آموزش بسکتبال | پنج ترفند مهم در حمله انفرادی بسکتبال

حمله انفرادی بسکتبال

در راستای مطالب آموزش بسکتبال که برای راهنمایی شما عزیزان تهیه می‌شود، بدانید یکی از مسائل مهمی که در بسکتبال و به ثمر رسیدن گل تاثیر زیادی دارد، شروع حمله بسکتبال به صورت انفرادی است که به یکباره قابلیت به هم ریختن دفاع حریف را دارا است. در این مطلب بسکتفا قصد داریم به ترفندهایی در حمله انفرادی بسکتبال بپردازیم.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بدانید: آموزش بسکتبال | دو اشتباه رایج در سیستم دفاعی خطی بسته

در حمله انفرادی سرعت بازی را در زوایای مختلف زمین بهبود ببخشید

یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید، پیدا کردن مسیری مناسب برای رسیدن به سبد است که شما باید آنقدر نسبت به جای جای زمین و زوایای مختلف شناخت داشته باشید تا با نگاهی کوتاه و سریع، موقعیت خود را باتوجه به قرارگیری بازیکنان حریف و بازیکنان خودی شناسایی کرده و به صورت انفرادی بهترین مسیر را برای رسیدن به سبد انتخاب کنید. البته که حریف هم بیکار نخواهد نشست و قطعا سد راه شما خواهد شد ولی شما باید با استفاده از تجربه خود، مکان‌های خالی را پیدا کرده و از بهترین فرصت نهایت استفاده را ببرید.

حمله انفرادی بسکتبال

در حمله انفرادی خط مستقیم را فراموش نکنید

همان طور که زوایای مختلف در زمین می‌تواند برای رسیدن به سبد موثر باشد، خط مستقیم نیز می‌تواند معجزه ای را رقم زند چرا که پراکندگی دفاع حریف برای مهار بازیکنان خط‌های مستقیم که کمتر استفاده می‌شوند را باز خواهد گذاشت و شما با داشتن استراتژی مناسب به راحتی به نزدیکی سبد هدایت خواهید شد. کوتاه ترین فاصله بین دو نقطه یک خط مستقیم است. اگر بتوانید کار پاهای خود را به یک خط مستقیم به سمت سبد هدایت کنید، قطعا سرعت بیشتری پیدا خواهید کرد. در این جا به دلیل کارآمدتر شدن کار با پا، سریعتر حمله انجام خواهد شد و هرچه مدافع از یک خط مستقیم منحرف شود، شما از مزیت پراکندگی دفاع حریف بیشتر بهره می برید و کار خود را به صورت مستقیم پیش خواهید برد.

قوانین بسکتبال | اختیارات سرداور بسکتبال در قوانین فیبا

حمله انفرادی بسکتبال

قوانین حمله دریبل حلقه را بشناسید

شما با دانستن چند موردی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد قدم بزرگی را در حمله انفرادی خواهید برداشت چرا که همه چیز طبق برنامه و منظم پیش خواهد رفت.

۱- همیشه در «حالت حمله» باشید – داشتن این آمادگی ذهنی برای داشتن یک بازی موثر مهم است . در هر بازی بازیکنان باید در برابر مدافع حریف توپ را حفظ کنند و خود را به حلقه برسانند و یا این فرصت را برای هم‌تیمی خود خلق کنند.
۲-بازیکن سانتر در ناحیه ضعیف- در این روش حمله بازیکن سانتر باید درسمتی که توپ در آن قرار نداردحضور یابد مگر اینکه به دلیل داشتن فواید زیاد برای تیم بر اساس تصمیم مربی انفرادی عمل کند
۳-فاصله اولویت مهمی است- بازیکنان همیشه باید به این مسئله توجه داشته باشند که در جای درستی در زمین بازی ایستاده‌اند.به غیر از بازیکن سانتر و محرک تیم بقیه بازیکنان بهتر است همیشه پشت قوس ۳ امیتازی بایستند
۴-بازی را نگه ندارید- اگر نمی‌توانید در برابر مدافع حریف پیروز شوید و به سمت حلقه بروید بازی را از حرکت نندازید. ما می‌خواهیم که دفاع را شکست دهیم بنابراین دفاع تیم مقابل با پیشروی شما مجبور به عقب نشینی می‌شود
۵-پاس ندهید و بایستید- بعد از پاس دادن باید حرکت کنید تا دفاع همچنان در حلقه دفاعی خود ایفای نقش کند این کار مانع از بازی موثر آنها می‌شود.

بیشتر بخوانید: قوانین بسکتبال | تفاوت قوانین بسکتبال در FIBA و NBA و NCAA

حمله انفرادی بسکتبال

نحوه استفاده از دریبل در حمله انفرادی

با استفاده از دریبل زدن هم می‌توان تیمی را به اوج موفقیت رساند و هم می‌توان بدون داشته برنامه، به کار تیمی آسیب وارد کرد. می توان گفت استفاده بیش از حد از دریبل، سوء استفاده از مهارت در بسکتبال است این در حالی که بی هدف باشد. این در حالی است که توپ در اختیار شما قرار می گیرد و شما با بی برنامگی تمامی برنامه‌ها را برهم خواهید زد و به همین دلیل است که برخی باز‌ی‌ها از کیفیت خود خارج شده است. هدف از در دست داشتن توپ در بسکتبال در حملات انفرادی باید گل کردن آن باشد و درست مانند ذهنیت “پرتاب،پرتاب،پرتاب” ، که به شما کمک می کند تا به صورت تهاجمی قرار بگیرید. وقتی توپ را روی زمین می گذارید، باید یک فکر کنید، “دریبل و بعد گل کردن توپ، نه دریبل بدون ایجاد موقعیت کردن!” با فکر این که دریبل میزنم و به جلو میروم هیچ کاری انجام نمی‌شود. به یاد داشته باشد 1. وقتی توپ را روی زمین قرار می دهید، دریبل شما باید بلند، سخت و در نهایت به سمت سبد باشد. 2- جدایی از دفاع حتما با دریبل با توپ انجام شود و اگر نمی توانید با اولین دریبل جدا شوید، به هیچ وجه جدا نشوید که کار گروهی حفظ شود و خط و برنامه ای که شما برای دریبل زدن درنظر دارید حتما باید به سمت پرتاب توپ به سبد هدایت شود.

حمله انفرادی بسکتبال

در حمله انفرادی توپی که را که منجر به امتیاز خواهد شد هدف قرار دهید

قرار دادن خود در موقعیت برای به ثمر رساندن گل به معنای شروع و به پایان رساندن حرکت برای انجام کار تیمی و در نتیجه امتیاز آوری است. بازیکنان باید از لحاظ ذهنی کار خود را برای کار گرفتن توپ در منطقه گلزنی خود قرار دهند، نه این که فقط توپ را بدست آورند. با گرفتن توپ در منطقه گلزنی، بلافاصله دفاع خود را در معرض خطر قرار می دهید به همین خاطر باید بهترین موقعیت را برای به دست آوردن توپ و برنامه برای گل زدن داشته باشید؛ وگرنه توپی که دریافت کردید از دستان شما خارج می‌شود و حریف به راحتی با توجه به خالی شدن زمین شما، توپ برگشتی را به گل تبدیل می‌کند. به همین خاطر تا مطمئن نشدید به صورت قطعی به سمت دروازه حریف خیز برندارید که نتیجه عکس را برای شما دربرخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

اگر به اخبار بسکتبال و همچنین مقالات آموزشی بسکتبال علاقه مند هستید، بسکتفا بهترین انتخاب برای شماست
همچنین برای شرط بندی مسابقات بسکتبال در معتبرترین سایت ایرانی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *