زندگی نامۀ ویکتور اولادیپو (Victor Oladipo)

تولد: 4 مه 1992

ملیت: آمریکایی

نام دیگر: کیند باباتوند ویکتور اولادیپو

زادگاه: سیلور اسپیرینگ، مریلند

شهرت: بسکتبالیست

قد: 193 سانتی متر

ویک یک بسکتبالیست حرفه ای آمریکایی است که هم اکنون در عضویت تیم ایندیانا پیسرز است. او به طور عمده در پست گارد یا گارد رأس بازی می کند. اولادیپو، بومی مریلند، فرزند مهاجران آفریقایی است. او تقریباً در اوایل زندگی خود بسکتبال را شروع کرد و زمانی که به دبیرستان رسید، این ورزش به بخشی از وجود او تبدیل شده بود. وی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، پیشنهاد دانشگاه ایندیانا را برای بازی در تیمشان، ایندیانا هوزیرز پذیرفت. او برای این تیم سه فصل بازی کرد و در این مدت چندین رکورد شکنی کرد و برندۀ جوایز بازیکن بسکتبال کالج مردان سال Sporting News، بازیکن دفاعی Co-NABC سال، و اولین تیم USBWA و Sporting News شد. اولادیپو فعالیت حرفه ای خود را در NBA با Orlando Magic آغاز کرد. او در سال اول حضور در این تیم، این تیم را به تیم اول NBA All-Rookie تبدیل کرد. در سال 2016، Orlando Magic او را به اوکلاهما سیتی تاندر فروخت. او قبل از پیوستن به Pacers در سال 2017 یک سال را در آنجا گذراند. ویکتور در اولین فصل حضور خود با Pacers موفق به کسب اولین قهرمانی NBA All-Star و NBA Most Improved Player شد. در سال 2018، برای اولین بار در تیم NBA All-Star قرار گرفت.

کودکی و جوانی ویکتور اولادیپو

victor oladipo

  • ویکتور متولد 4 مه 1992 در سیلور اسپرینگ، مریلند، یکی از چهار فرزند جوآن امانزه اولادیپو و کریستوفر اولادیپو است. او یک خواهر دوقلو به نام ویکتوریا و همچنین دو خواهر بزرگتر به نام های کریستین و کندرا دارد.
  • مادر وی اصالتاً اهل نیجریه است و به عنوان پرستار مشغول به کار است، در حالی که پدرش، مهاجر اهل Blama، دکترای علوم رفتاری خود را از دانشگاه مریلند دریافت کرده است و در حال حاضر مدیر مرکز بهداشت عمومی شاهزاده جورج مریلند است.
  • علاقۀ اولادیپو به بسکتبال خیلی زود شکل گرفت. با تحصیل در دبیرستان DeMatha، وی در برنامه بسکتبال آن ها شرکت کرد. در سال آخر خود 11.9 امتیاز، 10.3 ریباند و 3.6 بلوک به طور متوسط ​​در هر بازی ثبت کرد.
  • او نقش مهمی در رکورد امتیاز 32-4 تیم مدرسه در آن سال و حضور آن در کنفرانس ورزشی کاتولیک واشنگتن و مسابقات قهرمانی شهر داشت. عملکرد او جایگاهی را در تیم اول All-Met واشنگتن پست 2010 کسب کرد و در لیست بازیکنان برتر واشنگتن C قرار گرفت.

سال های دانشگاه

  • ویکتور اولادیپو بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان گزینه های مختلفی داشت. وی توسط چندین دانشکده از جمله نوتردام ، مریلند و خاویر پیشنهاد داشت. سرانجام او دانشگاه ایندیانا را انتخاب کرد زیرا شهری که در آن قرار داشت کاملاً مناسب او بود. او گفت: «اتمسفر بسکتبالی داشت…. بلومینگتون، ایندیانا یک شهر بسکتبالی است.»
  • وی به تیم دانشگاه، ایندیانا هوسییرز پیوست و همزمان رشتۀ برنامه های ارتباطات ورزشی را نیز دنبال کرد.
  • در سال اول (11-2010) در 32 بازی برای هوسیرز حضور پیدا کرد و در 5 تای آن ها بخشی از خط شروع بود. او با میانگین 7.4 امتیاز، 3.7 ریباند در 18.0 دقیقه در هر بازی، او پتانسیل کاری را که می توانست انجام دهد به نمایش گذاشت.
  • در سال دوم (2011-12)، میانگین 10.9 امتیاز و 5.5 ریباند ​​در هر بازی ثبت کرد و به عنوان بهترین بازیکن پیشرفتی هوسیزر توسط چندین منتقد مورد ستایش قرار گرفت. تیم آن ها در آن سال یک فصل نسبتاً موفقی را پشت سر گذاشت و در مسابقات خود در رقابت های NCAA 2012 در مقابل نیو مکزیکو استیت و VCU پیروز شد و مقابل کنتاکی که قهرمان نهایی لیگ بود، باخت.
  • ویکتور اولادیپو در فصل دوم خود با هوسییرز به عنوان یکی از بهترین بازیکنان کشور شناخته شد. 36 بازی در فصل آخر خود با هوسییرز انجام داد و در هر بازی 13.6 امتیاز به دست آورد.

لیگ NBA

ویکتور در تیم ایندیانا پیسرز

  • در سال 2013، ویکتور تصمیم گرفت برای هوسییرز بازی نکند و خودش را برای پیش نویس NBA 2013 آماده کرد. در قرعه كشی ESPN و CBS Sports حضور پیدا کرد، از وی خواسته شد كه در طول پیش نویس در «اتاق سبز» صبر كند و دومین انتخاب تیم اورلاندو مجیک بود. در 8 ژوئیه، قراردادی در مقیاس تازه کار با این تیم امضا کرد.
  • سال 2013، در com Rookie Survey، او را به عنوان بهترین مدافع انتخاب کرد، با CJ McCollum پر طرفدارترین بایکن شدند، پر طرفدارترین حرفه ای و دومین ورزشکار تازه کار (بعد از تونی میچل).
  • او اولین بازی حرفه ای خود را در 29 اکتبر 2013 مقابل ایندیانا پیسرز انجام داد. اگرچه اورلاندو مجیک باخت، اولادیپو موفق به تأثیر گذاری شد. در 3 دسامبر، او اولین بازی سه گانه خود را با 26 امتیاز، 10 ریباند و 10 پاس گل مقابل فیلادلفیا ثبت کرد.
  • وی با شرکت در مسابقات BBVA Rising Stars Challenge در فوریه 2014، جای خود را به عنوان بازیکن فقید تیم کریس وببر پیدا کرد که بیشتر از افراد تازه کار نیز تشکیل شده بود. او همچنین در همان ماه در Taco Bell Skills Challenge ظاهر شد.
  • در فصل بعد، یک شکستگی صورت در طی تمرین در تاریخ 24 اکتبر 2014 ویکتور اولادیپو را خانه نشین کرد. با وجود این، اورلاندو مجیک تصمیم گرفت او را برای یک فصل دیگر حفظ کند. دوباره در 14 نوامبر در مقابل میلواکی باکس به زمین بازگشت. او با یک ماسک محافظ صورت، 13 امتیاز، 3 ریباند و 2 پاس گل ثبت کرد.
  • جادو با استفاده از گزینۀ چهارم خود در قرارداد مقیاس تازه ای برای تمدید قرار داد پیش روی او گذاشت. وی در این فصل 72 بازی انجام داد و در 52 بازی از این رقابت ها در ترکیب اصلی قرار گرفت. او در هر بازی 33.0 دقیقه بازی کرد، 16.0 امتیاز، 4.8 ریباند، 3.9 پاس گل به نام خود ثبت کرد.

ویکتور اولادیپو

  • فصل آخر حضور او در این تیم بود زیرا آن ها در 23 ژوئن 2016 ویکتور را به اوکلاهما سیتی فروختند. اوکلاهوما نیز در ازای سرگ ایباکا، Ersan İlyasova و پیش نویس حقوق دومانتس سابونیس را دریافت کرد.
  • در 26 اکتبر، او اولین بازی خود را برای اوکلاهما انجام داد و در 26 دقیقه 10 امتیاز در مقابل فیلادلفیا ثبت کرد. آن ها در ادامه بازی برنده شدند و اوکلاهما متعاقباً به وی پیشنهاد تمدید قرارداد 4 ساله، 84 میلیون دلاری را داد. او در 67 بازی در فصل 2016-17 حضور پیدا کرد و در همه این ها ترکیب اصلی بود.
  • اولادیپو در اولین سری پلی آف خود در این فصل بازی کرد، جایی که در 5 مسابقه ظاهر شد و به طور متوسط ​​10.8 امتیاز در هر بازی به دست آورد.
  • با وجود امضای یک قرارداد گسترده و گران قیمت، تیم او را به همراه Domantas Sabonis به تیم ایندیانا پیسرز برای Paul George در فصل بعد فروخت. او در اولین بازی خود در 18 اکتبر 2017 عملکرد چشمگیری داشت.
  • در بازی مقابل بروکلین نت، ویکتور در پیروزی 140-131 تیم خود 22 امتیاز، 5ریباند، 4 پاس گل به ثمر رساند.
  • فصل 2017 – 18 برای ویک فصلی بسیار موفق بود. او 75 بازی انجام داد و در همه آن ها شروع کننده بود و به طور متوسط ​​23.1 امتیاز، 5.2 ریباند، 4.3 پاس گل در هر بازی داشت.
  • تیم خود را به مرحله پلی آف رساند و در آنجا در هفت مسابقه حضور پیدا کرد و در هر بازی 22.7 امتیاز کسب کرد.

زندگی شخصی

  • در دسامبر سال 2017، مجلۀ شایعات و سرگرمی های آنلاین Bossip حدس زد كه اولادیپو با بازیگر و مدل Bria Myles رابطه دارد اما این خبر تأیید یا تکذیب نشد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *