بهترین بازیکنان تاریخ هر کدام از تیم‌های لیگ بسکتبال NBA

ستارگان لیگ بسکتبال NBA

بعضی از تیم‌های بسکتبال NBA در طول تاریخ این لیگ موفقیت‌های بسیار زیادی داشته‌اند؛ بوستون سلتیکس و لس آنجلس لیکرز هم از همه بیشتر. بسیاری از ستارگان بسکتبال NBA لباس‌های این دو تیم را به تن کرده‌اند، ازجمله مجیک جانسون، کریم عبدالجبار، شکیل اونیل و کوبی برایانت در لس آنجلس لیکرز و کوین گارنت، لری برد، کوین مک‌هیل و بیل راسل در بوستون سلتیکس. اما همه‌ی تیم‌های لیگ بسکتبال NBA در تاریخ خود شاهد حضور حداقل چند بازیکن بزرگ در ترکیبشان بوده‌اند.

ستارگان همه‌ی تیم‌های لیگ بسکتبال NBA

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال، قصد داریم بزرگ‌ترین ستارگان بسکتبال NBA در هر کدام از تیم‌های این لیگ را به شما معرفی کنیم. ارزش این بازیکنان براساس تفاوت عملکرد تیمشان در زمان حضور و عدم حضور آن‌ها در بازی‌ها تعیین شده است. با بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال همراه باشید.

۱. آتلانتا هاوکس – دومینیک ویلکینز

دومینیک ویلکینز

دومینیک ویلکینز، بازیکن پست اسمال فوروارد، سومین انتخاب کلی درفت سال ۱۹۸۲ بود که توسط تیم بسکتبال یوتا جاز انتخاب شد، اما چند ماه بعد با جان درو و فریمن ویلیامز در تیم آتلانتا هاوکس معاوضه شد. ویلکینز ۱۲ سال تمام برای آتلانتا هاوکس اسلم دانک‌هایی انجام داد که همه را مبهوت می‌کرد، متوسط امتیازگیری ۲۶.۸ امتیاز در هربازی را از خود به‌ثبت رساند و یک مرتبه رکورددار امتیازآوری در لیگ بسکتبال NBA شد، و نه مرتبه هم در تیم آل‌استار حضور به هم رساند. اما او با وجود تمام موفقیت‌هایی که در فصل عادی لیگ کسب کرد، هیچ‌وقت نتوانست تیمش را از مرحله‌ی نیمه‌نهایی کنفرانس شرق در مرحله‌ی پلی‌آف پیش‌تر ببرد.

۲. بوستون سلتیکس – لری برد

لری برد

لری برد که در ششمین انتخاب کلی درفت سال ۱۹۷۸ بعد از ستارگان بسکتبال NBA همچون ریک رابی و فیل فورد توسط بوستون سلتیکس انتخاب شد، توانست به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این تیم بسکتبال تبدیل شود. برد در طول ۱۳ سال فعالیت حرفه‌ای خود، میانگین ۲۴.۳ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۶.۳ پاس گل در هربازی را به‌ثبت رساند. او در طی دوران فعالیت خود، توانست کم‌کم یکی از بهترین پرتاب‌کنندگان سه امتیازی لیگ بسکتبال NBA شود. او سه‌بار عنوان MVP (ارزشمندترین بازیکن) را کسب کرد، ۱۲بار برای تیم آل‌استار انتخاب شد، سه‌بار جایزه‌ی بهترین مدافع سال را دریافت کرد و سه‌بار هم قهرمان NBA شد.

۳. بروکلین نتس – جیسون کید

جیسون کید

جیسون کید، بازیکن پست پوینت گارد، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ به‌مدت هفت فصل در تیم نیوجرسی/بروکلین نتس بازی کرد و میانگین ۱۴.۶ امتیاز، ۶.۳ ریباند و ۸.۷ پاس گل در هربازی را از خود به‌ثبت رساند. کید در ازای استفن ماربوری از تیم فینیکس سانز به نیوجرسی نتس آورده شد و بلافاصله توانست این تیم که پیش از ورود او تیمی بد بود را به دو قهرمانی پیاپی در کنفرانس شرق برساند. دوران حضور جیسون کید در تیم نتس، درخشان‌ترین دوران این تیم بسکتبال بوده است.

۴. شارلوت هورنتس – جرالد والاس

جرالد والاس

اینکه جرالد والاس بهترین بازیکن تاریخ شارلوت هورنتس بوده، گویای تاریخ کم‌ثمر این تیم بسکتبال است. آن هم نه فقط شارلوت هورنتس فعلی، بلکه همچنین شارلوت بابکتس و تیم هورنتسی که به نیو اورلینز نقل مکان کرد. حتی از میان بازیکنان بزرگ قدیم مثل آلونزو مورنینگ، گلن رایس و لری جانسون هم کسی به والاس نمی‌رسد. او هفت فصل در هورنتس بازی کرد و به‌طور متوسط در هربازی ۱۶.۴ امتیاز گرفت و ۷.۵ ریباند و ۱.۸ توپ‌ربایی انجام داد.

۵. شیکاگو بولز – مایکل جردن

مایکل جردن

این اسم، کسی را غافلگیر نمی‌کند. مایکل جردن نه‌تنها بهترین بازیکن تاریخ شیکاگو بولز، بلکه یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های ورزشی دنیا است. او در ۱۳ فصل حضور خود در تیم بسکتبال شیکاگو بولز به‌طور متوسط در هربازی ۳۱.۵ امتیاز کسب کرد، ۵بار عنوان MPV را دریافت کرد و ۶بار قهرمان NBA شد. جردن با تیم شیکاگو بولز ۱۰ بار رکورددار امتیازگیری در NBA شده و پرثمرترین دوران تاریخ این باشگاه را رقم زد: بولز قبل از ورود جردن هیچ‌وقت به فینال NBA نرسیده بود و از زمان کناره‌گیری او از بازی‌ها در سال ۱۹۹۸ تاکنون هم به این موفقیت دست نیافته است.

۶. کلیولند کاوالیرز – لبران جیمز

لبران جیمز

حضور این بازیکن هم در این لیست، کسی را غافلگیر نمی‌کند. لبران جیمز در اولین انتخاب کلی درفت سال ۲۰۰۳ توسط تیم کلیولند کاوالیرز برگزیده شد و این شاید بهترین انتخاب درفت تاریخ بسکتبال NBA بوده باشد. لبران جیمز به‌جز یک دوره‌ی جدایی ۴ ساله در میامی هیت، ۱۰ سال لباس کلیولند کاوالیرز را به‌تن کرده است. او در کلیولند به‌طور متوسط در هربازی ۲۷.۳ امتیاز کسب کرده، یک‌مرتبه رکورددار امتیازگیری در لیگ شده و دوبار جایزه‌ی MPV را دریافت کرده است. او حتی به کسب اولین قهرمانی تاریخ این تیم بسکتبال در سال ۱۶-۲۰۱۵ هم کمک کرده و اگر دوران فعالیتش در میامی هیت را هم حساب کنیم، در شش فینال پیاپی NBA حضور داشته است.

۷. دالاس ماوریکس – دیرک نویتسکی

دیرک نویتسکی

دیرک نویتسکی، بازیکن پست فوروارد، در درفت سال ۱۹۹۸ توسط تیم بسکتبال میلواکی باکس انتخاب شد و بلافاصله به تیم دالاس ماوریکس انتقال داده شد که یکی از بدترین تصمیمات روز درفت در تاریخ بسکتبال NBA بود. نویتسکی توانست به یکی از بزرگ‌ترین ستارگان بسکتبال NBA تبدیل شود و در ۱۹ فصل حضور در این لیگ (که تماماً با لباس دالاس ماوریکس بوده) به‌طور متوسط در هربازی ۲۲ امتیاز کسب کرده و ۷.۹ ریباند انجام داده است. ازجمله دستاوردهای او می‌توان به جایزه‌ی MVP در فصل ۰۷-۲۰۰۶ و قهرمانی NBA در فصل ۱۱-۲۰۱۰ اشاره کرد. او همچنین سبک بازی بازیکنان بلندقدتر از ۲ متر و ۱۰ سانتیمتر را دگرگون کرد.

۸. دنور ناگتس – الکس انگلیش

الکس انگلیش

الکس انگلیش که در سال ۱۹۸۰ از تیم بسکتبال ایندیانا پیسرز به دنور ناگتس منتقل شد، آنقدر در این تیم بازی کرد که بتوان او را بهترین بازیکن تاریخ آن دانست. او در ۱۱ فصلی که با ناگتس بازی کرد، توانست میانگین ۲۵.۹ امتیاز در هربازی با ۵۰.۹٪ دقت پرتاب را از خود به‌ثبت برساند. گرچه انگلیش هیچ‌گاه نتوانست دنور ناگتس را به قهرمانی برساند، اما در فصل ۸۵-۱۹۸۴ توانست آن‌ها را تا فینال کنفرانس غرب پیش ببرد. آن‌ها در آن دور از مرحله‌ی پلی‌آف با لس آنجلس لیکرز روبرو شدند و ۴ بر ۱ شکست خورده و حذف شدند.

۹. دیترویت پیستونز – آیزیاه توماس

آیزیاه توماس

آیزیاه توماس که در در دومین انتخاب کلی درفت سال ۱۹۸۱ توسط دیترویت پیستونز انتخاب شد، یکی از ستارگان بسکتبال NBA در پست پوینت گارد بود که توانایی امتیازآوری شوتینگ گاردها را هم دارا بود. او در دوران فعالیت حرفه‌ای ۱۱ ساله‌ی خود که همه‌اش در تیم دیترویت پیستونز بود، در هربازی میانگین ۱۹.۴ امتیاز و ۹.۳ پاس گل را برای خود به‌ثبت رساند. او در هر ۱۰ فصل اول حضور خود در لیگ بسکتبال NBA توانست به تیم آل‌استار راه‌یابد، همچنین ۵ بار در تیم All-NBA قرار گرفت و موفق به کسب دو قهرمانی شد. فعالیت حرفه‌ای او به‌علت مصدومیت در ناحیه‌ی آشیل پا، پایانی زودهنگام یافت.

۱۰. گلدن استیت واریرز – استفن کری

استفن کری

کری در ۹ فصلی که برای گلدن استیت واریرز بازی کرده توانسته جایگاه خود را به عنوان بهترین بازیکن این باشگاه در تاریخ بسکتبال NBA تثبیت کند – هرچند احتمالاً کریس مولین خیلی این را قبول ندارد. کری در دوران فعالیت حرفه‌ای خود، یک‌بار رکورددار امتیازآوری و‌ سه‌بار رکورددار دقت پرتاب آزاد در لیگ شده، دوبار عنوان MVP را کسب کرده و سه بار هم قهرمان شده است. علاوه‌بر تمام این‌ها، او نحوه‌ی بازی بسکتبال را دگرگون کرده و رکورد تعداد پرتاب‌های سه امتیازی موفق را هم شکسته است.

۱۱. هیوستون راکتس – حکیم اولاجوان

حکیم اولاجوان

حکیم اولاجوان، بازیکن پست سنتر که در درفت سال ۱۹۸۴ فقط دو جایگاه با مایکل جردن فاصله داشت، تبدیل به بازیکنی بی‌نظیر برای باشگاه هیوستون راکتس شد. اولاجوان ۱۲بار به تیم آل‌استار و ۱۲بار به تیم All-NBA راه یافت، دوبار جایزه‌ی بهترین مدافع سال و یک‌بار جایزه‌ی MVP را دریافت کرد و دو حلقه‌ی قهرمانی NBA هم دارد. این بازیکن که وارد تالار مشاهیر بسکتبال NBA هم شده، دوران فعالیت حرفه‌ای خود در تیم هیوستون راکتس را با میانگین ۲۲.۵ امتیاز، ۱۱.۴ ریباند و ۳.۲ بلاک در هربازی به پایان رساند.

۱۲. ایندیانا پیسرز – رجی میلر

رجی میلر

رجی میلر، بازیکن پست شوتینگ گارد که ۱۸ سال برای تیم ایندیانا پیسرز بازی کرد، به انجام پرتاب‌های موفق تحت‌فشار و در لحظات پایانی بازی‌ها معروف بود و یکی از اولین بازیکنان تاریخ بسکتبال NBA بود که میل زیادی به انجام پرتاب‌های سه امتیازی داشت. رجی میلر در هربازی متوسط ۱۸.۲ امتیاز را به‌ثبت رساند و دقت پرتاب‌های سه امتیازی‌اش ۳۹.۵٪ بود. او پنج‌بار تیم ایندیانا پیسرز را به فینال کنفرانس شرق و یک‌بار به فینال NBA رساند – فینال ۰۰-۱۹۹۹ که مقابل لس آنجلس لیکرز با شکست به سرانجام رسید.

۱۳. لس آنجلس کلیپرز – التون برند

التون برند

التون برند، بازیکن پست پاور فوروارد درابتدا توسط تیم شیکاگو بولز در اولین انتخاب کلی درفت سال ۱۹۹۹ انتخاب شد، اما دو سال بعد در ازای تایسون چندلر، بازیکن پست سنتر، به لس آنجلس کلیپرز منتقل شد. او به‌مدت هفت فصل در لس آنجلس بازی کرد و بهترین فصل دوران فعالیت حرفه‌ای خود را در سال‌های ۰۶-۲۰۰۵ با متوسط ۲۴.۷ امتیاز و ۱۰ ریباند در هربازی تجربه کرد و توانست کلیپرز را برای اولین‌بار بعد از یک‌دهه به مرحله‌ی پلی‌آف و برای اولین در تاریخ این باشگاه به دور دوم مرحله‌ي پلی‌آف برساند.

۱۴. لس آنجلس لیکرز – مجیک جانسون

مجیک جانسون

مجیک جانسون، بازیکن پست پوینت گارد در تیم لس آنجلس لیکرز دوران بی‌نظیری داشت. او که در اولین انتخاب کلی درفت سال ۱۹۷۹ انتخاب شد، در اولین سال حضور خود در لیگ بسکتبال NBA همراه با کریم عبدالجبار لس آنجلس لیکرز را به قهرمانی رساند. او در دوران فعالیت حرفه‌ای خود چهاربار رکورددار بیشترین تعداد پاس گل در لیگ شد، سه‌بار جایزه‌ی MVP را دریافت کرد، پنج بار قهرمان شد و در هربازی به‌طور متوسط ۱۹.۵ امتیاز گرفت،‌ ۱۱.۲ پاس گل داد و ۷.۲ ریباند انجام داد. او به‌علت مشکلات جسمانی در سال ۱۹۹۲ از بسکتبال کناره‌گیری کرد، اما در سال ۱۹۹۶ برای مدت کوتاهی به میادین بازگشت.

۱۵. ممفیس گریزلیز – مارک گسال

مارک گسال

ممفیس گریزلیز برای بهترین بازیکن خود در تاریخ بسکتبال NBA دو گزینه بیشتر ندارد: پاو و مارک گسال. در این مورد مارک پیروز می‌شود. او در نه فصل حضور خود در تیم ممفیس گریزلیز به‌عنوان بازیکن پست سنتر، متوسط ۱۴.۳ امتیاز و ۷.۸ ریباند را به‌ثبت رسانده و دوبار به تیم آل‌استار راه یافته است. گسال در سال ۲۰۱۳ به گریزلیز کمک کرد تا به فینال کنفرانس غرب برسد که بهترین دستاور تاریخ این تیم بوده است.

۱۶. میامی هیت – دوین وید

دوین وید بعد از اینکه در پنجمین انتخاب کلی درفت سال ۲۰۰۳ توسط میامی هیت انتخاب شد، به این تیم کمک کرد تا تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های تاریخ معاصر بسکتبال NBA شود. او با همکاری شکیل اونیل در فصل ۰۶-۲۰۰۵ موفق به کسب قهرمانی شد و بعداً دوبار دیگر در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ همراه با لبران جیمز به این مهم دست یافت. وید در دوران حضور خود در میامی هیت به‌طور متوسط در هربازی ۲۳.۷ امتیاز گرفته و ۵.۸ پاس گل داده، در سال ۲۰۰۶ جایزه‌ی MVP فینال NBA را کسب کرده و سه‌بار هم به تیم All-Defensive راه یافته است. او اکنون آخرین سال حضور خود در این تیم را سپری می‌کند.

۱۷. میلواکی باکس – سیدنی مانکریف

سیدنی مانکریف

سیدنی مانکریف در دهه‌ی ۱۹۸۰ گارد تیم میلواکی باکس بود و در ۱۰ فصل میانگین ۱۶.۷ امتیاز و ۳.۹ پاس گل در هربازی را از خود به‌ثبت رساند. مانکریف قبل از اینکه دچار مصدومیت‌هایی شود که فعالیت حرفه‌ای‌اش را تحت تأثیر قرار دهند، در یک دوره بسیار خوش درخشید و از سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۶ به‌طور متوسط در هربازی ۲۱.۷ امتیاز، ۵.۸ ریباند و ۴.۸ پاس گل ثبت کرد و پنج بار به تیم آل‌استار راه یافت. او نهایتاً در سال ۱۹۸۹ در سن ۳۱ سالگی از بسکتبال کناره‌گیری کرد، هرچند بعد از یک سال استراحت برای یک فصل بازی در تیم آتلانتا هاوکس به میادین بازگشت.

۱۸. مینه سوتا تیمبرولوز – کوین گارنت

کوین گارنت

کوین گارنت که مستقیماً از دبیرستان به لیگ بسکتبال NBA آمده بود، در ۱۹ سالگی یکی از ستارگان بسکتبال NBA شده بود. او نهایتاً ۱۴ سال برای مینه سوتا تیمبرولوز بازی کرد و آمار ۱۹.۸ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۴.۳ پاس گل در هربازی را به‌ثبت رساند. گارنت در هشت فصل پیاپی گرگ‌ها را به مرحله‌ی پلی‌آف رساند – غیر از این فصول آن‌ها هیچ‌وقت به پلی‌آف نرسیدند – و بالاخره در فصل ۰۴-۲۰۰۳ آن‌ها را به فینال کنفرانس غرب رساند، که در آن دور مغلوب لس آنجلس لیکرز شدند.

۱۹. نیو اورلینز پلیکانز – کریس پاول

کریس پاول

نیو اورلینز پلیکانز در تاریخ خود هیچ بازیکنی بهتر از کریس پاول نداشته است. هرچند این پوینت گارد اکنون برای تیم هیوستون راکتس بازی می‌کند، اما او شش فصل اول دوران فعالیت حرفه‌ای خود را در نیو اورلینز سپری کرد و در هربازی به‌طور متوسط ۱۸.۷ امتیاز گرفت و ۹.۹ پاس گل داد. او در آن تیم موفقیت زیادی در مرحله‌ی پلی‌آف نداشت و فقط سه‌بار به این مرحله راه یافت و یک‌بار از دور اول آن صعود کرد. او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در لس آنجلس کلیپرز بازی کرد و سپس به هیوستون راکتس رفت و اکنون بازیکن این تیم است.

۲۰. نیویورک نیکس – پاتریک اِوینگ

پاتریک اوینگ

۱۵ سال اولیه‌ی دوران فعالیت حرفه‌ای پاتریک اوینگ در تیم نیویورک نیکس و با میانگین ۲۲.۸ امتیاز و ۱۰.۴ ریباند در هربازی سپری شد. او در این دوران ۱۱بار به تیم آل‌استار راه یافت، سه‌بار در تیم All-Defensive و هفت‌بار در تیم All-NBA قرار گرفت و دوبار با نیویورک نیکس به فینال NBA رسید. آن‌ها در سال ۱۹۹۴ به هیوستون راکتس و در سال ۱۹۹۹ زمانی که اوینگ مصدوم و غایب بود به سن آنتونیو اسپرز باختند.

۲۱. اوکلاهما سیتی تاندر – کوین دورانت

کوین دورانت

اگر بخواهیم کل تاریخ این تیم را در نظر بگیریم، بهترین بازیکن آن‌ها در تاریخ بسکتبال NBA، گری پیتون در تیم سایتل سوپرسانیکس خواهد بود. اما از آنجایی که پیتون اوکلاهما سیتی را به‌عنوان ادامه‌ی سیاتل سوپرسانیکس قبول ندارد،‌ مجبوریم کوین دورانت را به‌عنوان بهترین بازیکن تاندر انتخاب کنیم. هرچند او اکنون در گلدن استیت واریرز بازی می‌کند اما دوران درخشانی را با اوکلاهما سیتی تاندر سپری کرد: متوسط ۲۷.۴ امتیاز در ۹ فصل، هفت‌بار راه‌یابی به تیم آل‌استار، یک‌بار دریافت عنوان MVP و رساندن تاندر به فینال NBA در فصل ۱۳-۲۰۱۲ مقابل میامی هیت.

۲۲. اورلندو مجیک – دوایت هاوارد

دوایت هاوارد

بعد از اینکه اورلندو مجیک شکیل اونیل را از دست داد، تقریباً ۱۰ سال طول کشید تا آن‌ها دوباره بتوانند روی پای خود بایستند. این اتفاق زمانی افتاد که توانستند در درفت سال ۲۰۰۵ بازیکن پست سنتر بسکتبال دبیرستان یعنی دوایت هاوارد را انتخاب کنند، نوجوانی که بلافاصله به یکی از بهترین مدافعان لیگ بسکتبال NBA تبدیل شد. هاوارد طی هشت فصل حضور در تیم اورلندو به‌طور متوسط در هربازی ۱۸.۴ امتیاز گرفت و ۱۳ ریباند و ۲.۲ بلاک انجام داد، در سال ۲۰۰۹ به فینال NBA رسید و روی‌هم‌رفته سه‌بار هم جایزه‌ی بهترین مدافع سال را دریافت کرد.

۲۳. فیلادلفیا سونی سیکسرز – الن ایورسون

الن ایورسون

الن ایورسون استعداد منحصربه‌فردی بود و با قد و وزن متوسط خود هرشب بارها به سمت فورواردها و سنترهای تیم‌های حریف حمله‌ور می‌شد. ایورسون در ۱۲ فصل حضور خود در فیلادلفیا سونی سیکسرز به‌طور متوسط در هربازی ۲۷.۶ امتیاز کسب کرد و سه‌بار رکورددار امتیازآوری در لیگ شد. او در فصل ۰۱-۲۰۰۰ در ۲۵ سالگی جایزه‌ی MVP را دریافت کرد، سالی که تقریباً یک‌تنه تیمش را تا فینال NBA مقابل لس آنجلس لیکرز پیش برد. ایورسون قبل از کناره‌گیری از بسکتبال در سال ۲۰۱۰ به فیلادلفیا سونی سیکسرز بازگشت تا یک فصل دیگر در آن تیم بازی کند.

۲۴. فینیکس سانز – شاون ماریون

شاون ماریون

فینیکس سانز در تاریخ خود از حضور ستارگانی همچون چارلز بارکلی و استیو نش برخوردار شده، اما شاون ماریون به‌خاطر مدت زیاد حضورش در این تیم، بهترین بازیکن تاریخ این تیم است. او در ۹ فصل حضور خود در فینیکس سانز، آمار ۱۸.۴ امتیاز، ۱۰ ریباند، ۱.۹ توپ‌ربایی و ۱.۴ بلاک در هربازی را به‌ثبت رساند. او در دوران اوج خود یکی از بهترین ستارگان بسکتبال NBA بود و توانست چهاربار به تیم آل‌استار و دوبار به تیم All-NBA راه یابد.

۲۵. پورتلند تریل بلیزرز – کلاید درکسلر

کلاید درکسلر

یک نکته‌ی جالب در تاریخ بسکتبال NBA این است که حضور کلاید درکسلر، بازیکن پست شوتینگ گارد در پورتلند تریل بلیزرز بود که باعث شد این تیم در درفت سال ۱۹۸۴ بیخیال مایکل جردن شود. درکسلر هم برای خودش بازیکن بزرگی بود و در ۱۲ فصل حضور خود در پورتلند میانگین ۲۰.۸ امتیاز، ۶.۲ ریباند و ۵.۷ پاس گل در هربازی را به‌ثبت رساند. درکسلر به بلیزرز کمک کرد تا در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۲ به فینال NBA برسد، هرچند هر دو مورد به شکست ختم شد. او در سال ۱۹۹۵ به تیم هیوستون راکتس منتقل شد.

۲۶. ساکرامنتو کینگز – کریس وبر

کریس وبر

تیم ساکرامنتو کینگز در فصل ۹۹-۱۹۹۸ در یک معاوضه با واشینگتون ویزاردز برای کسب پاور فوروارد ۲۵ ساله یعنی کریس وبر ترکیب خود را به‌کلی تغییر داد. او در هفت فصل حضور خود در ساکرامنتو به دگرگون‌سازی این تیم کمک کرد و آمار ۲۳.۵ امتیاز، ۱۰.۸ ریباند و ۴.۶ پاس گل در هربازی را در این مدت به‌ثبت رساند و یک‌بار هم کینگز را به فینال کنفرانس غرب رساند. بزرگ‌ترین موفقیتی که این تیم در تاریخ خود تجربه کرده در دوران وبر بوده است.

۲۷. سن آنتونیو اسپرز – تیم دانکن

تیم دانکن

تیم دانکن در ۱۹ فصل حضور خود در سن آنتونیو اسپرز برای خودش دستاورد درو کرد. او ۱۵بار به تیم آل‌استار راه یافت، دوبار MVP شد، ۱۵بار در تیم All-NBA و ۱۵بار در تیم All-Defensive قرار گرفت و پنج‌بار هم قهرمان NBA شد. دانکن به‌طور میانگین در هربازی ۱۹ امتیاز گرفت و ۱۰.۸ ریباند و ۲.۲ بلاک انجام داد و هیچ‌وقت نشد که تیمش به مرحله‌ی پلی‌آف صعود نکند. دوران حضور او، یکی از بهترین دوره‌های تاریخ سن آنتونیو اسپرز بوده است.

۲۸. تورنتو رپترز – وینس کارتر

وینس کارتر

بعد از کناره‌گیری مایکل جردن از بسکتبال در سال ۱۹۹۸، لیگ بسکتبال NBA ابرستاره‌ی بعدی خود را در وینس کارتر، فوروارد تیم تورنتو رپترز یافت. او همچون جردن پروازهای بلندی داشت و زیاد امتیاز می‌گرفت. کارتر به‌مدت هفت فصل در تورنتو بازی کرد و به‌طور متوسط در هربازی ۲۳.۴ امتیاز کسب کرد. او در این دوران شش‌بار به تیم آل‌استار راه یافت و در فصل ۰۰-۱۹۹۹ برای اولین‌بار در تاریخ بسکتبال NBA رپتورز را به مرحله‌ی پلی‌آف رساند.

۲۹. یوتا جاز – کارل مالون

کارل مالون

کارل مالون، فوروارد تیم یوتا جاز، یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ NBA است. البته صرف‌نظر از اینکه او هیچ‌گاه قهرمان NBA نشد. مالون طی ۱۸ فصل حضور خود در جاز میانگین ۲۵.۴ امتیاز و ۱۰.۲ ریباند در هربازی را ثبت نمود، دوبار MVP شد، دوبار تیمش را به فینال NBA رساند، ۱۴بار به تیم آل‌استار راه یافت و ۴بار هم در تیم All-Defensive قرار گرفت. مالون در یوتا جاز فوق‌العاده خستگی‌ناپذیر بود و در طول ۱۸ سال فقط ۱۰ بازی را از دست داد.

۳۰. واشینگتن ویزاردز – اِلوین هِیز

الوین هیز

در این مورد هم جای بحث وجود دارد. اگر بخواهیم دوران فعالیت این تیم در بالتیمور را هم حساب کنیم، بهترین بازیکن آن‌ها وس آنسِلد خواهد بود، اما این کار را نمی‌کنیم. الوین هیز در دوران فعالیت خود در تیم پایتخت به‌طور متوسط در هربازی ۲۱.۳ امتیاز، ۱۲.۵ ریباند و ۲.۴ بلاک ثبت کرد. او طی هشت فصل حضور در واشینگتن، هفت‌بار بازیکن تیم آل‌استار شد و به بولتس (نام سابق ویزاردز) کمک کرد تا تنها قهرمانی تاریخ خود را در سال ۱۹۷۸ کسب کنند.

تمامی آمارها از سایت بسکتبال Basketball-Reference گرفته شده‌اند.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال بودید، ممنونیم. منتظر مطالب بعدی سایت بسکتبال ما باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *