رکورد صد پرتاب سه امتیازی موفق برای استفن کری بازیکن تیم گلدن استیت وریرز

باز هم رکوردی دیگر از استفن کری بازیکن تیم گلدن استیت وریرز به ثبت رسید. در بازی دو روز پیش تیم گلدن استیت وریرز در اولین بازی فینال بسکتبال NBA در مقابل تیم تورنتو رپترز متقبل ۱۱۸ بر ۱۰۹ شد تا این بازی را به قهرمان کنفرانس شرق واگذار کرده باشد و نتیجه کلی ۱ بر ۰ به نفع این تیم کانادایی رقم بخورد.

استفن کری بازیکن تیم گلدن استیت وریرز در فینال NBA رکورد جدیدی را به ثبت رساند

استفن کری گلدن استیت وریرز

اما مهاجم تیم گلدن استیت که رکوردهای متعددی را جا به جا کرده است بار دیگر موفق شد رکورد جدیدی را به ثبت برساند. او در طول این بازی دومین پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد کرد تا تبدیل به تنها بسکتبالیست تاریخ شود که توانسته است ۱۰۰ پرتاب سه امتیازی موفق در مرحل ه فینال NBA داشته باشد.سایت NBA  در ادامه نوشت این بازیکن امریکایی آمار جدیدی را به ثبت رسانده که تا قبل از این، هیچ بازیکن دیگری موفق نشده بود این کار را انجام دهد. او که در پرتاب‌های از راه دور و چندین متر عقب‌تر از خط سه امتیازی مهارت ویژه‌ای دارد. در دریبل کردن و بازی‌سازی و نفوذ و به‌هم ریختن دفاع حریفان ماهر است. به همین دلیل دفاع کردن او کار بسیار مشکلی است که همین ویژگی‌ها از او یک بازیکن مهار نشدنی در فاز حمله ساخته ‌است.او که از سال ۲۰۰۹ به تیم گلدن استیت وریرز پیوسته است توانسته همراه با این تیم رکورد فردی و تیمی خود را ارتقا ببخشد. علاوه بر بازی دو روز پیش استفن کری برای این که به این رکورد تاریخی برسد کافی بود تا ۲۳ بازی دیگر را انجام دهد. در رده‌بندی بیشترین پرتاب سه امتیازی توسط یک بازیکن در مرحله فینال بسکتبال NBA، لبران جیمز پس از کری در جایگاه دوم قرار دارد. دیگر بازیکن تیم گلدن استیت وریرز، کلی تامپسن نیز رده سوم را به خود اختصاص  داده است، جی‌آر اسمیث و رابرت هوری، فوروارد اسبق سن انتونیو اسپرز، نیز در رده‌های چهارم و پنجم هستند و فاصله زیادی با استفن کری دارند.

بد یست بدانید آمار این بازیکن تا پیش از برگزاری بازی اول فینال مقابل تورنتو رپترز، میانگین ۲۷.۳ امتیاز، ۶.۳ ریباند و ۵.۶ اسیست را در هر بازی مرحله پلی‌آف امسال به نام خود ثبت کرده بود و ۳۹ درصد شوت‌های سه امتیازی خود را وارد سبد کرده بود.از دیگر افتخارات این بازیکن ۳۱ ساله امریکایی نیز بدانید که:

–        سه بار موفق شد مرد سال آمریکا شود.

–        سه بار ورزشکار برتر سال آمریکا لقب گرفت.

–        دو بار ورزشکار برتر سال از دید ESPN  شد.

–        چهار بار برای بهترین بازیکن ورزشکار جهان نامزد شد.

–        از چهار  بار نامزد دریافت بهترین بازیکن سال MPV دو بار توانست این مهم را کسب کند.

–        شش بار در مسابقات آل استار حضور پیدا کرده است که قهرمانی در این مسابقات سه امتیازی آل استار را یک بار در کارنامه دارد.

–      دو فصل متوالی در سال های  ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به عنوان با ارزشترین بازیکن فصل NBA انتخاب شد.

–        شش بار به عنوان بهترین بازیکن گلدن استیت وریرز انتخاب شد.

–        در تیم منتخب کنفرانس غرب شش بار برگزیده شد.

–      رکورد کوبی برایانت که توانسته بود در یک بازی ۱۲پرتاب ۳ امتیازی موفق را داشته باشد شکست و او با  ۱۳ پرتاب۳ امتیازی موفق این مهم را به نام خود به ثبت رساند.

–      همچنین شش فصل متوالی رکورد بیشترین تعداد پرتاب سه امتیازی موفق با درصد بالا از سال ۲۰۱۴-۲۰۱۹ را به نام خود ثبت کرد.

–        به عنوان بهترین اقدام کننده پرتاب آزاد و  بهترین اقدام کننده سه امتیازی در تمامی دوران ها معرفی شد.

–      رکورد ۹-۷۳ به همراه گلدن استیت در سال ۲۰۱۶ را به نام خود ثبت کرد.

–        دو سال امتیاز آورترین بازیکن سال لقب گرفت.

–        به همراه تیم گلدن استیت وریرز سه بار قهرمان NBA  شد و چهار بار قهرمانی پی در پی در کنفرانس غرب را در کارنامه خود به ثبت رساند.

 

در دومین بازی فینال تیم استفن یعنی گلدن استیت وریرز در مقابل تورنتو رپترز و دیگر بازی های ادامه دار این تیم، این بازیکن می تواند هم چنان رکورد خود را ارتقا ببخشد تا بیش تر از این دست نیافتنی شود.

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. مرد واکنش های سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *