لبران جیمز و آنتونی دیویس: ترسناک ترین همکاری

دالاس – تا به اینجا از ضعف های ماه افتتاحیۀ NBA بسیار گفته ام. حالا زمان آن رسیده است که از اتفاق بی نظیر اول ماه نوامبر تشکر کنم: جایگاه مطبوعاتی من در مرکز هوایی آمریکا باعث به وجود آمدن این حس شد که می توانم بهترین بازی فصل را از نزدیک تماشا کنم.

پیروزی تیم لس آنجلس لیکرز جمعه شب گذشته در دالاس یکی از این اتفاق های کلاسیک بود. استعدادهای جوان تیم میوریکس، لوکا دونکیک و کریستاپ پورزینگز در مقابل شما هستند مانند بسیاری از همکاری های دو نفره که لیگ NBA پر از آن هاست: لبران جیمز و آنتونی دیویس.

در واقع اوج این اتفا بزرگ، که لیاقت تماشاچی های ESPN را دارد، خیلی زود برای کریستاپ بازیکن سابق تیم Knick رخ داد. او بعد از یک غیبت 20 ماهه تنها در شش فصل حضور داشت. برای قضاوت او بسیار زود بود. باید به او زمان داد مانند بزرگانی چون جیمز، دیویس و دونکیک جایگاه خود را پیدا کند و استعدادش را به نمایش بگذارد.

در مقابل ، این سه نفر برای قضاوت ، درجه بندی و آشکار بودن کاملاً آماده هستند.

دونکیک مانند بازیکن های اروپایی 20 سالۀ بسیار مغرور که وارد این لیگ شده اند به نظر می آید. در مقابل، لبران جیمز و دیویس کاملاً بی نقص باهم جور شده اند، اگرچه از هرکسی در تیم لیکرز سؤال کنید به شما می گویند که خط حمله به طور افتضاحی عقب کشیده است  و این به دلیل کم بودن تمرین بعد از هرج و مرج های پیش آمده به دلیل سفر به چین در ماه گذشته است.

« برای دوهفته، خیلی هم اوضاع بدی نیست.» دنی گریین، مهاجم و مدافع قدیمی L.A.

جیمز و آنتونی دیویس

با ترکیب لبران با همان خصلت دفاعی که همیشه از او دیده ایم، استعداد دیویس در دفاع از حلقه، تغییر پرتاب ها و میزان پوشش دهی در زمین، مربی فرانک ووگل روز سه شنبه در سمت ریاست تیم شماره یک لیگ بیدار شد. هرچند برای چنین آماری بسیار زود است اما تحت تأثیر قرار نگرفتن از میزان قدرت دفاعی تیم لیکرز آن هم زمانی که از هر 100 موقعیت 96.3 تای آن ها به امتیاز تبدیل می شود، بسیار سخت است.

به نظر می رسد بازی تیم کلیپرز تا به اینجا سقف انتظارات لیگ باشد. اما به وضوح تیم لیکرز از نظر خط حمله جای پیشرفت بسیار زیادی دارد که باعث مطرح شدن یک سوال می شود: آیا واقعاً تعداد تیم های با شانس کسب عنوان قهرمانی لیگ به اندازه ای است که ما فکر می کنیم؟

برای مدعیان عنوان قهرمانی می شود از تیم های بسیار کمی نام برد. اگر قرار بر انتخاب بین تیم های لس آنجلسی باشد من به شخصه کلیپر لیکرز را انتخاب می کنم.

مثل همیشه سلامتی می تواند اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار دهد. اگر لبران جیمز و آنتونی دیویس بتوانند از پس یک فصل در دهۀ هفتاد میلاد بر بیایند و آن فصل را بدون آسیب دیدگی پشت سر بگذارند، هیچ تیمی دوست نخواهد داشت تا با این دو رو به رو شود، حتی کلیپرز.

من کاملاً مطمئن هستم که دوایت هاوارد نمی تواند 79.2 درصد پرتاب های خود را از روی زمین برای یک فصل کامل حفظ کند، اما به نظر می رسد به عنوان بازیگر نقش گرین و اوری برادلی مفید باشد. در همین حال ، کایل کوزما به تازگی از بیماری پا رها شده است همان که مانع حضور وی در نمایندگی ایالات متحده در مسابقات جام جهانی فیفا در ماه سپتامبر شد، بنابراین یک شانس پیشرفت دیگر برای لیکرز هنگامی که کوزما سرانجام در ترکیب قرار بگیرد به وجود می آید.

همچنین این فرصت وجود دارد که هوادار ووگل خیلی زیاد نیاز داشته باشد تا بار بازیکنی لبران را کاهش دهد و به ایجاد فرصت های شوت بیشتر برای بازیگران نقش لیکرز کمک کند.

ترکیب رویایی لبران جیمز با آنتونی دیویس

Rajon Rondo (معروف به Calf) به اندازه کافی سلامتی لازم برای بازی را نداشته است، اما وقتی در این تیم وقت می گذارید بارها و بارها می شنوید که چقدر خوب توپ را در تمرین شوت می کند. همه افراد در لاکرلند مشتاقانه منتظرند تا ببینند که چگونه هدفگیری روندو در 33 سالگی از تمرین به بازی های واقعی تبدیل می شود.

الکس کاروسو نام مطرح دیگر در این بحث است. فرصتهای وی حتی با بیرون بودن روندو محدودتر شده است، اما برخی در سازمان بر این باورند که او این توانایی را دارد که یک صاحب توپ خطرناک ثانویه باشد که توپ را به اندازه کافی شوت می زند دفاع را حفظ کند.

موضوعی که بیشترین جلب توجه را دارد این است که در لیکرز لبران جیمز و آنتونی از صمیم قلب از باهم بودنشان راضی و خوشحال هستند. آن  ها با هم از پس همه چیز بر می ایند. اندازۀ فیزیکی و قدرت جیمز در کنار سرعت و چابکی دیویس اعجاب انگیز است.

پس از شش فصل متوالی ، بازی های پلی آف این دوره از رقابت های پلی آف – که بدون شک 60 سال طول کشیده است برای هوادار بی تاب مسابقات قهرمانی – هیچ درام ملموس با این گروه وجود ندارد.

لیکرز با وجود مصدومیت و هرج و مرج مسافرتی در طول یک اردو که امیدوار بودند خیلی روانتر شوند ، اما به هر حال آنها خوب شروع کرده اند.

و اما اکنون با وجود به ثبت رسیدن 39 امتیاز، 16 پاس گل و 12 ریباند توسط جیمز و 31 امتیاز، 8 ریباند توسط دیویس در بازی جمعه شب، سوالات زیادی مطرح می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *