• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • رده بندی پرفروش ترین لباس های ورزشی بازیکنان بسکتبال NBA در دهۀ اخیر

رده بندی پرفروش ترین لباس های ورزشی بازیکنان بسکتبال NBA در دهۀ اخیر

لباس های ورزشی بازیکنان بسکتبال

در رده بندی پرفروش ترین لباس های ورزشی بازیکنان بسکتبال در سال جاری (2013 سالی که این مقاله نوشته شده است) کارملو آنتونی (Carmelo Antony) در صدر جدول قرار دارد و لبران جیمز با یک پله سقوط در تعقیب اوست.

دلیل این موضوع تنها قدرت فوق العاده تیم نیویورکی ها در این فصل نیست بلکه تمام تیم آنتونی را به عنوان یک ستاره پشتیبانی می کنند. فروش لباس های ورزشی امری است که در دهۀ اخیر توجه ها را بیش از پیش به خود جلب کرده و اهمیت مقدار فروش و صاحب لباس در میان افراد بسیار بالا رفته است. همین امر باعث می شود که ما بتوانیم با استفاده از این اطلاعات، در مورد معروف ترین بازیکن لیگ بحث کنیم و در کنار آن سطح اطلاعات خود را افزایش دهیم.

در دهۀ اخیر بعضی اسامی بر سر زبان ها افتادند و برخی به حاشیه رفتند اما تعداد کمی نیز هستند که برای مدتی طولانی تر در مرکز توجه قرار داشته اند. در ابتدای هر سال موجی از تازه وارد ها صدر جدول فروش را تسخیر می کنند و کمی بعد بازیکنان تیم های مدعی جای آن ها را می گیرند و سپس بازیکنانی که به تیم های جدیدی منتقل می شوند تغییرات زیادی در جدول فروش ایجاد می کنند.

بعد از در نظر گرفتن جدول فورش پایان فصل دهۀ اخیر، تعداد حضور بازیکنان در 10 رتبه برتر جدول در هر سال، بالاترین رتبه در جدول و میانگین رتبه آن ها در زمان حضور در بین 10 نفر برتر را مبنایی قرار دادیم تا لیست زیر را آماده کنیم.

پرفروش ترین لباس های ورزشی بازیکنان بسکتبال

کریس پال

10. کریس پال (Chris Paul)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 3 بار

بالاترین رتبه: سوم

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 6.3

دلیل حضور در بالاترین رتبه: بهترین گارد رأس لیگ شدن

کریس پال همواره یکی از بازیکنان مورد علاقه هواداران بوده است. دیدن سلطۀ بازیکنی کوچک تر در حال دویدن در زمین برای هواداران بسیار لذت بخش بود. از این گذشته، او لباس تیمی را بر تن داشت که بسیار جذاب بود. او در سال 2009 به بالاترین رتبه فروش خود رسید. وی در تیم نیواورلینز هورنتس به رتبه کلی سوم رسید و هنوز نتوانسته بار دیگر به جایگاهش بازگردد. جالب است بدانید رتبه فروش او با لباس لس آنجلس کلیپرز نتوانسته جایگاهی بهتر از نهم به دست بیاورد و حتی به جایگاهش در اولین سال با پیراهن لیکرز نرسیده است. شاید این نشان دهندۀ این است که کلیپرز چه بهتر از لیکرز باشد و چه نباشد، همیشه تیم دوم لس آنجلس است.

شکیل اونیل

9. شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 4 بار

بالاترین رتبه: ششم

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 7

دلیل حضور در بالاترین رتبه: انتقال به میامی هیت

کمی عجیب است که شکیل هیچگاه بالاترین رتبه جدول را در اختیار نداشته است اما از آن عجیب تر این است که بالاترین جایگاه او رتبۀ ششم بوده است. او در تمام دوران ورزشی اش همواره در میان 10 نفر نبوده و دائماً آمد شد داشته است. وی در سال 2005 و در پی حضور در تیم میامی به بالاترین رتبه خود یعنی ششم رسیده بود و از هم تیمی خود وید (Wade) که در آن سال در صدر قرار داشت عقب مانده بود. زمانی که فروش لباس های ورزشی بازیکنان بسکتبال کم کم اهمیت بیشتری پیدا می کرد، شکیل اونیل به پایان راه رسیده بود و سال های پایانی خود را می گذراند.

کوین دورنت

8. کوین دورنت (Kevin Durant)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 4 بار

بالاترین رتبه: سوم

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 6.75

دلیل حضور در بالاترین رتبه: شهرت فراوان

کوین تنها 5 فصل است که در NBA حضور دارد با این حال هر ساله او یکی از 10 نفر برتر در رده بندی فروش لباس های ورزشی بازیکنان بسکتبال است. آنچه که در این موفقیت تعجب آور است حضور او با پیراهن اوکلاهاما سیتی تاندر در این لیست است چرا که نسبت به بازیکنانی چون کوبی برایانت، لبران جیمز و کارملو انتونی، او از لحاظ معروفیت تیم در فروش لباس از پشتیبانی کمتری برخوردار است. این نشان می دهد که تیم و شهری که بازیکنان در آن حضور دارند، برای فروش بالای لباس ورزشی کافی نیست.

کوین گارنت

7. کوین گارنت (Kevin Garnett)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 3 بار

بالاترین رتبه: اول

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 2.67

دلیل حضور در بالاترین رتبه: حضور در تیمی جدید و بسیار پرطرفدار

کوین گارنت هیچگاه نتوانست در بین 10 نفر برتر قرار گیرد تا این که در سال 2008 به تیم بوستون سلتیکس پیوست. اینطور به نظر می آید که مشتاقان لباس های او تا قبل از 2004 اقدام به خرید کرده بودند و به همین دلیل او شانس حضور در بین 10 نفر برتر را هرگز نداشت. وقتی او از مینیسوتا جدا شد، او به تیمی بسیار پرطرفدار رفت که هوادارانش به سبک بازی گارنت بسیار علاقه داشتند. همین باعث شد تا او به رتبه اول در سال 2008 برسد و در دو سال بعدی نیز در میان برترین ها باقی بماند.

دریک رز

60 دریک رز (Derrick Rose)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 4 بار

بالاترین رتبه: اول

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 3.75

دلیل حضور در بالاترین رتبه: انتخاب شدن به عنوان ارزشمندترین بازیکن سال 2011

دریک رز برای حضور در میان بهترین ها سه مشخصه داشت. اول این که او یکی از بهترین بسکتبالیست هاست. بهترین بودن در لیگ همیشه باعث ارتقاء فروش لباس ورزشی بازیکنان بسکتبال می شود مگر این که او فردی مثل تیم دانکن باشد.

دوم این که او در شهری با جمعیت تقریبی 3 میلیون نفر بسکتبال بازی می کند. قطعاً برخی از این افراد لباس دریک را در 5 سال اخیر خریداری کرده اند.

نکته نهایی نیز کسب عنوان باارزش ترین بازیکن لیگ است که به نظر در فروش لباس بازیکنان معجزه می کند چرا که او سال بعد از کسب این عنوان نیز توانست رتبه اول فروش را کسب کند.

آلن آیورسن

5. آلن آیورسن (Allen Iverson)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 5 بار

بالاترین رتبه: دوم

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 3.5

دلیل حضور در بالاترین رتبه: کسب شهرت کشوری

آلن آیورسن از سال 2010 در لیگ حضور ندارد و احتمالاً از سال 2008 نیز در وضعیتی نبوده که مردم برای خرید لباسش به فروشگاه ها هجوم بیاورند اما این ها نمی تواند او را از بودن در میان بهترین ها در دهۀ اخیر بازدارد. در آیورسن چیزی بود که باعث می شد هواداران واقعاً او را دوست داشته باشند و یا بسیار از او نفرت داشته باشند و این در فروش لباس های او مشخص است. او هرگز در لیگ قهرمان نشد و هرگز نتوانست بیشترین فروش را به نام خود ثبت کند اما همیشه در میان بهترین ها بود.

کارملو آنتونی

4. کارملو آنتونی (Carmelo Anthony)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 9 بار

بالاترین رتبه: اول

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 6.3

دلیل حضور در بالاترین رتبه: احیای تیم نیویورک نیکس

فاصلۀ زیادی میان آیورسن که پنج بار مختلف در بین 10 نفر برتر حضور داشته، و کارملو آنتونی (و باقی افرادی که در ادامه به آن ها می پردازیم) که 9 بار مختلف در این لیست حضور داشته اند وجود دارد. آنتونی جزء تازه واردان سال 2003 بود که با حضور خود لیگ را به شکل مثبتی تغییر دادند. در کنار او، لبران جیمز، دوین وید نیز به تغییر لیگ و بازی ها و تبدیل آن به چیزی که امروزه مشاهده می کنیم کمک کردند. سال 2013 اولین سالی بود که او به رتبۀ اول دست یافت و با توجه به این که تمام شهر نیویورک پشتیبان تیم نیکس هستند، عجیب است که این اتفاق اینقدر دیر رخ داد.

دوین وید

3. دوین وید (Dwyane Wade)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 9 بار

بالاترین رتبه: اول

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 4.5

دلیل حضور در بالاترین رتبه: بهترین بازیکن در بهترین تیم

شاید باور نکنید اما دوین وید در اولین سال حضورش در لیگ و فصل 04-2003 بر خلاف لبران جیمز و کارملو آنتونی که رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده بودند، نتوانسته بود در میان 10 نفر برتر قرار بگیرد. بعد از این که همه به توانایی های او در دو فصل ابتدایی ایمان آوردند، او توانست در سال 2005 رتبه اول را به خود اختصاص دهد و در سال 2006 نیز با تیم میامی در لیگ انفجاری ایجاد کند و بازهم رتبه نخست را به نام خود ثبت کند. در 10 سال حضورش در لیگ، وید تنها یک بار رتبه پایین تر از ششم را به دست آورده و آن هم در سال 2013 و کسب مقام هفتم بوده است.

کوبی برایانت

2. کوبی برایانت (Kobe Bryant)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 10 بار

بالاترین رتبه: اول

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 2.8

دلیل حضور در بالاترین رتبه: تغییر شماره پیراهن و این که او کوبی برایانت است.

چیز عجیبی نیست که کوبی در چنین رتبه خوبی در این لیست قرار دارد اما جالب است بدانید که با وجود این که لیکرز در سال های 2004 و 2005 تازه شروع به تنزل کرده بود، کوبی تنها توانسته بود به رتبه پنجم لیست برد. در واقع، او تا قبل از سال 2007 که شماره پیراهن خود را از 8 به 24 تغییر داد، نتوانسته بود رتبه اول فروش را در اختیار بگیرد. از آن زمان به بعد، او 5 سال خوب را گذراند که در آن ها رتبۀ اول یا دوم را در اختیا داشت و در سال های بعد از آن نیز رتبۀ سوم و چهارم را مال خود کرده بود.

لبران جیمز

1. لبران جیمز (LeBron James)

دفعات حضور در بین 10 نفر برتر: 10 بار

بالاترین رتبه: اول

میانگین رتبه در ادوار مختلف در بین 10 نفر برتر: 2.4

دلیل حضور در بالاترین رتبه: پدیدۀ جدید و متحول کنندۀ تیم ها

عجیب است. نه؟

لبران جیمز دوران ورزشی خود را از دبیرستان به عنوان یک پدیده آغاز کرد و همه باید لباسش را داشته باشند. او در فصل اول حضورش در لیگ رتبه نخست فروش لباس بازیکنان بسکتبال را به خود اختصاص داده بود و بعد از آن در بقیۀ سال های حضورش در کلیولند، بین رتبه های دوم و سوم شناور بود. وقتی به میامی رفت مردم باید برای خرید لباس جدیدش اقدام می کردند و همین باعث شد که او دوباره به صدر برسد. سال بعد او به رتبه چهارم تنزل یافت اما در سال 2013 به دو پله سعود به رتبۀ دوم در فروش لباس بازیکنان بسکتبال در NBA رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *