• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • بسکتبال NBA؛ ناراحتی دمار دروزن از اسپرز و احتمال درفت ادواردز توسط واریرز

بسکتبال NBA؛ ناراحتی دمار دروزن از اسپرز و احتمال درفت ادواردز توسط واریرز

سن آنتونیو اسپرز قصد تمدید قرارداد دمار دروزن را ندارد و این بازیکن از دست مسئولان تیم ناراحت است.

ناراحتی دمار دروزن از مسئولان اسپرز

وقتی سن آنتونیو اسپرز با فرآیند انتقال کوای لنارد مواجه شد فقط یک هدف داشت: در کورس رقابت باقی بماند. این بود که آن‌ها کوای لنارد را به تورنتو رپترز منتقل کردند و برای آن‌ها جذب دمار دروزن از یک پیشنهاد سنگین مالی ارزش بیشتری داشت. این فرآیند برای آینده درازمدت تیم خوب نبود اما حداقل مزایای کوتاه‌مدتی برای آن‌ها داشت. سن آنتونیو سال قبل به مرحله پلی‌آف صعود کرد و برای بیست و دومین بار متوالی توانست این مهم را تکرار کند. حالا دیگر خبری از آن دوران نیست. سن آنتونیو اسپرز ۲۷ پیروزی و ۳۶ شکست در کارنامه دارد و به احتمال بسیار زیاد پلی‌آف را از دست خواهد داد. قرارداد دمار دروزن با آپشن مبلغ ۲۷ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۹۷۵ دلار است و گزارش شده اگر اسپرز نخواهد با او تمدید قرارداد انجام دهد این مبلغ کاهش می‌یابد. جباری یانگ خبرنگار CNBC اینطور گفت:

گوش کنید، مجبور نیستم روی حقیقت سرپوش بگذارم. دمار دروزن در سن آنتونیو اسپرز خوشحال نیست، خب؟ خط حمله ای که دمار دروزن در ترکیب اصلی آن قرار دارد نباید تا این اندازه کند باشد و مشکلی در آنجا وجود دارد، درست است؟ و شما مجبورید در شرایطی که برای رسیدن به پول آن شرایط نامناسب را برگردانید. منظورم این است که اوضاع به خوبی پیش نرفت. قرارداد به اتمام رسید. این یعنی آزمایش موفقیت‌آمیز نبود.

این گزارش زمانی منتشر شد که هنوز پاندمی ویروس کرونا لیگ NBA را به تعطیلی نکشانده بود که این تعویق رقابت‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کاهش سقف قرارداد در آینده داشته باشد. این موقعیت دمار دروزن (و هر بازیکنی که قرارداد او با آپشن‌هایی همراه است) را در شرایط انتخاب قرار می‌دهد. براساس گزارش قبلی، دروزن تمایل دارد تا با یک موقعیت مالی مناسب در سن آنتونیو اسپرز بماند. دمار دروزن بازیکن خوبی است که امتیازآور می‌باشد و در این برهه زمانی پاس‌های خوبی نیز می‌دهد و در یک خط حمله رو به افول حضورش می‌تواند حیاتی باشد. اما او زنجیره‌ای از کمبودها را به همراه دارد که با این اوصاف سخت است که تیمش همراه با او روند خوبی را در پیش گیرد.

دمار دروزن

۱- او برای ایجاد فضا پرتاب سه امتیازی انجام نمی‌دهد.
۲- وی به اندازه کافی در کارهای دفاعی شرکت نمی‌کند.

این بدان معنی است که تیمش باید او را به همراه چند پرتاب‌گر دیگر فقط در فاز هجومی نگه دارد. این کار شدنی است. همچنین تیم او باید در خط دفاع از مهره‌های دیگری استفاده کند. این کار هم شدنی است. اما سخت است که بتوان هر دو کار را با هم انجام داد. بازیکنانی که پرتاب‌های سه امتیازی خوبی انجام می‌دهند در کانون توجه هستند و کمباب هستند بازیکنانی که با خصایص فوق‌الذکر بتوانند به خوبی دفاع هم بکنند. اگرچه دروزن مسلماً هوادارانی در لیگ دارد، باید با در نظر گرفتن این شرایط در تعطیلات پایان فصل بعدی منتظر پیشنهادی باشد که آپشن قرارداد این بازیکن را کاهش دهد. او و سن آنتونیو اسپرز می‌توانند یک سال دیگر همکاری خود را با همین قرارداد نه چندان خوب ادامه دهند.

آنتونی ادواردز پیراهن گلدن استیت واریرز را خواهد پوشید؟

گلدن استیت واریرز از سال ۱۹۹۵ تاکنون پیک ۱ مراسم درفت را انتخاب نکرده است. امسال، آن‌ها جو اسمیت، بازیکن درشت هیکل مریلند را به خدمت گرفتند. اگر آن‌ها امسال در لاتاری مراسم درفت NBA برنده باشند چه خواهند کرد؟ کونور لتورنی، خبرنگار سان فرانسیسکو کرونیکل در این باره گفت:

اگر واریرز پیک شماره ۱ مراسم درفت را در اختیار داشته باشد آن‌ها برای انتقال آن آزاد هستند. اما اگر گلدن استیت یک پیشنهاد ارزشمند دریافت کند، این تیم آنتونی ادواردز را در صدر انتخاب‌هایش قرار خواهد داد.

ادواردز که هفته گذشته به طور رسمی ورودش به مراسم درفت اعلام شد از نظر ESPN و The athletic بهترین بازیکن آینده‌دار درفت است.   این گارد میانگین ۱۹.۱ امتیاز، ۵.۲ ریباند، ۲.۸ پاس گل و ۱.۳ توپ‌ربایی را در تیم دانشگاه جورجیا از خود به جای گذاشته است. او در کل ۴۰ درصد پرتاب موفق داشت و ۲۹.۴ درصد پرتاب موفق ۳ امتیازی را به ثبت رساند. ادواردز که تا ماه آگوست به ۱۹ سالگی وارد نخواهد شد در ماه نوامبر و نیمه دوم بازی مقابل میشیگان استیت باورنکردنی ظاهر شد، ۳۳ امتیاز کسب کرد و چندین صحنه برجسته را ایجاد کرد. مونته پول، خبرنگار NBC Sports Bay Area می‌نویسد:

واریرز صبر لازم و محیط مناسب را پیشرفت برای بازیکنی مثل ادواردز در اختیار دارد. آن‌ها می‌دانند که مربیگری عنصری کلیدی در بالفعل کردن استعدادهای بالقوه ادواردز خواهد بود که تحت سرمربیگری استیو کرد و با دارا بودن فرهنگ پیروزی این مهم به احتمال زیاد میسر خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *