آموزش بسکتبال | چگونه حرکات تهاجمی منجر به موفقیت می‌شود؟

حرکات تهاجمی در بسکتبال

یکی از روش‌های رسیدن به موفقیت و امتیازآوری در بسکتبال حمله کردن است که باید برطبق برنامه‌ای دقیق و منظم پیش رود. بسکتبال یک ورزش گروهی است که تمامی بازیکنان باید تلاش خود را برای رسیدن به هدف انجام دهند. در این مطلب سایت بسکتفا بررسی می‌کنیم که چگونه حرکات تهاجمی در بسکتبال منجر به موفقیت می‌شود؟

ورود به سایت بتکارت

کار گروهی بازیکنان

به بازیکنان اتان اجازه دهید تا بیاموزند که چطور دفاع کنند و تصمیم گیری مهم ترین علت جهت انجام حرکت تهاجمی در بسکتبال است. برخلاف جاهایی که به بازیکنان تان می گویید که دقیقا کجا سد شوند، کی مانع راه شوند، و چه کسی این کار را انجام دهد. در یک حرکت تهاجمی، شما به تیم قوانینی را می دهید و به آن ها اجازه می دهید تا تصمیم گیری کنند. این به بازیکنان اجازه می دهد تا چطور بسکتبال بازی کنند. که برای هر بازیکن باعث یک پیشرفت بلند مدت در بسکتبال می شود. اگر شما علاقه دارید تا در بسکتبال به بازیکنی حرفه‌ای تبدیل شوید باید از همین الان شروع کنید و در تمرینات خود جدی باشید. هیچ موفقیتی بدون تلاش میسر نخواهد شد و هیچ بازیکن حرفه‌ای در هر رشته ورزشی از ابتدای تولد حرفه ای به دنیا نیامده است و در این راه تلاش و کوشش زیادی را به کار گرفته است.

حرکات تهاجمی در بسکتبال

بیشتر بخوانید: چرا کار گروهی در یک تیم بسکتبال اهمیت دارد؟

مشارکت تمامی بازیکنان برای کمک به حرکت تهاجمی تیم

یک حرکت تهاجمی نیازمند ۵ بازیکن در سالن است تا به موفقیت برسند. این بدان معنا نیست که هر بازیکن نیاز دارد تا صاحب توپ شود. حتی اگر یک بازیکن توپ را در موقعیت تهاجمی لمس کند، فضا سازی، قطع کردن توپ، و سد شدن شان برای ایجاد امتیاز گیری برای هم تیمی ها اهمیت دارد.

در انتخاب یک پست بسکتبال چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

حرکت تهاجمی خوب مساوی با ضعیف شدن دفاع حربف

یک حرکت تهاجمی خوب به سختی دفاع می شود. اگر بازیکنان تان به سختی توپ را قطع می کنند، برای هرکدام مانع های سختی در نظر بگیرید، و توپ را به سرعت از سالن عبور دهید. دفاع باید به سرعت از هم پاشیده شود. این باعث امتیاز گیری تیم تان می شود.

 

حرکات تهاجمی در بسکتبال

مهار کردن بازیکنان برای تیم حریف سخت می شود

هنگامی که حمله ای را تدارک می بینید شامل بازیکنانی می شود که بر اساس مدافعین تصمیم گیری کرده اند. مهاجم تان به صورت خودکار تقریبا غیر قابل مهار می شود. اگر مدافعان یک مورد را مهار کنند، بازیکنان تان می توانند به سادگی در جهت مخالف عمل کنند و به سمت یک حرکت تهاجمی حرکت کنند.

برای مثال:

اگر دفاع پاس به سمت بال را مهار کند، بازیکن مهاجم بر می گردد و سپس گوشه را پر می کند در حالی که هم تیمی هایشان می چرخند تا پاس را دریافت کنند.

 ارسال پاس‌های سریع

یک مهاجم نیاز دارد تا توپ را به سرعت به حرکت دربیاورد تا بیشترین کمک رسانی را کند. برای انجام این کار داشتن بازیکنانی که ۲-۱ مرحله به لحاظ فکری از بازی جلوتر هستند عالی است و از آن جایی که مهارت پاس دادن ۹۰ درصد یک نوع تصمیم گیری است، این کار با قرار دادن بازیکنانی در موقعیت هایی که نیاز دارند تا دست مدافع را بخوانند و تصمیم بگیرند که در قدم بعد چه کاری انجام دهند انجام می شود. اگر مربی یک تیم جوان هستید این مهارت برای بازی هایی که از یازده بازیکن کمتر دارند بهتر است. هنگامی که توانایی بازیکنان تان در خواندن دست مدافع حریف افزایش می یابد و به سرعت بازی را به جریان می اندازد، توپ در تمام محیط گسترده می شود.

 برخی نکات مهم پرتاب‌ توپ در بسکتبال؛
برای خواندن کلیک کنید

 

حرکات تهاجمی در بسکتبال

ایجاد فضا سازی سریع

همانطور که توپ در طول سالن به جریان می افتد، بازیکنان تان نیز باید حرکت کنند. این بسیار مهم است که بازیکنان تان در هر موقعیت فضا سازی خوبی انجام دهند. این شامل بازیکنان مهاجمی است که خود را از دیگری با فاصله نگه می دارند تا کار را برای مدافعان، در پرتاب آزاد و حرکت به سمت سبد سخت کند. فضاسازی درست بسته به بازیکن مهاجمی دارد که شما انتخاب می کنید.

دریبل هدف دار کمک کننده است

دریبل غیر ضروری و بسیار زیاد به ساختار تهاجمی هر تیمی را صرف نظر از کاری که می خواهند انجام دهند آسیب می رساند. اما دریبل بسیار زیاد مشکل ساز است، بخصوص اگر بخواهید یک حرکت تهاجمی در بسکتبال را شروع کنید. به این خاطر است که توپ نیاز دارد تا به سرعت به جریان افتد تا اطمینان دهد که تمام سد شدن ها و حرکات بازیکنان موثر است. Rick Majerus می گوید که دریبل زدن ۳ علت دارد:

  1. ایجاد تعادل
  2. شکستن ۵ ثانیه
  3. جابجایی در زمین

بازیکنانی که در پست مهاجم بازی می کنند باید این نکات را همیشه به خاطر داشته باشند.

 

 قوانین زمانی در ورزش بسکتبال

حرکات تهاجمی در بسکتبال

کمک بازیکنان بدون پست

هنگامی که تمام بازیکنان تان در زمین توانایی آن را دارند تا هر پستی را در زمین پر کنند، حرکت تهاجمی در بسکتبال بسیار آسان تر می شود. این بدان معنا نیست که بازیکنان تان باید بتوانند در هر پستی بازی کنند.

برای مثال، شما تمایل ندارید هنگامی که ۱-۴ بازی می کنید، از PG تان استفاده کنید. اما تمام بازیکنان تیم تان اگر لازم باشد باید بتوانند موقعیت ها را پر کنند. این یکی از بهترین چیزهایی است که برای ارتقای هر بازیکن بسکتبال می توانید انجام دهید.

روش تبدیل شدن به یک مدافع حرفه‌ای در بسکتبال

 حرکت ثابت

هنگامی که تمام این نکات را در کنار یکدیگر قرار می دهید. نتیجه باید یک تهاجم همراه با سد شدن های قوی، پاس سریع، فضاسازی سریع، و دریبل زدن هدف دار باشد. آن وقت هدف این است که بازیکنان از موقعیت مهاجم به سرعت حرکت کنند.

با مقالات سایت بسکتفا همراه باشید: اصول اولیه دریبل زدن در بسکتبال

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *