لیگ بسکتبال NBA ؛ هیوستون راکتس – فینیکس سانز

لیگ بسکتبال NBA هیوستون راکتس

ساعت ۳:۳۰ شنبه ۲۵ اسفند ماه، تیم هیوستون راکتس در تویوتا سنتر میزبان فینیکس سانز خواهد بود. بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال درباره‌ی این بازی و جهت آشنایی با ویژگی‌های این دو تیم مقاله‌ای تحلیلی در نظر گرفته است.

لیگ بسکتبال NBA ؛ هیوستون راکتس

گرچه بهترین بازیکن و بهترین سرمربی کنفرانس غرب در ماه فوریه از تیم هیوستون راکتس نبودند ولی بدون شک جیمز هاردن و مایک دی‌آنتونی می‌توانند در ماه مارس این عنوان را از آن خود کنند. هیوستون راکتس با بازگشت کریس پال از مصدومیت، تیم ترسناکی شده است و از ۵ اسفند ماه همه‌ی بازی‌های خود را برده و در این فاصله گلدن استیت و تورنتو و بوستون و فیلادلفیا را شکست داده است، ولی در آخرین بازی خود با تنها ۲ امتیاز اختلاف در خانه مغلوب گلدن استیت شد. هیوستون در این فصل دو تا از بهترین پوینت‌گاردهای لیگ را در اختیار دارد (هاردن و پال). کریس پال بدون شک یکی از بهترین پوینت‌گاردهای تاریخ NBA  است که در آمار پاس گل در رده‌ی ۷ تاریخ NBA قرار دارد و جیمز هاردن هم امسال توانست دومین نوار طولانی امتیازات ۳۰+ تاریخ NBA را به ثبت برساند. یکی از دلایل موفقیت مایک دی‌آنتونی به زمین فرستادن همزمان این دو پوینت گارد است و با این کار می‌تواند هر قدر که می‌خواهد برای شوتزن‌هایش فضا ایجاد کند و البته آمار پاس گل‌های تیمش را بالا ببرد. بنابر گزارش سایت خبری بسکتبال landfobasketball، کریس پال این فصل با متوسط ۸.۱ پاس گل در رده‌ی چهارم قرار دارد و متوسط پاس گل هاردن هم آمار ۷.۵ را نشان می‌دهد. نتیجه‌ این فضاسازی‌ها آن است که درصد کارآمدی شوت‌های راکتس، پس از گلدن استیت واریرز، در رتبه‌ی ۲ لیگ است.

لیگ بسکتبال NBA هیوستون راکتس

تیم هیوستون سبک بازی موردعلاقه‌ی مایک‌آنتونی را بازی می‌کند و بیش از هر تیم دیگر لیگ پرتاب ۳ امتیازی داشته و نتیجه‌ی آن آمار متوسط ۳۴.۸٪ موفقیت است. به گزارش سایت خبری بسکتبال foxsports، هیوستون با ۱۰۵۷ اقدام به پرتاب ۳ امتیازی با تیم دوم لیگ ۱۵۰ پرتاب فاصله دارد! قطعا تعداد کم پاس‌ها و تعداد زیاد پرتاب‌های ۳ امتیازی در پلی‌آف برای راکتس دردسرساز خواهد شد. ولی راکتس فعلا به نتایج خوب خود دل‌خوش است. این تیم در ۱۰ بازی اخیر ۹ برد و ۱ باخت برجا گذاشته و در مجموع با ۴۲ برد و ۲۶ باخت به‌دلیل تفاضل گل کمتر، پس از اوکلاهما در رده‌ی ۴ کنفرانس غرب جای دارد. یاران هاردن در خانه ۲۴ برد و ۱۰ باخت ثبت کرده‌اند و اگر از باخت اخیر به گلدن استیت بگذریم، آخرین باخت خانگی آنان حدود ۳۵ روز قبل و مقابل اوکلاهما سیتی رقم خورد.

لیگ بسکتبال NBA ؛ فینیکس سانز

فینیکس سانز پس از نیویورک نیکس دومین تیم ضعیف این فصل است و از همان ابتدای فصل هیچ کس برای این تیم شانسی برای صعود به پلی‌آف قایل نبود. این تیم پر است از بازیکنان جوان و سرمربی‌ای صرب که اولین تجربه‌ی سرمربیگری در NBA را تجربه می‌کند. فینیکس در حال بازسازی خود است و تازه در چند بازی اخیر است که ثمره‌ی تلاش‌های ایگور کوکوسکوف معلوم شده است. این سرمربی صرب که در NBA تجربه‌ی زیادی در امر کمک‌مربی بودن دارد حالا سرمربی یک تیم جوان شده است. او را به‌عنوان یک استراتژیست بازی‌های هجومی می‌شناسند و اگر امسال هیچ‌کاری نکرده باشد حداقل توانسته دوین بوکر را به شکوفایی برساند. دوین بوکر با متوسط ۲۵ امتیاز و ۷ پاس گل یکی از بهترین‌های لیگ است. ترکیب او با دی‌آندره آیتون که بازیکن سال اولی است خوب جواب داده است. اضافه شدن کلی اوبر جونیور از واشنگتن و تایلر جانسون از میامی هم به‌نظر می‌رسد از خریدهای هوشمندانه‌ی آقای کوکوسکوف بوده است چراکه قدرت هجومی تیم او را افزایش داده. اگر کوکوسکوف تا الان خوب نتیجه نگرفته دلیلش این بوده که بازیکنان خوبی نداشته است: تیم او فاقد یک پوینت‌گارد خوب است و متوسط پاس‌گل‌های دو پوینت‌گارد تیم او درمجموع به ۶ هم نمی‌رسد. پاور فوروارد او یعنی دراگان بِندر در بسیاری از بازی‌ها حتی یک امتیاز هم به‌دست نمی‌آورد.

لیگ بسکتبال NBA دوین بوکر

فینیکس سانز با ۱۶ برد و ۵۳ باخت و آمار ۲۳٪ برد در رده‌ی آخر کنفرانس غرب قرار دارد ولی این تیم در ۱۰ بازی اخیر ۵ برد و ۵ باخت را به جا گذاشته و در ۷ بازی آخر خود ۵ برد داشته است (از جمله مقابل میلواکی و گلدن استیت). یاران جوان دوین بوکر در بازی قبل در خانه مغلوب یوتا جاز شدند. سانز خارج از خانه آمار ۶ برد و ۲۹ باخت را ثبت کرده است.

لیگ بسکتبال NBA

لیگ بسکتبال NBA به مرحله‌ای رسیده که رتبه‌ی تیم‌ها ملاک خوبی برای پیش بینی عملکرد تیم‌ها نیست ولی در این بازی شانس و انگیزه‌ی هیوستون برای برد بسیار بالاتر است. ۹ بازی آخر بین دو تیم را هیوستون راکتس برده است. برای مشاهده‌ی برخی نکات بازی به این لینک توجه کنید.

بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال، مهم‌ترین اخبار و تحلیل‌های لیگ NBA را در اختیار شما قرار می‌دهد. با سایت خبری بسکتبال ما همراه باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *