• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • زاین ویلیامسون: زمان بازگشتم به میادین هنوز دقیقاً مشخص نیست

زاین ویلیامسون: زمان بازگشتم به میادین هنوز دقیقاً مشخص نیست

اکنون در هر نقطه از شهر نیواورلینز صحبت از این است که بازیکن سال اولی یعنی زاین ویلیامسون چه زمانی نخستین بازی خود در لیگ NBA را انجام خواهد داد.

مصاحبه زاین ویلیامسون در خصوص مصدومیتش

اما زمانی وضعیت روشن‌تر شد که پیک اول مراسم درفت سال قبل، پس از آنکه سه ماه پیش بر روی مینیسک زانوی راست خود عمل جراحی انجام داده بود در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ یک جلسه تمرینی کامل را همراه با دیگر بازیکنان نیواورلینز پلیکانز تجربه کرد. کار به جایی رسیده بود که آلوین جنتری، مربی تیم پلیکانز در یک فروشگاه زنجیره‌ای به هواداران فرنچایز بابت زمان بازگشت زاین به میادین جواب پس می‌داد. خود ویلیامسون هم گفته است که بچه‌های کوچک دائماً از زمان بازگشتش از مصدومیت می‌پرسند چون آنها زاین را در بازی‌های ویدیویی می‌بینند. ویلیامسون گفت:

من در جواب کودکان که درباره بازگشتم از مصدومیت سوال می‌پرسند جواب می‌دهم که آماده نیستم، من هنوز آماده نیستم. آنها به من نگاه می‌کنند و با التماس از من می‌خواهند که به بسکتبال بازگردم اما این که در چشمانشان نگاه کنم و بگویم هنوز وقتش فرانرسیده حس بسیار بدی به آدم دست می‌دهد. انجام اولین تمرین کامل پس از مصدومیت؟ این به خودم بستگی داشت، می‌توانستم زودتر از آن تاریخ هم تمرینات را آغاز کنم. بازگشت به تمرینات خیلی خوب بود.

جنتری نیز گفت که زاین ویلیامسون در تمرینات روز پنجشنبه به طور کامل شرکت کرده بود اما آن تمرین به نسبت جلسه تمرینی سبکی محسوب می‌شد. پلیکانز برای برگزاری یک دیدار با لس آنجلس لیکرز در روز شنبه به ساحل غربی آمریکا آمده است و پس از آن هم همانجا می‌ماند تا به مصاف ساکرامنتو کینگز برود. جنتری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر حضور زاین در این دیدارها با اطمینان گفت که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. جنتری همچنین گفت که تیمش برای تعیین زمان بازگشت ویلیامسون به بازی هنوز تاریخ دقیقی مشخص نکرده است اما آنها روند پیشرفت این بازیکن تنومند را زیر نظر دارند تا مناسب‌ترین زمان برای حضور او در زمین تعیین شود. جنتری در صحبت‌های خود گفته است:

من می‌دانم که این عادی است اما ما واقعاً باید یک روز وقت بگذاریم تا ببینیم که پیشرفت زاین تا چه حد بوده است. باید ببینیم او پس از پشت سر گذاشتن این تمرینات و جلسات دیگر در چه حالتی قرار دارد. همانطور که گفتم و بازهم خواهم گفت، زاین وقتی بازی خواهد کرد که زمان درستی برای انجام این کار باشد، اما این زمان کی خواهد بود؟ من از آن هیچ اطمینانی ندارم. اما من می‌دانم که او مشغول پیشرفت است و این چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد.

زاین ویلیامسون

زمانی که پس از عمل جراحی، از خود زاین ویلیامسون پرسیده شد آیا در ابتدا زمانی برای بازگشت خود تعیین کرده بود، با بی‌اطمینانی در این رابطه صحبت کرد. زاین گفته بود که این تصمیم مشابه همان تصمیمی است که در زمان مصدومیتش در تیم دوک گرفته بود؛ ناگهان از خواب بیدار شده بود و می‌دانست که باید بازی کند. زاین گفت هر زمان که وقتش برسد به دفتر نایب رییس اجرایی ورزشی فرنچایز یعنی دیوید گریفین، دفتر مدیرکل تیم، تاراجان لنگدون و اعضای کادر مربیگری و تمرین‌دهندگان خواهد رفت و آنها را از آماده بودن خودش مطلع خواهد کرد اما این را هم می‌داند که به منظور بازی کردن باید گام‌های محکمی را به‌ترتیب بردارد. زاین می‌داند که باید از آزمایش‌های ارزیابی سلامت عبور کند.

گریفین در گذشته گفته بود که تیم نیواورلینز معیارهای مشخصی دارد که ویلیامسون به منظور کسب شرایط بازی باید از سد آنها عبور کند. اما زاین دقیقاً مطمئن نیست که چه زمانی به زانوی خود آسیب رساند. پس از اتمام چهارمین بازی پلیکانز در پیش‌فصل ۲۰۱۹، زانوی راست این بازیکن از جانب کادر پزشکی معاینه شد و نتایج MRI تأیید کردند که مینیسک زاین پاره شده است. در ابتدا انتظار می‌رفت که زاین تنها شش تا هشت هفته از میادین دور باشد اما این دوره حالا تا ماه ژانویه سال جدید هم طول کشیده است. در طول دوران غیبت زاین، تیم بر روی زنجیره جنبشی بدن زاین تمرکز کرده بود و آنها تشخیص دادند که ویلیامسون باید در راه رفتن و دویدن خود تغییراتی ایجاد کند. به گفته خود زاین، این وضعیت مشابه مصدومیتش در تیم دانشگاه دوک بود که پس از پاره شدن کفش نایکی به‌وجود آمد. ویلیامسون درباره روند ریکاوری خود از مصدومیت مینیسک گفته است:

این فرآیند برای من متفاوت بوده است. بیشتر بر روی تحرک و قدرت خودم در آن نواحی از بدنم کار کردم که معمولاً از قدرت و تعادل خودم در آن نواحی استفاده نمی‌کنم.

نیواورلینز پلیکانز حالا قبل از دیدار برابر لس آنجلس لیکرز در بامداد شنبه دل به ادامه روند چهار پیروزی پیاپی خود بسته است. نیواورلینز فصل را با رکورد ۶ پیروزی و ۲۲ شکست آغاز کرده بود که ناگهان پنج پیروزی در شش دیدار کسب کرد و حالا تنها چهار پیروزی تا کسب آخرین سهمیه پلی‌آف در کنفرانس غرب NBA فاصله دارد. پس از آنکه پلیکانز برای بیشتر از دو ماه ابتدایی فصل درگیر مصدومیت‌ها شده بود؛ جنتری حالا دیگر می‌تواند با خیال راحت‌تری از سیستم چرخشی خود استفاده کند. به‌زودی و با بازگشت زاین، جنتری باید عنصر دیگری را به بخش هجومی تیمش اضافه کند اما خودش احساس نمی‌کند پس از آماده شدن زاین برای بازی، از این بابت مشکلی برایش پیش بیاید. این مربی با لبخند گفت:

پیدا کردن جا برای زاین در تیم پروسه جالبی خواهد بود. این که سعی کنیم او را در ترکیب جای بدهیم خوب خواهد. من هیچ اثر منفی در این کار نمی‌بینیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *