زندگی نامۀ لامار اودوم (Lamar Odom)

تولد: 6 نوامبر 1979، 40 ساله

ملیت: آمریکایی

نماد تولد: عقرب

نام دیگر: لامار جوزف اودوم

زادگاه: جامائیکای جنوبی

شهرت: بسکتبالیست

قد: 208 سانتی متر

همسر: کلوئی کارداشیان (2009 – 2016)

فرزند: دستنی اودوم، جید اودوم، لامار اودوم جونیور

لامار بازیکن سابق بسکتبال آمریکایی است که بیشتر دوران حرفه ای خود را با تیم «لس آنجلس لیکرز» گذراند. او یکی از چهره های مهم پیروزی های پیاپی تیمش در مسابقات قهرمانی NBA در سال 2009 و 2010 بود. مادربزرگش او را بزرگ کرده است، او کودکی خسته کننده ای داشت اما استعدادش در زمین همیشه جالب توجه بود. وی توسط مجله Parade در دوران دبیرستان به عنوان بازیکن ملی سال معرفی شد. در سال های کالج، لامار در تنها فصلی که در «کنفرانس 10 آتلانتیک» شرکت کرد ، همۀ افتخارات کنفرانس را دریافت کرد. او اولین بازی NBA خود را با «لس آنجلس کلیپرز» انجام داد و در «تیم NBA All-Rookie» قرار گرفت. در یک دورۀ کاری 15 ساله ، او همچنین رنگ های «میامی هیت» ، «دالاس ماوریکس» و باشگاه اسپانیایی«Laboral Kutxa Baskonia» را پوشیده بود. وی هنگامی که با کلوئی کارداشیان ، ستارۀ تلویزیونی ازدواج کرد ، مورد سوء شهرت قرار گرفت و در نمایش «ادامه کار با کارداشیان ها» ظاهر شد. وی در طول بخش عمدۀ زندگی خود با مصرف مواد روبرو بود، تأثیرات آن بر زندگی شخصی و حرفه ای وی قابل توجه بوده است.

لامار

دوران کودکی و جوانی لامار اودوم

  • لامار اودم در 6 ژانویه سال 1979 در جامائیکای جنوبی، محله مسکونی در ولسوالی کوئینز در نیویورک متولد شد. او در خانه مادربزرگ مادری خود Midred Mercer بزرگ شد زیرا مادرش در سن 12 سالگی به دلیل سرطان روده بزرگ درگذشت و پدرش معتاد به هروئین بود.
  • به دلیل نمرات ضعیف او از یک مدرسه به مدرسه دیگر منتقل شد. لامار در دوران دبیرستان سه مدرسه عضو کرد.
  • در ابتدا توسط جری دگرگوریو در بسکتبال آموزش دید، وی در کنار هم تیمی های آینده خود التون برند، ران آرتست و کوبی برایانت به عنوان یک نوجوان بازی کرد.
  • پس از این نتیجه گیری که او حاضر نیست مستقیم ازمدرسه وارد NBA شود، در «دانشگاه نوادا» در لاس وگاس ثبت نام کرد. این دانشگاه در ژوئیه 1997 ، در میان جنجال های مختلف ، از جمله به اتهام وکالت به روسپی ها ، وی را آزاد کرد.
  • او در همان سال وارد دانشگاه Rhode Island شد اما به مدت دو ترم و یک ترم تابستانی هیچ بازی ای انجام نداد. وی سپس برنامه موفقیت آمیز Rams ‘A-10 Tournament’ را هدایت کرد و میانگین آن در هر بازی 17.6 بود.

دوران حرفه ای لامار اودوم

  • لامار اودم توسط لس آنجلس کلیپرز در پیش نویس NBA 1999 به عنوان چهارمین انتخاب کلی انتخاب شد. در حالی که او با تیمش در زمین بازی موفقی داشت ، به دلیل نقض خط مشی دارویی NBA ، دو بار به حالت تعلیق درآمد. بار دوم ، او اعتراف کرد که از ماری جوانا استفاده می کند. او در سال 2003 بازیکن آزاد بود تا اینکه تیم میامی هیت پیشنهاد داد.
  • او فقط فصل 2003-04 برای میامی هیت به عنوان مهاجم بازی کرد. او در هر بازی 13.1 امتیاز و 9.7 ریباند در مرحله چهارم در پلی آف کسب کرد. اودوم ، با کارون باتلر و برایان گرانت ، در پایان فصل به لس آنجلس لیکرز برای معاوضه با Shaquille O’Neal پیوست.
  • اگرچه او در پایان فصل اول خود با لیکرز دچار مصدومیت شد، اما در هر بازی 15.2 امتیاز چشمگیری به ثبت رساند. وی در سه فصل بعدی از جمله ارسال پست های مضاعف سه گانه در برابر گلدن استیتت واریرز و پورتلند تریل بلیزرز در آوریل 2006 ، و داشتن نقش مهمی در رسیدن لیکرز به مرحله نهایی NBA 2008 داشت.
  • او در بیشتر فصل 2008-09 به دلیل از فرم افتادگی نیمکت نشین بود. وی نقش جدید خود را در این تیم پذیرفت. بعد از فصل ، او از پیشنهاد میامی امتناع ورزید و در کنار لیکرز ماند.

لامار اودوم

  • فصل های 2008-09 و 2009-10 ثابت کرد که او یکی از بهترین ها در این حرفه است. او در پیروزی های پیاپی مسابقات قهرمانی NBA تیم لیکرز مؤثر بود، به ترتیب با کسب میانگین 11.3 و 10.8 امتیاز. او قبل از معامله با دالاس ماوریکس یک فصل دیگر با لیکرز همراه بود.
  • تجربه اودوم با ماوریکس تجربۀ مثبتی نبود. او برای فصل 2012-13 به کلیپرز برگشت اما در هر بازی 4.0 امتیاز کسب کرد. در سال 2014 ، او برای تیم لیگ اسپانیا دو بازی انجام داد که آخرین بازی های حرفه ای او بودند. او پس از بازگشت به ایالات متحده به نیویورک ناکس رفت اما در هیچ بازی ای برای آن ها در زمین ظاهر نشد.
  • وی نمایندۀ کشورش در المپیک تابستانی 2004 و مسابقات جهانی FIBA ​​2010 بود و به ترتیب مدال برنز و طلا را به دست آورد.
  • اودوم به عنوان همسر کلوئی کارداشیان به طور منظم در برنامه تلویزیونی «ادامه کار با کارداشیان ها» حضور داشت. آن ها نمایش خود را با نام کلوئی و لامار در تاریخ 10 آوریل 2011 اجرا شد، بدست آوردند. بعد از دو فصل به اتمام رسید و اودوم گفت که فیلمبرداری مداوم او را خسته کرده بود.

دست آورد ها و جوائز

  • 1997 توسط مجلۀ Parade بازیکن سال لقب گرفت.
  • 1999 به عنوان «Atlantic 10 Rookie of the year» لقب گرفت و عضو اولین تیم کنفرانس بود.
  • 2000 از اولین اعضا تیم NBA All-Rookie بود.
  • فصل 2010-11 جایزۀ «ششمین مرد سال NBA» را دریافت کرد.

زندگی شخصی لامار اودوم

لامار و کلوئی کارداشیان

  • لامار در دوران دبیرستان، با لیزا مورالس، طراح مد آشنا شد. آن ها قبل از جدا شدن در سال 2007 ، در دانشگاه و مرحلۀ اول کار اودوم در NBA را باهم بودند. آن ها دو فرزند مشترک دارند، یک دختر ، Destinyمتولد 1998 و یک فرزند پسر به نام لامار جونیور2000. فرزند سوم آن ها، جید (2005) ، در اثر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد SIDS)) هنگامی که تنها شش ماه و نیم داشت، درگذشت.
  • پس از گذشت یک ماه از معاشرت ، Odom در تاریخ 27 سپتامبر 2009 با کلوئی کارداشیان در یک محل زندگی خصوصی در بورلی هیلز ازدواج کرد. کلوئی تقاضای طلاق و تغییر نام خانوادگی خود را در تاریخ 13 دسامبر 2013 ، تقریباً چهار سال پس از ازدواجشان ثبت کرد. مدارک مرتبط تا ژوئیه 2015 امضا شدند.
  • قبل از نهایی شدن طلاق ، اودوم در یک فاحشه خانه در نوادا بیهوش شد و به بیمارستان منتقل شد. او در حالت اغما قرار داشت و با دستگاه زندگیش را حفظ کردند. کارداشیان روند طلاق را متوقف کرد و تا زمان بهبودی کامل ، در کنار شوهرش ماند. وی بار دیگر در تاریخ 26 مه 2016 برای بار دیگر دادخواست طلاق داد. در 17 دسامبر 2016 رسماً طلاقشان اعلام شد.
  • وی در تاریخ 30 اوت 2013 به دلیل رانندگی تحت تأثیر (DUI) دستگیر شد. وی به 36 ماه محرومیت و سه ماه حضور در کلاس های مشكل مصرف الكل در 9 دسامبر محکوم شد. از وی نیز خواسته شد 1814 دلار جریمه پرداخت كنند. همچنین شایعات مربوط به سوء مصرف مواد مخدر نیز وجود داشت ، اما اودوم با قاطعیت آن ها را تکذیب کرد.
  • مادرش هنگام مرگ از لامار اودوم درخواست کرد تا :« با مردم مهربان باش.»
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *