حقایق NBA که از آن ها بی خبرید

حقایق NBA

به عنوان هواداران لیگ NBA همۀ ما به دنبال دانستن چیزهای بیشتری از این لیگ هستیم.قطعاً برخی از شما قهرمان های سال های مختلف را به خاطر سپرده اید. در غیر این صورت، مطمعناً تاریخچه تیم مورد علاقیه خود از بر هستید. با این حال، نظرتان دربارۀ دانستن چند حقیقت کم اهمیت تر در مورد این لیگ چیست؟ برای مثال، مایکل جردن چه موقع به لیگ آمد؟ کدام یک از مشاهیر بسکتبال شمارۀ پیراهنش توسط تیم هارلم گلوبتروترز بایگانی شده؟ کمربندها را ببندید و خود را آماده کنید چرا که راه طولانیست و می خواهیم تعدادی از حقیقت های NBA را بازگو کنیم که قطعاً از آن ها بی اطلاعید.

50 مورد از حقایق NBA که تا به حال نشنیده اید

منطقۀ رود آیلند (Rhode Islands) زمانی تیم بسکتبالی به نام پراویدنس (Providence) در لیگ داشت

لیگ NBA برای اولین بار در سال 1946 به انجمن بسکتبال آمریکا (BAA) پیوست و یکی از تیم هایی که در این لیگ حاظر بود، پراویدنس استیم رولرز (Providence Steamrollers) نام داشت. قطعاً جذب استعدادها برای این تیم دشوار بوده است.

تورنتو رپترز اولین تیم بسکتبال تورنتو نیست

شاید باورش سخت باشد اما تیم رپترز و بعد ها تیم ونکوور گریزلیز اولین تیم هایی نبودند که از شمال مرزهای آمریکا به لیگ NBA  آمده بودند. این افتخار به تیم تورنتو هاسکیز تعلق دارد که از اولین تیم های این لیگ بوده است. با این حال در آن زمان کانادا بازار بسکتبالی دشواری داشت و هاسکیز تنها یک فصل در لیگ حضور داشتند و با 22 برد و 38 باخت از راه یابی به پلی آف باز ماندند.

ماگزی بوگز در راند اول درفت انتخاب شده بود

با 1.6 متر قد، ماگزی کوتاه قامت ترین بازیکن تاریخ NBA است. با دیدن میانگین 8.3 امتیار، 6.6 پاس منجر به امتیاز در هر بازی طی 4 سال حضورش در ویک فورست (Wake Forest)، کسی فکرش را نمی کند که او در راند اول انتخاب شود. اما بر خلاف انتظارها تیم واشنگتون بولتس این گارد رأس کوتاه قامت را در انتخاب کلی دوازدهم در درفت سال 1987 جذب کرد. او 14 سال در لیگ حضور داشت و خود را به عنوان دفاعی مستحکم و پاسوری زبردست مطرح کرد. از نظر کسب امتیاز، او توانست تنها سه بار میانگین بالای 10 امتیاز در هر بازی را ثبت کند. اما همچنان با همان قدر و قامت توانست خود را به قهرمانی برای مردم تبدیل کند و طرفداران بسیاری تا به امروز داشته است.

رابرت پاریش در دوران ورزشی اش میانگین امتیازی کمتر از 20 امتیاز در هر بازی را ثبت کرده است

رابرت پریش بی شک یکی از بهترین سنترهای تاریخ بسکتبال است. این بازیکن 2.13 متری 4 بار توانسته عنوان قهرمانی لیگ را کسب کند (3 بار با بوستون سلتیکس و 1 بار با شیکاگو بولز). وی همچنین طی 21 سال دوران بسکتبالی خود در 9 دوره آل استار شرکت داشته است. با این اوصاف، ممکن است برخی ها آمار و ارقام به جا مانده از او را دور از انتظار فرض کنند چرا که او در دهۀ هشتاد در تیم سلتیکسی بازی می کرد که از قدرت کمی برخوردار نبود. پاریش را نمی توان یک سنتر امتیازآور تلقی کرد. در واقع او تنها در 5 دوره توانست میانگینی بالاتر از 18 امتیاز در هر بازی ثبت کند. در هر صورت او دوران ورزشی اش را با ثبت میانگین نسبتاً خوب 14.5 امتیاز در هر بازی به پایان رساند.

کریس وبر

کریس وبر حتی یک بازی هم برای تیمی که او را در درفت به خدمت گرفت بازی نکرد

به عنوان عضوی از «فب فایو» دانشگاه میشیگان، کریس وبر از بازیکنان فوق العاده در زمین بود. در 2 سال همراهی تیم ورورینز (Wolverines) او میانگین 17.4 امتیاز و 10 ریباند را در هر بازی ثبت کرد. تیم اولاندو مجیک در راند اول درفت و به عنوان اولین انتخاب او را در سال 1993 جذب کرد و فوراً وی را با آنفرنی پنی هارادوی (Anfernee Penny Hardaway) از تیم گلدن استیت واریرز تبادل کرد. اغلب افراد نمی دانند که گلدن استیت این مشاهیر آینده بسکتبال را خود جذب نکرده است.

شکیل اونیل یک آهنگ پربازدید رپ داشته است

خجالت نمی کشم که بگویم در زمانی که در کوچه خیابان ها بسکتبال بازی می کردم این آهنگ را در حین پرتاب توپ باخود زمزمه می کردم. گوش کنید و بخندید.

دیو دیباسچر (Dave DeBusschere) به شکل حرفه ای بیسبال بازی می کرد

دیو احتمالاً به عنوان یکی از بهترین فوروارد های نسل خودش شناخته می شود که در 12 سال حضورش میانگین 16.1 امتیاز و 11 ریباند در هر بازی را به ثبت رسانده است. دیباسچر همچنین یک ورزشکار دو رشته ای بود که 2 فصل در لیگ حرفه ای بیسبال (MLB) نیز بازی کرده است. وی به عنوان پرتاب کننده توپ در تیم شیکاگو وایت ساکس (Chicago White Sox) به مدت 2 سال حضور داشت. در طول این مدت، او آمار 3-4 با 2.90 ERA و 1.38 WHIP را ثبت کرده بود. فک می کنم مشخص باشد که چرا به بسکتبال روی آورده است.

اسم کوچک واقعی ری آلن (Ray Allen) والتر (Walter) است

واقعا چه کسی می دانست؟ نمی توان بعد حضور برخی ها با این اسم او را سرزنش کرد.

پائو گاسول به مدرسۀ علوم پزشکی رفته است

چهرۀ او گویای همه چیز است. «من می توانستم دکتر شوم و حالا در لس آنجلس گیر افتاده ام و هم بازی یک بازیکن خود بزرگبین به نام کوبی شده ام. کمکم کنید!»

نام کامل کوبی برایانت یک «بین (Bean)» نیز دارد

حدس من این است که اسم کوبی از پدرش به او رسیده است که نامش «جو (جلی بین) برایانت» بوده است. در هر صورت، یک جورایی جالب است که هم نام یک خوردنی خوشمزه باشید. (جلی بین به معنی پاستیل است)

رشید والاس (Rasheed Wallace) حلقه خود را جوری ساخته بود که به انگشت وسطش بیاندازد

فکر می کنم او این کار را برای این که خاص باشد انجام داده بود.

ولادیمیر رادمانویچ (Vladimir Radmanovic) در فیلم ناتکرکر (The Nutcracher) حضور داشته است؟

درست وقتی که فکر می کردم دلیل خاصی برای خندیدن به رادمانویچ وجود ندارد، چنین چیزی جلوی راهم سبز شد. بازی کردن در فیلم این چنینی؟!

شماره پیراهن ویلت چمبرلین (Wilt Chamberlain) توسط تیم هارلم گلوبتروترز (Harlem Globetrotters) بایگانی شده است

بله درسته این نیز یکی از حقایق NBA است. قبل از این که او در NBA طوفان به پا کند در تیم هارلم گلوبتروترز حرکات نمایشی انجام می داده است. وی در این تیم هم بازی میدو لمون (Meadow Lemon) بود. وی تنها یک سال با این تیم همراه بود و سال ها بعد در 9 مارس سال 2000 این تیم پیراهن شماره 13 چمبرلین را بایگانی کرد.

پرتاب سه امتیازی ابتدا در لیگ ABA ابداع شده بود

شاید باور کنید اما پرتاب سه امتیازی که میان هواداران محبوبیت زیادی دارد مختص NBA نبوده است. در واقع، این پرتاب ابتدا در ABA ابداع شده بود که از خودنمایی ها و جنبه های نمایشی بیشتری برخوردار بوده است. NBA تا قبل از فصل 1980-1979 این قانون جدید را نپذیرفته بود.

تیم دانکن

خالکوبی معروف تیم دانکن (Tim Duncan) که تصویری از مرلین (شخصیتی کارتونی) است

حال فکر می کنم بدانیم که شخصیت مورد علاقۀ او در دیزنی چه کسی است.

کوبی برایانت همسرش را در تصویربرداری یک موسیقی رپ ملاقات کرده است

چه کسی به سایت های دست یابی نیاز دارد وقتی که به صحنه فیلم برداری موسیقی هیپ هاپ دسترسی دارد؟ کوبی برایانت برای اولین بار همسر قبلی خود ونسا (Vanessa) را در تصویربردای موزیک ویدئو ایستسایدز (Eastsidaz) در حالی که برای استراحت در حین ضبط آلبوم موسیقی خود بود دید. فکر می کنم مشخص است که کدام گروه در بخش موسیقی موفق تر بوده است.

کارملو به عنوان یک دلقک

به نظر می رسد که کارملو آنتونی (Carmelo Anthony) دستی بر طنز نیز داشته است. در زمان مدرسه اش او به دلیل این که خود را به دانش آموزان و معلم با نام تایرون (Tyrone) معرفی کرد تنبیه شده است. دلیلش برای این کار این بوده که آن ها تم توانستند کارملو را تلفظ کنند.

وینس کارتر در موسیقی؟

دقیقاً زمانی که دلیلی برای خندیدن وجود نداشت به این موضوع برخوردم که وینس کارتر در دوران مدرسه در رشتۀ موسیقی درام (Drum) تحصیل می کرده است. نمی توانم او را با آن لباس و وضعیت تصور کنم.

لبران جیمز اولین بسکتبالیستی نبود که در دوران دبیرستان بسیار مشهور شد

شاید باور نکنید اما یکی از حقایق NBA این است که لبران جیمز اولین بسکتبالیستی نبود که در دوان دبیرستانش بسیار مورد توجه قرار گرفته بود. این افتخار متعلق به موزز مالون (Moses Malone) فوروارد و سنتری است که 19 سال در لیگ حضور داشته است. او با این که هیچ وقت در تیم های دانشگاهی بازی نکرد اما نمایش بسیار خوبی در لیگ از خود نشان داد. در طول این 19 سال، والون سه بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ انتخاب شد و 12 بار پیاپی در تیم آل استار حضور داشت و در سال 1983 با تیم فیلادلفیا عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد. در زمان بازنشستگی او میانگین 21.9 امتیاز و 12.9 ریباند را در هربازی به نام خود ثبت کرده بود. در سال 2001، او به عنوان یکی از مشاهیر بسکتبال معرفی شد.

مانوت بول (Manute Bol) و درگیری با یک شیر

بول با 2.31 متر قد و 90 کیلوگرم وزن به نظر قدرت بالایی داشت. یکی از خاطرات مورد علاقۀ او دربارۀ کشتن یک شیر با نیزه است. اگر این داستان صحت داشته باشد فکر نمی کنم او کسی باشد که بخواهیم سر به سرش بگذاریم.

 جامپ بال قبلاً بعد از هربار رفتن توپ داخل سبد انجام می شده است

در گذشته بعد از هر بار انداختن توپ داخل سبد جامپ بال (پرتابی که در ابتدای هر بازی توسط داور انجام می شود) توسط داور انجام می شد. واقعاً نمی توان تصور کرد که در آن صورت بازی چقدر طولانی خواهد بود. گذشته از طولانی بودن مدت تماشای بازی در تلویزیون، فکر نمی کنم لیگ نیز به پایان می رسید.

بیل راسل (Bill Russell) همیشه با بوستون سلتیکس در ارتباط نبوده است

اغلب راسل را به عنوان سنتری می شناسند که سال ها در سلتیکس بازی کرده و 11 قهرمانی را نیز با آن تیم تجربه کرده است. او حتی در دو قهرمانی هم نقش بازیکن داشته و هم نقش مربی. او در زمان مربیگری خود در دو تیم دیگر نیز حضور داشته است. راسل از سال 1973 تا سال 1977 در تیم سیاتل سوپرسونیک مربیگری کرده و در بخشی از یک فصل در 1988-1987 نیز هدایت تیم ساکرامنتو کینگز را بر عهده داشته است. حضور در این تیم ها برایش چندان بد نبوده اما به هیچ وجه به خوبی حضورش در سلتیکس نمی رسند. او با سیاتل تنها توانست به نیمه نهایی کنفراننس برسد و با ساکرامنتو نیز حتی کارش برای یک فصل کامل ادامه نیافت.

وینس کارتر

تیم رپترز وینس مارتر (Vince Carter) را در درفت جذب نکرده بود

تیم رپترز در سال 1998، صاحب چهارمین انتخاب در درفت لیگ NBA بود و آن ها آنتوان جمیسون (Antawn Jamison) را جذب کردند. بلافاصله، آن ها این بازیکن را با دوست و هم بازی اش در دانشگاه کرولاینای شمالی یعنی کارتر که در گلدن استیت بود معاوضه کردند.

تنها مردی که میانگین دورقمی در سه بخش را در طول یک فصل ثبت کرده است

این افتخار متعلق به اسکار رابرتسون است که در سال 1962 در تیم سینسیناتی رویالز و در دومین سال حضورش در لیگ به نامش ثبت شده است. در آن سال او میانگین 30.8 امتیاز، 11.4 پاس منجر به امتیاز و 12.5 ریباند را به نام خود ثبت کرد. جالب اینجاست که با این ارقام هم او تنها توانست در پاس منجر به امتیاز بالاترین میانگین لیگ را داشته باشد و از آن بدتر این که در آن سال ارزشمندترین بازیکن لیگ به نام او ثبت نشده است.

جان استاکتون (John Stockton) رکورد بیشترین پاس منجر به امتیاز در یک بازی را ندارد

یکی از حقایق NBA آن است که این افتخار متعلق به گارد قدیمی اوراندو مجیک و مربی فعلی میلواکی باکس اسکات اسکیلس (Scott Skiles) است که در 30 دسامبر سال 1990 توانست 30 پاس منجر به امتیاز را در مقابل تیم دنور ناگتس به نام خود ثبت کند.

کوبی برایانت (Kobe Bryant) جزء 10 انتخاب اول درفت نبوده است

این یک فاجعه است. درسته؟ کوبی یکی از استعدادهای دبیرستانی بود اما به عنوان انتخاب 13ام جذب شد. برای این که درک بهتری از این فاجعه داشته باشید در ادامه لیست بازیکنانی که بین آل استار آنتوان واکر (Antoine Walker) و کوبی جذب شده بودند آمده است:

لورنزن رایت (Lorenzen Wright)، کری کیتلس (Kerry Kittles)، ساماکی واکر (Samaki Walker)، اریک دمپیر (Erick Dampier)، تاد فولر (Todd Fuller) و ویتالی پوتاپنکو (Vitaly Potapenko).

قطعاً برخی از آن مدیران باید پاسخگوی اشتباهشان باشند.

تیم سلتیکس تنها در یک فینال با بیل راسل (Bill Russell) بازنده بوده است

آن ها در سال 1958 به تیم سنت لوئیس هاکس که توسط باب پتیت (Bob Pettit) هدایت می شد با نتیجه 4 به 2 باختند. اما چطور؟ قطعاً مصدومیت راسل در بازی سوم در این شکست بی تأثیر نبوده است.

الوین هایس (Elvin Hayes) هیچگاه ارزشمندترین بازیکن فصل نشد

با در نظر گرفتن 12 حضور پیاپی الوین در آل استار، کمی عجیب است که او با یک عنوان قهرمانی و میانگین 20 امتیاز در هر بازی طی 16 فصل و حتی میانگینی بالاتر در 10 فصل از آن هرگز نتوانست برندۀ جایزۀ ارزشمندترین بازیکن شود.

بیل بردلی

تیم نیویورک نیکس یک سناتور به آمریکا معرفی کرده است

بله درست است. بیل بردلی (Bill Bradley) از نیوجرزی سه دوره به عنوان سناتور در سنای آمریکا حضور داشته و کاندید رئیس جمهوری حذب دمکرات بوده است. به عنوان یک فروارد در نیویورک، او دو قهرمانی و یک دوره حضور در تیم آل استار را در کارنامۀ خود دارد.

ویلت چمبرلین تنها تازه وارد لیگ است که بیشتر امتیاز را در طول فصل به نام خود ثبت کرد است

ویلت با میانگین 37.6 امتیاز در هر بازی در تیم فیلادلفیا واریرز بازی می کرد. او همچنین با 27 ریباند در هر بازی از این حیث نیز بالاترین میانگین را دارا بود.

کلیولند کاوالیرز برندۀ یک بازی با بیشترین اختلاف امتیاز

در تاریخ 17 دسامبر سال 1991 تیم کلیولند کاوالیرز با نتیجۀ 148 بر 80 تیم میامی را درهم کوبید. مارک پرایس (Mark Price) و جان بتل (John Battle) با 18 امتیاز بیشترین تعداد امتیاز را کسب کرده بودند.

در یک عنوان قهرمانی تیم سلتیکس در دهۀ هشتاد نه لری برد (Larry Bird) و نه پاریش (Parish) ارزشمندترین بازیکن فینال انتخاب نشدند

برای من نیز به اندازۀ شما عجیب بود که در فینال سال 1981 عنوان ارزشمندترین بازیکن به فوروارد سلتیکس یعنی سدریک مکسول (Cedric Maxwell) رسید. در طول بازی 3،4، و 5 او 71 امتیاز کسب کرد و در میان ستارگان بزرگ بوستون یعنی لری برد، کوین مک هال (Kevin McHale) و رابرت پاریش بدرخشد.

تیم اوکلاهاما سیتی تاندر یک عنوان قهرمانی در تاریخ خود دارد

آن ها یک عنوان قهرمانی را با نام سیاتل سوپرسونیک در سال 1979 کسب کرده اند. با سکان داری یکی از مشاهیر بسکتبال یعنی لنی ویلکنز (Lenny Wilkens) این تیم توانست واشنگتون بولتس را درپنج بازی شکست دهد.

گاد شامگاد (God Shammgod) یک افسانه نیست

او یکی از گارد رأس های تأثیرگذار تیم پراویدنس کالج بود که 20 بازی برای تیم واشنگتون ویزاردز انجام داد و بعد از آن دوران موفقی در خارج از آمریکا داشت. در حال حاظر وی در کشور چین بازی می کند.

لری براون (Larry Brown) مربی تیم های کالج بوده است

اکثر افراد او را به عنوان یک مربی کوچ گرد می شناسند اما این کوچ کردن ها دو بار او را به سطح دانشگاهی بسکتبال برده است. او دو سال را در UCLA گذراند جایی که با تیم بروینز (Bruins) توانست به فینال مسابقات برد و در مقابل تیم لوئیسویل (Louisville) مغلوب شود. اما با رفتن برخی بازیکنان این رتبه ادامه دار نبود. چند سال بعد نیز لری به عنوان مربی تیم کانزاس جی هاکس منصوب شد و به مدت 5 فصل در این تیم حضور داشت. در آخرین فصل حضورش نیز توانست قهرمان مسابقات شود. او می توانست در 16 سال بعد با تیم دیترویت پیستونز قهرمان NBA شود و به تنها مربی ای تبدیل شود که توانسته در دو سطح جرفه ای و دانشگاهی عنوان قهرمانی را کسب کند.

عیسی توماس

عیسی توماس (Isiah Thomas) در 94 ثانیه 16 امتیاز کسب کرد اما باز هم باخت

در اولین راند پلی آف سال 1984، توماس با تیم دیترویت پیستونز در بازی پنجم و سرنوشت ساز به مصاف نیویورک نیکس رفت و موفق شد بازی را به وقت های اضافه بکشاند اما متأسفانه این تیم نیکس بود که توانست پیروز بازی شود.

ویلت چمبرلین اولین بازیکنی نبود که در طول یک فصل بیش از 2000 امتیاز کسب کرد

این افتخار متعلق به جرج یاردلی (George Yardley) است که با کسب 2001 امتیاز برای تیم دیترویت فالکونز در فصل 1958-1957 نام خود را جاودانه کرد. او میانگین 27.8 امتیاز در هر بازی را در آن سال ثبت کرد.

آلن آیورسن رکورد بیشترین توپ ربایی در یک بازی پلی آف را داراست

اکثراً او را به عنوان یک آمتیازآور زبردست می شناسند اما آلن رکورد 10 توپ ربایی را مقابل اورلاندو مجیک (Orlando Magic) در تاریخ 13 می سال 1999 به نام خود ثبت کرده است.

بهترین درصد پرتاب آزاد درست در طول دوران ورزشی متعلق به فردی نسبتاً ناآشناست

رتبه نخست این بخش متعلق به مارک پرایس (Mark Price) گارد گذشتۀ تیم کلیولند بوده است.او دوران بسکتبالی خود را با میانگین 90.4 درصد پرتاب آزاد درست به پایان رسانده است.

تیم میامی هیت تنها تیمی است که هر دو نبرد دانک و پرتاب سه امتیازی در آل استار را پیروز شده است

در سال 1995 و در آخر هفتۀ آل استار، هارولد مینر (Harold Miner) ملقب به جردن کوچک، گارد تیم میامی برای دومین بار جام نبرد اسلم دانک را به خانه برد در حالی که هم تیمی او گلن رایس (Glen Rice) برندۀ رقابت پرتاب سه امتیازی شد.

دیکمبه

دیکمبه موتومبو (Dikembe Mutombo) یک تازه وارد آل استار بود که جایزۀ تازه وارد سال را دریافت نکرد

این ریباند کنندۀ پویا و سد کنندۀ توپ وقتی در سال اول حضورش در لیگ در ناگتس بازی می کرد به تیم آل استار رسید اما جایزۀ بهترین تازه وارد سال را به فوروارد شارلوت هورنتس یعنی لری گرندماما جانسون (Larry Grandmama Johnsom) واگذار کرد.

فینکس سانز در طول یک فصل در 10 بازی پیاپی پیروز و 10 بازی پیاپی مغلوب شدند

این اتفاق در فصل 1997-1996 و با شکست در 13 بازی ابتدایی فصل رخ داد. سپس آن ها جیسون کید (Jason Kidd) را از تیم دالاس به خدمت گرفتند و او در اولین بازی مصدوم شد. اما او در بازگشت خود به شکل عجیبی تیم را در 10 پیروزی پیاپی و رسیدن به پلی آف رهبری کرد. سانز آن فصل را به عنوان تیمی از سید هفتم در کنفرانس غرب به پایان رساند.

تونی کوکک به پلنگ صورتی معروف بود

شاید این لقب به خاطر ظاهر و جسۀ لاغر او بوده است.

نام وسط شان کمپ بی معنی است

همانند «S» در نام هری اس ترومن (Harry S. Truman)، حرف «T» در نام شان تی کمپ (Shawn T. Kemp) هیچ معنایی ندارد.

شان کمپ جزء ده انتخاب اول درفت نبوده است

کمپ یکی از بهترین فورواردهای قدرتی دوران خود بود که در ده انتخاب اول درفت سال 1989 حضور نداشت. از جمله بازیکنانی که پیش از او انتخاب شدند

پوه ریچاردسون (Pooh Richardson)، تام هموندز (Tom Hammonds)، دنی فری (Danny Ferry) و پرویس الیسون (Pervis Ellison) بوده اند.

چارلز بارکلی (Charles Barkley) تنها دو سال در بسکتبال دبیرستان بازی کرد

چارلز بارکلی ملقب به رئوند مئوند آو ریبئوند (Round Mound of Rebound) بعد از دو سال از تیم دبیرستان کنار گذاشته شد.

سلتیکس و نیکس تنها تیم هایی هستند که هرگز جا به جا نشده اند

تمام تیم های اصلی لیگ از شروع لیگ تا به حال یا جا به جا شده اند و یا انصراف داده اند.

ویلت چمبرلین

بیشترین تعداد ریباند در یک بازی متعلق به چمبرلین است، نه راسل

ویلت در بازی مقابل بوستون در 24 نوامبر سال 1960 توانست 55 ریباند را به نام خود ثبت کند.

کریم عبدالجبار اولین انتخاب در درفت نبود

این یک حقیقت نکته دار است. کریم عبدالجبار در واقع در اولین انتخاب کلی توسط تیم میلواکی باکس در سال 1969 جذب شد اما این اتفاق در زمانی رخ داد که نام او لئو آلسیندر (Lew Alcindor) بود. سال ها بعد او بعد از روی آوردن به اسلام نام خود را تغییر داد.

مایکل جردن اولین انتخاب کلی درفت نبوده است

شاید فکر کنید که همه از این موضوع باخبر هستند اما من از بسیاری از بسکتبال دوستان پرسیدم که مایکل جردن در سال 1984 جذب شده اما در آن سال چه کسی اولین انتخاب کلی بوده؟ همۀ آن ها به اشتباه مایکل جردن را نام بردند اما در واقع این عجوبه که به اعتقاد بسیاری بهترین بسکتبالیست تاریخ است به عنوان نفر سوم انتخاب شده بود.پیش از او یکی از مشاهیر بسکتبال یعنی حکیم اولاجوان (Hakeem Olajuwon) توسط هیوستون راکتس و مرد همیشه مصدوم سم باوی (Sam Bowie) توسط پورتلند تریل بلیزرز انتخاب شده بودند. حدس می زنم تیم بلیزرز هنوز هم از انتخاب نکردن جردن پشیمان هستند. مخصوصاً وقتی در فینال 1992 NBA به تیم شیکاگو بولز و مایکل جردن باختند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *