شعارهای ضد نژادپرستانه روی پیراهن بازیکنان NBA

پس از توافقی که بین NBA و اتحادیه ملی بازیکنان بسکتبال آمریکا انجام شد، بازیکنان با شروع دوباره رقابت های NBA می‌توانند از برچسب هایی که روی آنها پیام های ضد نژادپرستانه حک شده، بر روی لباس‌های خود استفاده کنند. شمس چارانیا، خبرنگار دی اتلتیک این موضوع را شنبه شب تایید کرد. برد ترنر از لس آنجلس تایمز نیز مدعی شده که این اتفاق با هماهنگی شرکت نایکی و فشار آنها انجام خواهد شد. نایکی تولید کننده لباس تیم‌های NBA است.

در سال‌های اخیر، NBA و بازیکنانش همواره نسبت به بی عدالتی های اجتماعی که در سرتاسر آمریکا انجام می‌شود، به خصوص در مورد سیاهپوستان، واکنش نشان داده اند و از سردمداران بوده اند. پس از مرگ اریک گارنر توسط پلیس نیویورک، بازیکنانی مثل لبران جیمز، کوبی برایان و کایری آیروینگ، تی شرت‌هایی پوشیده بودند که روی آن نوشته بود « نمی‌توانم نفس بکشم». این جمله آخر گارنر پیش از مرگش بود. اتفاقی که در مورد جورج فلوید نیز تکرار شد.

بازیکنان ان بی ای در چند وقت اخیر نیز در مورد مرگ جورج فلوید، برئونا تایلر و احمد آربری نیز از جمله پیشگامان اعتراض ها بودند. شرکت نایکی نیز با انتشار تبلیغی که پیامی ضد نژادپرستانه داشت، قصد دارد شهامت بینندگان را در تقابل با نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا بالا ببرد که همه این اتفاقات پس از مرگ جورج فلوید اوج گرفت. در حالی که تیم‌های NBA این اجازه را دارند که در طول فصل لباس‌های خود را دچار تغییراتی کنند ولی معمولا نام بازیکنان دچار تغییری نمی‌شود. آخرین باری که چنین تغییری ایجاد شد، سال 2014 بود که بازیکنان تصمیم گرفتند به جای نامشان از لقبشان در پشت پیراهن ها استفاده کنند.

حال با بالا گرفتن اعتراضات در آمریکا، به نظر می‌رسد پس از 6 سال بار دیگر ، نام بازیکنان دستخوش تغییر شده و جای آن، شعارهای ضد نژادپرستانه قرار بگیرد. هنوز مشخص نیست که آیا بازیکنان به صورت هماهنگ یک شعار را پشت پیراهن خود ثبت می‌کنند یا هر تیم یا هر بازیکن، به شکلی مجزا شعاری را روی پیراهنش می‌نویسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *