لبران جیمز: در صورتی که سالم باشم، بازی خواهم کرد

لس آنجلس لیکرز به‌عنوان یک فرنچایزِ موفق و لبران جیمز به ‌عنوان یک بازیکن برتر در NBA شروع خوبی در مسابقات امسال داشته‌اند و هردو نوعی رنسانس را تجربه می‌کنند.

مصاحبه لبران جیمز

با توجه به صحبت‌هایی که این روزها از گوشه ‌و کنار NBA شنیده می‌شود، لبران جیمز گفته است که به ‌منظور حضور قدرتمند در پلی‌آف، قصد ندارد بازی‌های فصل عادی NBA را از دست بدهد. لبران روز گذشته در مصاحبه با ESPN گفت:

اگر صدمه دیده باشم، بازی نخواهم کرد. اگر سالم باشم، بازی می‌کنم. تفکر من همیشه به این صورت بوده است.

پس از آن‌که رقیب مستقیم جیمز در استپلس سنتر، یعنی کوای لنارد، فوروارد لس آنجلس کلیپرز به ‌خاطر استراحت در دو بازی که از تلویزیون ملی آمریکا پخش می‌شدند بازی نکرد، اکنون استراحت ستاره‌های بسکتبال به یک موضوع داغ در لیگ NBA تبدیل شده است. لبران جیمز که شش سال از لنارد بزرگتر است و در طول دوران ۱۷ ساله بازی خود، همین فصل قبل از یک مصدومیت سنگین رهایی یافت، بر اساس گفته‌های خودش حاضر است هر زمان که لازم باشد در بازی‌ها به میدان برود. دو دیداری که کوای در آنها به میدان نرفت بخشی از برنامه بازی متوالی کلیپرز در دو شب پشت سرهم بودند که کوای در دیدار دیگر بازی کرد. جیمز در ادامه نخواست بگوید که برنامه‌اش در مقایسه با لنارد چه تفاوتی دارد. مقامات لیگ تشخیص داده بودند که کوای به ‌خاطر مدیریت یک مصدومیت در تاندون زانوی چپش، اگر در دیدارهای متوالی بازی نکند اشکالی ندارد. جیمز در ادامه صحبت‌هایش گفت:

اگر لبران سالم باشد، بازی خواهد کرد. تمام حرفم همین است. من درباره هرکس دیگری به ‌جز خودم صحبت نخواهم کرد.

جیمز در جریان پیروزی روز شنبه لیکرز برابر میامی هیت با نتیجه ۹۵-۸۰، ۲۵ امتیاز کسب کرد. او ۱۰ تا از ۱۹ شوت خود را وارد سبد حریف نمود که شامل ۴ پرتاب از ۷ اقدام شوت سه امتیازی می‌شود. لیکرز که حالا به‌ لطف تأثیرگذاری بزرگ جیمز ۷ برد و ۱ باخت به‌ نام خود ثبت کرده است، هفته بعد باید اولین دیدار متوالی خود را برگزار نماید. جیمز در این رابطه گفت:

روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده بازی پشت سر هم داریم؟ فینیکس سانز و سپس در خانه برابر گلدن استیت؟ من برای بازی آماده خواهم بود. منظور شما از اینکه چطور با آن کنار خواهم آمد چیست؟

لبران جیمز

در میان کادر فنی لس آنجلس لیکرز، به ‌منظور پیدا کردن زمان صحیح برای استراحت دادن به جیمز، گفت‌وگویی صورت گرفته است. اما جیمز قصد پذیرفتن آن را ندارد. مربی لیکرز، فرانک ووگل، که در همین تابستان اخیر به مربیگری تیم منصوب شده بود، در رابطه با استراحت بازیکنان مهمش گفت:

چه عدم شرکت در جلسات تمرینی یا چه کاهش دقایق بازی باشد، لبران باید فشار روی خود را کاهش دهد. مواردی به ‌صورت برنامه‌ریزی‌شده وجود دارند که لازم است لبران آنها را انجام بدهد. این کارها برای استراحت کردن برخی از بازیکنان در مواردی خاص انجام خواهد شد و آن را به هر طریق ممکن انجام خواهیم داد.

از طرفی دیگر، قابلیت‌های دفاعی لبران به لیکرز کمک کرده است تا از نظر دفاعی نیز جزو بهترین تیم‌های لیگ باشد. ووگل روز شنبه پس از آنکه جیمز و لیکرز موفق شدند در نیمه دوم اختلافی ۳۴ امتیازی با هیت ایجاد کنند گفت:

لبران جیمز فوق‌العاده است. او با تمام توان برای تیمش بازی می‌کند و در هردو سمت زمین تأثیر بالایی می‌گذارد. شاید بزرگترین تأثیر مربوط به نحوه تنظیم ریتم تیم باشد. او با شدید بازی کردنش در زمینه دفاعی، ریتم خاصی برای گروه ما تنظیم کرده است. لبران همچنین با تمایلش برای پاس دادن توپ به دیگران در زمان حمله دارد، در تیم تأثیرگذار است. او همچنین این قابلیت را دارد که در مواقع حساس شوت‌های مهمی بزند. پس این آدم بی‌نظیر است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *