با این نکتۀ روانشناسی در بسکتبال بازی های بیشتری را پیروز شوید

با این نکته روانشناسی در بسکتبال بازی های بشتری را پیروز شوید

بر اساس مقالۀ منتشر شده توسط Psychology Today، بازیکنان در لیگ NBA هر چه بیشتر یک دیگر را لمس کنند، در مسابقات بیشتری پیروز می شوند. خوشحالی های فیزیکی مرسوم بیین بازیکنان مانند چیزی که ما در اصلاح به آن « بزن قدش» می گوییم و یا حلقه اتحاد تیمی و از این دست ارتباطات فیزیکی، همه به بازیکن کمک می کنند تا حرکاتی کلیدی مانند ریباند، امتیازگیری، بلاک کردن و توپ ربایی را با موفق در بازی به انجام برساند.

به طور خلاصه، این مقاله چگونگی استفاده از علم روانشناسی در بسکتبال برای ارتقای سطح عملکردمان را به ما می گوید. مدارکی موجود نشان می دهد که لمس و ارتباط بدنی در طول مسابقه، شانس برنده شدن تیم را افزایش می دهد. اما چگونه؟

اساساً رفتارهای لمس کردنی مانند « بزن قدش» و یا در آغوش گرفتن باعث افزایش سطح اعتماد و همکاری بین اعضاء تیمتان می شود همچنین مشارکت در چنین رفتارهایی باعث ارتقاء عملکرد خود و تیمتان می شود.

یک تحقیق روانشناسی در بسکتبال

مقاله ای که Psychology Today در این باره منتشر کرده، برگرفته از یک تحقیق علمی به نام « ارتباط، همکاری و عملکرد بساوایی: یک تحقیق رفتارشناسی در NBA نوشتۀ Michael W Kraus, Cassy Huang and Dacher Keltner و منتشر شده توسط Emotion journal است. در این تحقیق از مقیاس های پیچیده، برای سنجش عملکرد بازیکنان استفاده شده که صرفاً شامل برد و باخت نمی شود و از عوامل دیگری همچون تأثیر امتیازگیری نیز استفاده شده است. در عین حال، عواملی مثل عملکرد های ابتدای فصل، پیش بینی کارشناسان، و حقوق بازیکنان که می تواند به برنده شدن یک تیم کمک کند، از چرخه تحقیق حذف شده تا بتوان نتیجۀ دقیق تری از رابطۀ رفتار های بساوایی با عملکرد تیم گرفت.

چطور می توان از این اطلاعات برای ارتقاء عملکرد تیم استفاده کرد؟

با انجام اقدامات زیر، شما می توانید از علم روانشناسی در بسکتبال برای افزایش شانس برنده شدنتان در باز ها استفاده کنید:

1. قبل، بعد، و حتی در حین بازی حلقه اتحاد تشکیل دهید.

2. با حرکاتی مانند «بزن قدش» و از این دست، سعی بر افزایش ارتباطات لامسه ای خود با هم تیمی هایتان را داشته باشید.

3. در طول بازی با هم تیمی هایتان حرف بزنید و یا با زبان اشاره ارتباط برقرار کنید.

4. توپ را به هم تیمی هایی پاس دهید که مدافع کمتر به آن ها نزدیک است.

5.  در دفاع به هم تیمی هایتان کمک کنید.

6. به هم تیمی هایتان که در حال فرار از فشار مدافعان حریف هستند، کمک کنید.

سعی بر افزایش ارتباطات لامسه ای خود با هم تیمی هایتان داشته باشید

تمام نکات بالا که مستقیماً از مقالۀ Psychology Today گرفته شده، به ما می گویند که رفتارهایی که وابسته به کمک هم تیمی هایتان باشند، موجب افزایش اعتماد و همکاری در میان اعضاء تیم می شود و در نهایت به برد تیمتان کمک کند.

حال که مدارکی مبنی بر ارتباط مستقیم بین لمس کردن، همکاری، و عملکرد بازیکنان وجود دارد، شما نیز می توانید از مزایای آن بهره ببرید. لمس کردن نه تنها در سطح اجتماعی پذیرفته شده، بلکه مفید نیز هست. این تحقیق تنها قطره ای در دریای بیکرانی از فواید استفاده از تاکتیک های روانشناسی در بسکتبال برای پیروزی در بازی ها است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *