• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • موفقیت در عملکرد دفاعی، شاید کلید موفقیت لس آنجلس کلیپرز در فصل جاری باشد

موفقیت در عملکرد دفاعی، شاید کلید موفقیت لس آنجلس کلیپرز در فصل جاری باشد

در میان تغییر سیاست برنامه لیگ و تیم‌های NBA از تمرینات درون فصلی به حفظ سلامت بازیکنان، پال جرج از زمان انجام اولین بازی فصل خود برای لس آنجلس کلیپرز که به‌علت جراحی شانه چند هفته پس از آغاز لیگ انجام شد، او تنها دوبار با هم‌تیمی‌های خود در زمین تمرین حضور داشته است.

عملکرد موفق لس آنجلس کلیپرز در بخش دفاعی

اما جرج در ۱۲ بازی اخیر به هیچ وجه نگران‌کننده ظاهر نشده است و توانسته با وجود بالاترین انتظاری که در دوران حرفه‌ایش از او می‌رود به آهستگی روند همیشگی خود را مجداً پیدا کند. او اعتماد به نفس بالایی دارد چون می‌داند که لس آنجلس کلیپرز که تاکنون ۱۷ پیروزی و ۷ شکست داشته است این پتانسیل را دارد تا یک تیم دفاعیِ لایق قهرمانی باشد. برای چنین چیزی نیاز نیست جلسات تمرینی زیادی وجود داشته باشد. پس از پیروزی یکشنبه شب ۱۳۵-۱۱۹ کلیپرز برابر واشنگتن ویزاردز در ورزشگاه کپیتال وان آرنا، جرج رو به خبرنگاران گفت:

چنین چیزی مثبت است زیرا برای بدن‌هایمان خیلی خوب است. قطعاً دلمان برای آن روزها تنگ شده است. شما نمایش‌های شلخته‌ای از تیم‌ها می‌بینید زیرا تمرینات در واقع همان بازی‌ها هستند. هم در بخش تهاجمی و هم دفاعی راه زیادی برای رفتن باقی مانده است اما فکر کنم با توجه به بازیکنان دفاعی بااستعدادی که ما داریم، پیشرفت در زمینه دفاعی برایمان آسان‌تر باشد تا تهاجمی. این انتخاب طبیعی است. برای انجام کارهایی که ما توانش را داریم آینده روشن است.

شاید این ادعا عجیب باشد اما غافلگیرکننده نیست مثلث جرج، کوای لنارد و پاتریک بورلی احتمالاً بهتریت ترکیبی باشد که در محوطه نیم‌دایره تاریخ NBA یا حداقل در دوران مدرن آن دیده شده است. بورلی خود وقتی با این ادعا روبرو شد تعجب کرد و به خبرنگار یاهو اسپرت گفت آنها که هنوز کاری انجام نداده‌اند. چند سالی است که در NBA تیم‌های گلزنی و امتیازآوری را اولویت خود قرار داده‌اند و تمرکز بر روی کارهای دفاعی دیگر رونش گذشته را ندارد.

لس آنجلس کلیپرز کوای لنارد پال جرج

اما تطبیق‌پذیری، ثبات و استعدادی که این سه بازیکن لس آنجلس کلیپرز از آنها برخوردار هستند ممکن است در هر دوره‌ای درخشان باشد. بورلی یک بازیکن دفاعی و یارگیر خستگی ناپذیر است و در محدود کردن فضا و موی دماغ بازیکنان حریف شدن یک استاد است. با وجود قد نه چندان بلندش، تلاش برای پست آپ بورلی کردن بورلی یک اقدام احمقانه است و در میان پوینت گاردهای فعلی لیگ تنها راسل وستبروک و بن سیمونز هستند که نرخ ریباند بالاتری از این بازیکن سابق شیکاگو بولز ثبت کرده‌اند.

لنارد و جرج نیز به نوبه خود بازیکنان مستحکم و البته کاملاً فرصت‌طلبی هستند که که پاسکاری‌های حریف را برای دانک کردن قطع می‌کنند یا زمانی که بازیکنان صاحب توپ حریف برای کسری از ثانیه تمرکز خود را از دست بدهند، این دو ستاره با توپ ربایی برای تیمشان امتیاز خواهند آورد. بورلی در جدول رده‌بندی مثبت-منفی (عملکرد امتیازی تیم در زمان حضور هر بازیکن در زمین) نفر شانزدهم است و در میان گاردهای لیگ بالاترین رده را دارد. لنارد نیز نفر نوزدهم است. دیگر بازیکن خوب کلیپرز یعنی مو هارکلس در رده هفدهم قرار دارد. آنها همچنین از نظر خطاهای فیزیکی نیز پیشرفت خوبی داشته‌اند و از این بابت دیگر کمتر به داوران باج می‌دهند. آنها ستاره واشنگتن ویزاردز یعنی بردلی بیل را در شبی بی‌رحم شکنجه دادند و کاری کردند که او از ۱۳ پرتاب ابتدایی خود ۱۱ تا را از دست بدهد. همین موضوع باعث شد تا بیل از نظر روانی نیز عصبی شود. بورلی در این رابطه گفته است:

فکر می‌کنم حرف پال جرج درست باشد، وقتی شما چند بازیکن خوب داشته باشید که می‌دانند چطور بازی دفاعی انجام بدهند، بازیکنان دفاعی را انتخاب کنید و از آنها بخواهید کارشان را انجام بدهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *