دومین تریپل دبل متوالی برای لوکا دونکیچ و دالاس خوش‌یمن بود

لوکا دونکیچ تمامی مهارت‌های بازی خود را نشان داد که به ضرر کلیولند کاوالیرز تمام شد.

تریپل دبل لوکا دونکیچ

دونکیچ دومین تریپل دبل متوالی و سومین تریپل دبل فصل خود را بدست آورد و با ۲۹ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۱۵ اسیست (بیشترین اسیست دوران بازی خود) یکشنبه شب توانست دالاس موریکس را با حساب ۱۳۱ بر ۱۱۱ مقابل کلیولند کاوالیرز پیروز سازد. برای این بازیکن اسلونیایی این یازدهمین تریپل دبل در ۷۸ بازی اوست و رکورد NBA او ار در میان بازیکنان ۲۱ سال بهبود بخشید. مجیک جانسون با ۷ تریپل دبل رکورد قبلی را در اختیار داشت. کوین لاو، فوروارد کلیولند کاوالیرز درباره لوکا دونکیچ در پایان بازی گفت:

او جادوگر بسکتبال است و به همین خاطر سخت است که دونکیچ را متوقف کنی. هر چه درباره او بگویم کم گفته‌ام. باورنکردنی است حتی سال قبل هم او عملکرد تأثیرگذاری داشت اما امسال کاملاً به سطح جدیدی از پیشرفت رسیده است.

کریستاپس پورزینگیس ۱۸ امتیاز کسب کرد و ۹ ریباند و ۶ بلاک (بالاترین بلاک دوران بازیگری خود) را بدست آورد و بوبان مرجانوویچ ۱۲ امتیاز و ۸ ریباند برای دالاس موریکس کسب کرد. آن‌ها برای اولین بار از زمان قهرمانی در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ توانستند در سه بازی متوالی خارج از خانه پیروز باشند. لوکا دونکیچ در ۳:۴۴ مانده به پایان کوارتر سوم تریپل دبل خود را تکمیل کرد و در شش بازی اخیر میانگین ۲۶.۷ امتیاز، ۱۰.۳ ریباند و ۹.۵ اسیست را از خود به جای گذاشت. لوکا دونکیچ که در شکست مقابل لس آنجلس لیکرز بازی ۳۱ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۱۵ اسیست در پس از پایان بازی گفت:

من از بازی بسکتبال لذت می‌برم و امشب شب بسیار جذابی برای من بود. می‌خواهم در هر یک از بازی‌ها خوب ظاهر شوم زیرا بسکتبال جذابیت‌های زیادی برای من دارد.

دونکیچ ۵ پرتاب اول خود را وارد سبد کرد که شامل ۳ پرتاب سه امتیازی می‌شد و یک عملکرد برجسته از خود به نمایش گذاشت. دالاس موریکس در ۳۴ دقیقه گذشته از بازی با ۱۵ امتیاز از کلیولند کاوالیرز پیش افتاد و تماشاگران با هر حرکت لوکا دونکیچ به وجد می‌آمدند. تیم هاردوی، گارد دالاس موریکس پس از پایان بازی درباره لوکا دونکیچ گفت:

وقتی توپ در دستانش است، ما می‌دانیم که به عنوان هم‌تیمی باید کار او را آسان‌تر کنیم. می‌دانیم که او در بازی تصمیم درست را می‌گیرد. او بسیار خوب حمله می‌کند و گام‌های خوبی برمی‌دارد، ما را در موقعیت قرار می‌دهد تا خود موفق باشد.

لوکا دونکیچ

کوین لاو با ۲۹ امتیاز بیشترین امتیاز فصل خود را بدست آورد، جوردن کلارکسون ۱۷ امتیاز کسب کرد و تریستان تامپسون ۱۱ امتیاز و ۱۲ ریباند برای کلیولند کاوالیرز بدست آورد. این اولین باخت جان بیلین، سرمربی کاوالیرز در دیدارهای خانگی این تیم است. در ۷ دقیقه اول بازی کوین لاو ۱۳ امتیاز کسب کرد و کلیولند کاوالیرز با نتیجه ۲۳ بر ۱۵ از حریف پیش افتاد. دالاس موریکس ۷ بازیکن در ترکیب خود داشت که امتیازات آن‌ها در این دیدار دورقمی شد. جیلن برانسون ۱۴ امتیاز کسب کرد، سث کری ۱۳ امتیاز گرفت، هاردوی ۱۲ امتیازی شد و دوریان فینی اسمیت نیز ۱۰ امتیاز به اندوخته‌های تیمش افزود. بیلین، سرمربی کلیولند کاوالیرز در پایان بازی اظهار داشت:

این به خود ما بستگی دارد که دفاع خود را بهبود ببخشیم. آن‌ها واقعاً رقیب سرسختی بودند و به خاطر قد بلند گاردهای آن‌ها و پست بازیکنان درشت هیکل‌شان هیچ پاسخی به این بازی آن‌ها نداشتیم.

با اینکه بوبان مرجانوویچ ۱۵ دقیقه از بازی را از روی نیمکت تیم تماشاگر بود با ورود خود به زمین، بازی بسیار تأثیرگذاری را در کنار کریستاپس پورزینگیس ارائه داد. این دو روی هم رفته ۳۰ امتیاز و ۱۷ ریباند کسب کردند. پوزینگیس در پایان بازی گفت:

دوست دارم در زمین در کنار بوبی باشم چون او پسر من است و با یکدیگر صمیمی هستیم.

نکات بازی

دالاس موریکس: ماکسی کلبر (مصدومیت از زانوی راست) در بازی حضور نداشت اما کارلیزل گفت که مصدومیت او جدی نیست و ابراز امیدواری کرد که او روز سه شنبه به تمرینات بازگردد. جنی بوکک، دستیار سرمربی موریکس یکی از اعضای سابق کلیولند راکرز در WNBA بود.

کلیولند کاوالیرز: متیو دلاودولا (به دلایل شخصی) برای دومین بازی متوالی غایب بود. کوین لاو رکورد ۵ دبل دبل را از خود به جای گذاشت تا از این حیث آمار تحسین‌براگیزی داشته باشد.

دیدارهای بعدی:

دالاس موریکس: چهارشنبه شب از اولاندو مجیک پذیرایی خواهد کرد.

کلیولند کاوالیرز: سه شنبه شب میزبان بوستون سلتیکس خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *