• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • لوکا دانچیچ پس از درخشش برابر راکتس:تنها رسیدن به پلی‌آف برای من اهمیت دارد

لوکا دانچیچ پس از درخشش برابر راکتس:تنها رسیدن به پلی‌آف برای من اهمیت دارد

لوکا دانچیچ پس از آنکه در پیروزی مقتدرانه و خارج از خانه تیمش برابر یکی از مدعیان بزرگ کنفرانس غربNBA یعنی هیوستون راکتس نمایشی درخشان داشت، توسط هواداران دالاس ماوریکس با شعار MVP روبه‌رو شد، اما واکنش چندانی به این ماجرا نشان نداد.

مصاحبه لوکا دانچیچ

صبح دوشنبه، دالاس ماوریکس با پیروزی ۱۳۷-۱۲۳ برابر هیوستون راکتس، تعداد پیروزی‌های پیاپی خود را به پنج بازی رساند. لوکا دانچیچ پس از شنیدن شعارهایی که هواداران دالاس او را MVP می‌خواندند، به آرامی برای طرفداران خود دست زد و آنها را تشویق کرد و سپس راهی تونل شد. دانچیچ پیش از آغاز فصل اعلام کرده بود که ماوریکس باید این فصل به پلی‌آف NBA راه پیدا کند و این هدف اصلی باید اولویت فرنچایز ماوریکس که سه سال است در پلی‌آف حضور نداشته محسوب شود. به‌نظر می‌رسد که دالاس در فصل جاری به یکی از غافلگیری‌ها بزرگ فصل تبدیل خواهد شد. آنها حالا ۱۱ پیروزی و ۵ شکست دارند و در رده سوم کنفرانس غرب قرار گرفته‌اند و همچنین یکی از بهترین تیم‌های تهاجمی لیگ محسوب می‌شوند. اما پس از یک نمایش درخشان دیگر، ماوریکس و سوپر استار ۲۰ ساله تیم علاقه‌ای به صحبت درباره احتمالات بزرگتر نداشتند. دانچیچ در این دیدار عملکردی چشمگیر داشت؛ ۴۱ امتیاز، ۶ ریباند و ۱۰ اسیست به نام خود ثبت کرد. یکی از رقبای بزرگ او در راه کسب جایزه MVP فصل عادی یعنی جیمز هاردن در همین بازی ۳۲ امتیاز، ۹ ریباند و ۱۱ اسیست کسب کرد. لوکا پس از این دیدار گفت:

برای من، هنوز تنها رسیدن به پلی‌آف است که اهمیت دارد. فصل طولانی است و حالا تنها یک ماه سپری شده است. ما هنوز به پلی‌آف نرسیده‌ایم پس تنها باید به کارمان ادامه بدهیم.

لوکا دانچیچ

ماوریکس در حالی وارد شهر هیوستون شد که در چهار دیدار اخیر خود چهار پیروزی خانگی کسب کرده بود. دالاس آخرین‌بار در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ زمانی که قهرمانیNBA را جشن گرفت چنین رکوردی ثبت کرده بود. دیدار با راکتس برای ماوریکس یک آزمون دشوار بود اما آنها با موفقیت از این آزمون خارج شدند. یاران هاردن و راسل وستبروک حتی یک‌بار هم نتوانستند در این دیدار برتری را به دست بگیرند. بازی ۱۳-۲ به نفع دالاس آغاز شد و اختلاف نیز به ۲۲ امتیاز رسیده بود. همچنین در حالی که ۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه به پایان بازی وقت باقی مانده بود، هیوستون اختلاف را به تنها پنج امتیاز کاهش داد اما میهمان در همین مقطع یک ران ۲۳-۹ به نفع خود انجام داد تا خیالش از بابت پیروزی راحت شود. مربی تیم دالاس ماوریکس، ریک ریک کارلیسل گفت:

قرار نیست ما بیش از حد هیجان‌زده شویم. ما می‌دانیم که ظرفیت انجام کارهای بزرگ را داریم. تیم در حال رشد است. این یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود، هیچ تردیدی در این رابطه وجود ندارد. ما در بازه زمانی مهمی در حال بازی کردن هستیم و همچنین در مقابل بازیکنان بزرگی بازی می‌کنیم پس لایق تمجید هستیم. اما ببینید، این یک فرآیند است، روز به روز و هفته به هفته کار می‌برد.

لوکا دانچیچ در این دیدار یک دستاورد آماری مهم دیگر نیز به نام خود ثبت کرد. او حالا در کنار لبران جیمز، تنها بازیکنی است که تا قبل از تولد ۲۱ سالگی خود موفق شده در چند بازی متعدد حداقل ۴۰ امتیاز و ۱۰ اسیست ثبت کند. دانچیچ در پیروزی روز دوشنبه هفته قبل برابر سن آنتونیو اسپرز ۴۲ امتیاز آورد و پس از آن در سه بازی متوالی دیگر یعنی تا همین دیدار با راکتس حداقل ۳۰ امتیاز و ۱۰ اسیست در هر دیدار از خود برجای گذاشت. تنها بازیکنانی که در تاریخNBA در این زمینه رکورد طولانی‌تری از لوکا دارند عبارت‌اند از: اسکار رابرتسون (دو بار)، نیت آرچیبالد، مایکل جردن و راسل وستبروک.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *