل‌استار انتخاب شده بود. هیچ‌کدام از سرمربیان تورنتو رپترز در تاریخ این تیم به این سمت دست نیافته بودند. نیک نرس که سال‌ها کمک‌مربی تیم بود، حالا سرمربی تیم شده است.

چند ماه بعد از اخراج سرمربی، دمار دروزان هم با کوای لنارد معاوضه شد و معلوم شد که مدیران تیم تورنتو رپترز می‌خواهند امسال تیم کاملاً متفاوتی را راهی لیگ بسکتبال NBA کنند. این تیم جدید عملکرد خوبی هم داشته و اگر شگفتی‌ساز جدید کنفرانس شرق، یعنی میلواکی باکس نبود، اکنون در جایگاه نخست کنفرانس قرار داشت. با این وجود، تیم نیک نرس هرچقدر هم که در برآورده کردن انتظارات خوب عمل کرده باشد، همچنان به ستاره‌ی خود یعنی کوای لنارد متکی است. این تیم در بازی قبل خود مقابل تیم جدید دوین کیسی، یعنی دیترویت پیستونز، شکست خورد و احتمالاً غیبت کوای لنارد به علت خستگی، دلیل اصلی آن شکست است. حضور او در بازی پیش‌رو مقابل هیوستون راکتس نیز در هاله‌ای از ابهام است.

هیوستن راکتس بهترین سایت بسکتبال

هیوستون راکتس: لیگ بسکتبال NBA کی مزد زحمات آن‌ها را می‌دهد؟

تیم بسکتبال هیوستون راکتس هم مثل تورنتو رپترز، پارسال قهرمان کنفرانس خود در لیگ بسکتبال NBA شد و در مرحله‌ی پلی‌آف با وجود امید زیادی که به قهرمانی داشت، ناکام ماند. قاتل رویاهای این یکی، گلدن استیت واریرز بود. آن‌ها چهار بر سه و در مرحله‌ی نیمه‌نهایی حذف شدند. امسال دیگر آن انرژی قبل را ندارند و با وجود بازی بی‌نظیری که جیمز هاردن، ستاره‌ی این تیم بسکتبال از خود به‌نمایش گذاشته و تلاش‌های کریس پاول، ستاره‌ی دیگر تیم، درحال‌حاضر در جایگاه پنجم کنفرانس غرب قرار دارند.

عملکرد خارج از خانه‌ی هیوستون راکتس در این فصل تعریفی ندارد. آن‌ها نیمی از بازی‌های خارج از خانه را برده و نیمی را باخته‌اند. درنتیجه احتمال اینکه بتوانند رپترز را در تورنتو شکست بدهند و پنج پیروزی پیاپی اخیر خود را شش‌تا کنند، اندک است. تورنتو رپترز از بازی‌های داخل خانه‌ی خود در این فصل ۲۷ تا را برده و فقط ۶ تا را باخته است. مگر اینکه سرمربی آن‌ها بخواهد ریسک کند و باز هم به کوای لنارد استراحت بدهد، که با توجه به شکست آن‌ها در بازی اخیر، احتمال چنین ریسکی کم است.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال بودید، سپاسگزاریم. با دنبال کردن مطالب سایت بسکتبال ما، اطلاعات بسکتبالی خود را به رخ دوستانتان بکشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *