• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • لوکا دانچیچ با برند جردن یک قرارداد کفش بلندمدت و گران امضا کرد

لوکا دانچیچ با برند جردن یک قرارداد کفش بلندمدت و گران امضا کرد

تقریباً پس از دو ماه حرف و حدیث و شایعات فراوان، پدیده دالاس ماوریکس یعنی لوکا دانچیچ به یکی از پرسروصداترین فری ایجنسی‌های تاریخ البته در زمینه برند کفش پایان داده است.

همکاری لوکا دانچیچ با برند جردن

دانچیچ روز پنجشنبه، رسماً با برند جردن برای تأمین کفش‌های ورزشی خود قرارداد امضا کرد. دانچیچ در یک مراسم مربوط به برند جردن گفت:

این که عضوی از خانواده جردن باشم بسیار افتخارآمیز است، مخصوصاً در چنین زمانی که هم برای من و هم برای آنها بسیار هیجان‌انگیز است. من به‌دنبال آن هستم که با تیم همکاری کنم و امیدوارم که بتوانم تأثیر خودم را بر روی آینده برند جردن بگذارم.

بر اساس گزارش شمس کارانیا، خبرنگار اتلیتک، قرارداد دانچیچ با برند جردن، چندساله و گران است. روکی سال ۲۰۱۸، حالا یکی از بهترین عملکردهای یک سال دومی در تاریخ NBA را از خود برجای گذاشته است و به اعتقاد بسیاری، با همین روند یکی از گزینه‌های اصلی کسب جایزه MVP محسوب می‌شود. اما برای آنکه درک بهتری از همکاری لوکا دانچیچ با برند جردن داشته باشید، باید این را بدانید که چرا یک بازیکن بیست ساله از همان ابتدا می‌توانست با هر برند کفشی که دوست دارد قرارداد امضا کند. دانچیچ، پیک سوم درفت سال قبل، در حالی وارد NBA شد که از قبل یک قرارداد پوشاک با نایکی داشت. زمانی که او برای رئال مادرید بازی می‌کرد با کمپانی نایکی یک قرارداد حرفه‌ای امضا کرده بود. این قرارداد تا فصل اول حضورش در NBA هم معتبر بود اما در فصل جاری به پایان رسید. در واقع قرارداد اولی که وی در زمان حضور در اروپا امضا کرده بود باعث که بتواند حالا، در این سن کم، یک قرارداد بزرگ امضا کند. این در حالی است که بسیاری از بازیکنانی که همزمان با دانچیچ از طریق درفت وارد NBA شدند هنوز در میانه‌های اولین قرارداد خود به‌سر می‌برند. دی‌آندره ایتون، پیک شماره یک درفت ۲۰۱۸، سال دوم قرارداد چهار ساله خود با پوما را سپری می‌کند.

لوکا دانچیچ

ماروین بگلی، پیک شماره دو نیز در سال دوم قراردادش با پوما حضور دارد. جرن جکسون نیز سال دوم قرار پنج ساله‌اش با نایکی را پشت سر می‌گذارد. تری یانگ نیز هنوز سال دوم قرارداد چند ساله‌اش با آدیداس را سپری می‌کند. زمانی که دانچیچ، به‌عنوان یک بازیکن بین‌المللی وارد درفت شد، هیچکس نمی‌دانست که او در آینده چه عملکردی خواهد داشت. حتی آنهایی که روی این جوان اهل اسلوونی حساب بالایی باز کرده بودند نیز انتظار نداشتند دانچیچ تا حدی پیشرفت کند که در فصل دوم حضورش در NBA، کاندید اصلی جایزه MVP شود. همچنین اگر به خاطر قرارداد نایکی او در رئال مادرید نبود، دانچیچ حالا به‌جای آنکه یک قرارداد لوکس با برند جردن داشته باشد، می‌بایست قراردادی ساده با یک کمپانی دیگر امضا می‌کرد.

برای زمان زیادی، برند جردن، قرارداد ایده‌آل بسیاری از ابرستاره‌های NBA نبود. میراث مایکل جردن که به اعتقاد بسیاری بزرگترین بازیکن تاریخ NBA است، باعث شده تا برند جردن به بزرگی برسد اما این برند، سایه‌ای ایجاد می‌کند که خارج شدن از آن بسیار سخت است. مایک جردن، مثل یک فرقه پیروانی دارد و کفش‌های کلاسیک او از زمان بازنشستگی‌اش همواره محبوب بوده‌اند. مشکل برند جردن این است که بازاریابی برای بازیکنانی که با آن قرارداد دارند را دشوار می‌کند زیرا آنها همیشه زیر سایه یکی از بزرگترین نام‌های ورزش بسکتبال قرار خواهند گرفت. به همین دلیل، بسیاری از اسامی بزرگ NBA قراردادهای کفش اختصاصی خود را با نایک یا آدیداس امضا کرده‌اند. بازاریابی برای خط تولید کفش لبران نایک یا خط تولید هاردن آدیداس آسان است اما چگونه می‌توان نام یک بازیکن دیگر را در کنار اسم جردن قرار داد؟ اما برند جردن برای غلبه بر این مشکل به جذب بازیکنان جوان و مستعد روی آورده است. زاین ویلیامسون، جیسون تیتوم و حالا لوکا دانچیچ از اعضای خانواده جدید کفش‌های جردن محسوب می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *