زندگی نامۀ راسل وستبروک (Russell Westbrook)

تولد: 12 نوامبر 1988

ملیت: آمریکایی

نام دیگر: راسل وستبروک سوم

زادگاه: لانگ بیپ، کالیفرنیا، ایالات متحدۀ آمریکا

شهرت: بسکتبالیست

قد: 190 سانتی متر

همسر: نینا ارل (سال ازدواج: 2015)

راسل یک بسکتبالیست پرکار آمریکایی است که برای هیوستون راکتز در  NBA بازی می کند. با رشد در یک خانواده ورزشی، مهارت خود را در دوران کودکی نشان داد. راسل از کسب بزرگترین افتخارات هنگام بازی در دانشگاه، تا تبدیل شدن به یکی از برجسته ترین ستاره های NBA، راه طولانی را طی کرده است. وی فعالیت خود در NBA را سال 2008 هنگامی که توسط سیاتل سوپر اسونیکس که بعداً به اوکلاهما سیتی تاندر تغییر نام داد، آغاز کرد. توسط پدرش تعلی دید و بیشتر کودکیش را وقف بسکتبال کرد. استعداد و مهارت راسل او را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تیم بسکتبال آمریکا تبدیل کرد و سال 2010 در مسابقات جهانیFIBA  و المپیک 2012 در تیم نماینده ایالات متحده حضور داشت. در هر دو تورنمنت، وی به تیمش کمک کرد تا مدال طلا کسب کند. در سال 2017، وستبروک به دومین بازیکن تاریخ بسکتبال تبدیل شد که در یک فصل NBA، بیشترین تعداد دونفره را به خود اختصاص داده است. جدا از حرفه خود در بسکتبال، راسل نیز یک برند راه اندازی کرد تا علاقه خود را به دنیای مد نشان دهد.

دوران کودکی و جوانی

راسل

  • راسل وستبروک در 12 نوامبر 1988 در لانگ بیچ، کالیفرنیا، از شانون هورتون و راسل سینور متولد شد. خیلی زود پس از تولد وی، خانواده وستبروک به لس آنجلس نقل مکان کردند. او و برادر کوچکترش رینارد توسط پدرشان آموزش دیدند. پدر برای اینکه فرزندانش تفاوت حرکت های ظریف بازی را یاد بگیرند، بسیار تلاش کرد.
  • او در دبیرستان لوزینجر تحصیل کرد. مادرش مطمئن شد که پسرانش علی رغم گذراندن وقت زیادی در بازی بسکتبال، عملکرد علمی خوبی هم داشته باشند. وستبروک با داشتن یک هیکل بلند و عضلانی و یک حس منحصر به فرد از مد، در بسیاری از روزهای دبیرستان توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
  • به گفته راسل، بزرگترین نقطه عطف زندگی وی، مرگ دوست و هم تیمی اش خلسی بارس سوم بود. آن ها هر دو یک رابطۀ خوب با یکدیگر داشتند و راسل از مرگ او عمیقاً تحت تأثیر قرار گرفت. در نتیجه، سخت تر تمرین کرد و خیلی زود به بازیکن محبوب مورد علاقه دبیرستان تبدیل شد. سرانجام، به تیم بسکتبال کالج راه یافت.
  • او در طول حرفۀ خود در UCLA خوب بازی کرد و بازی انفجاری او به تیمش کمک کرد تا در دو فصل چهار مقام آخر را کسب کند. در سال 2008 با چهارمین بازیکن انتخابی در پیش نویس NBA، شکست بزرگ خود را دریافت کرد.

راسل وستبروک در NBA

  • راسل که توسط اوکلاهما انتخاب شده بود، در سال 2009 وقتی اولین دابل سه گانه خود را به ثمر رساند، استعداداش را نشان داد. سرانجام، او جزئی از NBA All Rookie First Team شد و در رده چهارم قرار گرفت. در طول فصل دوم اوکلاهما، تیمش پس از باخت در برابر لس آنجلس لیکرز در دور اول حذف شد. با این حال، راسل جای خود را در این تیم با به ثمر رساندن میانگین 16.1 امتیاز در هر بازی حفظ کرد.
  • در سال 2011 مسابقات کنفرانس غرب، وی نقش بزرگی در کمک به تیم خود برای رسیدن به فینال داشت. در همان سال، مربیان او را برای تیم 2012 NBA All Star انتخاب کردند. با تشکر از عملکرد پرشورش، تیم وی برای اولین بار از زمان برگرداندن حق رای دادن به فینال رسید. وستبروك فصل 2012-2013 را با میانگین 23.2 امتیاز، 7.4 پاس گل، 5.2 ریباند در هر بازی به پایان رساند که با شکوه بود.
  • به دلیل آسیب دیدگی زانو، دو بازی اول فصل 2013-14 را از دست داد. در دیدار برگشت برابر نیویورک ناکس 14 امتیاز کسب کرد و به تیمش کمک کرد تا یک پیروزی چشمگیر کسب کند. راسل وستبروک بلافاصله پس از بازی به عمل جراحی آرتروسکوپی رفت و در فوریه 2014 هم به مسابقات برگشت. این عمل جراحی باعث شد تا رکورد عدم غیبت مدت زمان طولانی در یک فصل عادی از دست برود.
  • وستبروک در دیدار مقابل نیو اورلینز پیلیکانز در سال 2015، با کسب 48 امتیاز رکورد بالا، 45 امتیاز حرفه خود را شکست. در همان سال، او پس از وقفه طولانی به دلیل جراحی، به مسابقات آل استارز بازگشت. 41 امتیاز کسب کرد و بعداً به عنوان ارزشمندترین بازیکن آل استارز معرفی شد. اگرچه تیم وی در پلی آف حذف شد، وستبروک فوق العاده خوب بازی کرد و به طور متوسط ​​28 امتیاز در هر بازی به دست آورد.
  • در فصل 2015-16، او 18 دابل سه گانه به ثمر رساند، رکوردی که پیش از این توسط مجیک جانسون برگزار شده بود. او همچنین به 18 دابل سه گانه رسید.

راسل وستبروک و خانواده اش

تیم ملی

  • راسل وستبروک در طول مسابقات قهرمانی FIBA در سال 2010 که در ترکیه برگزار شد، عضوی از تیم بسکتبال آمریکا بود. از او انتظار زیادی می رفت زیرا او قبلاً نامی برای خودش ساخته بود. با این حال، او نتوانست مطابق انتظارات عمل کند. علی رغم عملکرد ضعیفش، آمریکا در این مسابقات پیروز شد و این اولین پیروزی از سال 1994 بود.
  • به دلایل شخصی، وستبروك پیشنهاد حضور در المپیك 2016 را رد كرد.

فعالیت های دنیای مد

  • وستبروک به جز شخصیت خوبش در زمین و خارج از آن، حس بی عیب و نقصی از مد به همراه دارد. خط تولیدش قاب های وستبروك در سال 2014 راه اندازی شد و به موفقیت متوسطی رسید.
  • همکاری او با فروشگاه بارنیز، یک فروشگاه بزرگ لوکس در شهر نیویورک، نیز بسیار پربار بوده است. شخصیت پر رنگ او همچنین به وی کمک کرده است که در بین هواداران خود جایگاه خاصی کسب کند.

زندگی شخصی

  • در سال 2015، با دوست دخترش ازدواج کردند. در سال 2017، فرزند اولشان به دنیا آمد که نامش را نوا (نوح) گذاشتند.
  • تحسین وی از دوست دبیرستانی خود، کلسی بارس، باعث شده است که او بند KB3 را روی مچ دست و کفش ورزشی خود بگذارد.
  • به دلیل علاقه شدید وی به مد، هفته های مد نیویورک و پاریس شرکت میکند.
  • در سال 2018، راس و نینا ارل صاحب دختران دوقلو شدند.
  • سال 2019، ارزش خالص ثروت راسل وستبروک 125 میلیون دلار بود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *