زندگی نامۀ مختصری از کوواهی لنارد (Kawhi Leonard)

کوواهی لنارد بسکتبالیست حرفه ای آمریکایی است. در این زندگی نامه به کودکی، خانواده، زندگی شخصی و زندگی حرفه ای او میپردازیم.

تولد: 29 جون، 1991 ، 28 سال

ملیت: آمریکایی

نماد تولد: خرچنگ (سرطان)

مشهور به: کوواهی آنتونی لنارد

زادگاه: لس آنجلس، کالیفرنیا

قد: 201 سانتی متر

شریک زندگی: کیشل شیپلی (Kishele Shipley) از سال 2014- اکنون

لنارد بازیکن حرفه ای بسکتبال آمریکا است. او در حال حاضر در تیم تورنتو ربترز در لیگ NBA بازی می کند. او یکی از با ارزش تین بازیکنان لیگ بسکتبال آمریکا است. کوواهی لنارد از دوران مدرسه به بسکتبال علاقه پیدا کرد. سال آخر دبیرستان برندۀ عنوان آقای بسکتبال کالیفرنیا شد.او با تیم دانشگاه سن دیگو، آزتکس، سال های آماتوری خود در بسکتبال را آغاز کرد. او بسیار عالی ظاهر شد و پانزدهمین بازیکنی بود که برای درفت NBA سال 2011 توسط تیم ایندیانا پیسرز انتخاب شد.بعد ها در نقل و انتقالات به تیم سن آنتونیو اسپورز پیوست و مدت طولانی در آن تیم بازی کرد. در اولین سال به عنوان بازیکن حرفه ای برای تیم NBA ALL-Rookie انتخاب شد. او به عنوان بهترین بازیکن فینال NBA  هم انتخاب شد. بعد از درخشش های فراوان، آسیب دیدگی بازی او را تحت تأثیر قرار داد. کوواهی لنارد به دلیل آسیب دیدگی عضلۀ چهار سر از چندین بازی غایب بود.

دوران کودکی

  • آنتونی لنارد متولد 29 جون 1991، لس آنجلس، کالیفنیا است. پدر او، مارک لنارد و مادرش کیم لنارد هستند. او چهار خواهر بزرگ تر از خود دارد. بازیکن معروف فوتبال، استیوی جانسون، پسر عمۀ اوست. در سال 2008، پدرش توسط یک قاتل ناشناس در حالی که داخل ماشینش در کارواش بود به قتل رسید.
  • او سال های اولیۀ تحصیل خود را در دبیرستان Canyon Springs گذراند. سپس به دبیرستان مارتین لوتر کینگ منتقل شد. او در مدرسه عضو تیم بسکتبال بود. در سال آخر دبیرستان میانگین 22.6 امتیاز، 13.1 ریباند و عنوان آقای بسکتبال کالیفرنیا را به دست آورد.

کوای لئونارد

دوران حرفه ای کوواهی لنارد

در سال 2009 به تیم دانشگاه سن دیگو پیوست و سال اول دانشگاه دوران آماتوری خود را شروع کرد. او به تیم بسکتبال دانشگاهی آزتک ملحق شد و با آن ها پیروز مسابقات کنفرانس غرب شد. وی عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات MWC 2010 شد.

سال دوم دانشگاه وارد تیم ALL-America شد. 2011 از خیر دو فصل مسابقات دانشگاهی گذشت و وارد درفت NBA شد. 2012 وارد NBA All-Rookie First Team شد.

در فصل 2012-13 برای بازی در BBVA Rising Stars Challenge شد. باعث رسیدن تیم اسپورز به فینال مسابقات شد که در مقابل میامی هیت بازی کردند. در آن بازی لنارد به طور میانگین 14.6 امتیاز، و 11.1 ریباند به ثبت رساند.

در 2014 لنارد به عنوان تیم دوم دفاع ملی NBA انتخاب شد. در فینال NBA ، او 29 امتیاز کسب کرد. به عنوان «بهترین بازیکن ارزشمند» فینال NBA شناخته شد. وی سومین بازیکن جوانی بود که توانست این عنوان را بدست آورد.

در فصل 2014-15، لنارد به دلیل عفونت چشمش چند بازی را از دست داد. در ژانویه سال 2015، با بازگشت به میادین مسابقات  عملکرد چشمگیری از خود نشان داد: 20 امتیاز و 4 ریباند به طور میانگین در هر بازی. در آوریل 2015، لنارد به عنوان «بازیکن دفاعی NBA سال» انتخاب شد. وی با پیروزی در مقابل «لس آنجلس کلیپرز» 32 امتیاز کسب کرد.

در ژانویه سال 2016 ، کوواهی لنارد برای اولین بار به «بازی تمام ستاره» (All stars) راه یافت. او به عنوان آغازگر تیم «کنفرانس غرب» انتخاب شد. لنارد ششمین بازیکن تاریخ «سن آنتونیو اسپورز» شد که به عنوان آغازگر «تمام ستاره» انتخاب شد. در آوریل 2016 ، او با پیروزی در مقابل تورنتو راپتورز 33 امتیاز کسب کرد. در سال 2016، لئونارد برای دومین سال متوالی به عنوان بازیکن دفاعی NBA سال معرفی شد. او در رای گیری برای ارزشمند ترین بازیکن، بعد از استفن کوری دوم شد.

کوواهی لنارد و شریک زندگیش

در ژانویه سال 2017 ، لنارد با کسب 38 امتیاز یک رکورد برای خود به ثبت رساند آن هم در مقابل تیم فینکس سانز، البته در آن مسابقه شکست خوردند. در بازی NBA All-Star 2017 ، لنارد به عنوان آغازگر تیم کنفرانس غرب معرفی شد. در این فصل ، او دوباره با پیروزی در برابر کلیولند کاوالیرز، 41 امتیاز کسب کرد. لنارد اولین بازیکن از سن آنتونیو اسپورز شد که در شش بازی مستقیم حداقل 30 امتیاز کسب کرد.

فصل 2017-18 شاهد عملکرد چشمگیر کوواهی لنارد نبود. او از ناحیۀ عضلۀ چهار سر دست راست خود مصدوم شد و 27 بازی اول فصل را از دست داد. او اولین حضور خود در فصل را در دسامبر سال 2017 به ثبت رساند. پس از چند بازی، او پارگی جزئی در شانه چپ خود داشت. گرچه لنارد در ژانویه سال 2018 به زمین مسابقات بازگشت، از وی خواسته شد که دور بماند و به توان بخشی خود ادامه دهد.

در ژوئن سال 2018، گزارش هایی مبنی بر درخواست لنارد برای انتقال از تیم اسپورز وجود داشت. در ماه ژوئیه، او به تورنتو رپتورز منتقل شد. در بازی اول خود برای رپتورز، لنارد 24 امتیاز و 12 ریباند کسب کرد. لنارد با پیشرفت فصل، عملکرد خود را بهبود بخشید.

زندگی شخصی

شریک زندگی وی کیشی شیپلی است. در جولای 2016 اولین فرزندشان به دنیا آمد. او فرزند خود و اخبار مربوط به وی را از عموم مخفی نگه داشته است. در شبکه های اجتماعی مانند توییتر نیز فعالیت دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *