• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • اریک اسپولسترا: انتخاب نشدن جیمی باتلر به‌عنوان استارتر آل-استار یک جوک است

اریک اسپولسترا: انتخاب نشدن جیمی باتلر به‌عنوان استارتر آل-استار یک جوک است

روز پنجشنبه بازیکنان استارتر تیم آل استار NBA انتخاب شدند و جیمی باتلر که همراه با میامی هیت فصل خیلی خوبی را سپری می‌کند برای ترکیب ثابت تیم کنفرانس شرق انتخاب نشد.

مصاحبه اسپولسترا در خصوص جیمی باتلر

این افتخار به تری یانگ، کمبا واکر، پاسکال سیاکم، یانیس آنتتوکومپو (کاپیتان) و جوئل امبید رسید. یانگ و واکر دو گارد تیم خواهند بود در حالی که سیاکم، آنتتوکومپو و امبید در فرانتکورت بازی خواهند کرد. اینجا است که همه چیز بهم می‌ریزد. در حال حاضر پست و موقعیت بازیکنان در لیگ NBA معنای خاصی ندارد. باتلر با قرار گرفتن در فهرست نامزدهای پست فرانتکورت، برای آخرین جایگاه پشت سر سیاکم قرار گرفت اما اگر در دسته گاردها قرار می‌گرفت احتمالا می‌توانست تری یانگ را در راه قرار گرفتن در ترکیب اصلی شکست دهد. پیش از بازی میامی هیت برابر لس آنجلس کلیپرز در روز جمعه، مربی تیم هیت یعنی اریک اسپولسترا گفت که خود او در ترکیب تیمش باتلر را برای پست شماره دو انتخاب می‌کند، جایگاهی که به طور سنتی به یک شوتینگ گارد تعلق دارد. اسپولسترا گفت که از جهات بسیاری باتلر در واقع پوینت گارد تیم است. اما با وجود این توضیحات، اسپو هنوز از عدم حضور باتلر در میان استارترها سر در نیاورده است. این مربی معتقد است در وهله اول اصلا نباید جایگاهی برای بازیکنان تعریف می‌شد. اسپولسترا در صحبت‌های خود اینطور توضیح داد:

من از این انتخاب بسیار گیج شده‌ام. من فکر می‌کنم این موضوع که ما هنوز درگیر بحث‌های مربوط به پست بازیکنان هستیم مسخره است. چه کسی می‌تواند بگوید جیمی چه موقعیتی دارد. آیا مهم است؟ پست بازیکنان برچسب‌هایی قدیمی هستند. احساس می‌کنم چند سال پیش و زمانی که صحبت کردن درباره بسکتبال بدون پست را آغاز کردیم از این بحث‌ها نیز رد شدیم. در هر صورت، هرطور که شما می‌خواهید به این موضوع برچسب بزنید یا درباره آن صحبت کنید، جیمی باتلر باید در بازی آل استار یک شروع‌کننده باشد. اگر اینطور نباشد یک جوک است.

جیمی باتلر

بسیاری با این حرف اسپولسترا که باتلر مستحق یک جایگاه شروع‌کننده است موافق هستند. برای مثال داک ریورز، مربی لس آنجلس کلیپرز که از شنیدن خبر استاتر نشدن باتلر غافلگیر شده بود، عملکرد خوب میامی با این بازیکن را دلیلی برای حضورش در میان شروع‌کنندگان بازی آل استار دانست. باتلر در فصل جاری به طور میانگین ۶.۵ اسیست در هر بازی ارسال کرده و به طور متوسط ۹.۵ مرتبه در هر بازی پشت خط پرتاب آزاد ایستاده است که هردو آمار در دوران حرفه‌ای او بی‌سابقه هستند. او یکی از چهار بازیکن فصل جاری لیگ است که به طور میانگین حداقل ۲۰ امتیاز، ۷ ریباند، شش اسیست و یک توپ‌ربایی در هر بازی ثبت کرده‌اند. سه نفر دیگر عبارت‌اند از لوکا دانچیچ، راسل وستبروک و لبران جیمز.

مقایسه لبران با جیمی باتلر جالب خواهد بود، نه به این خاطر که باتلر بازیکنی برابر با او است یا حتی به این دلیل که فصلی معادل را سپری می‌کنند. هیچکدام از این دو دلیل صحت ندارند بلکه از نظر پست در زمین، لبران جیمز نیز به عنوان یکی از بازیکنان فرانتکورت فهرست شده است. این برایش اهمیتی ندارد چون لبران احتمالا در هر پستی بهترین بازیکن دنیا بود و در نتیجه برای تیم آل استار هم انتخاب می‌شد. اما اگر بخواهیم کنار اسم هر بازیکن یک پست بنویسیم، لبران جیمز پوینت گارد لس آنجلس لیکرز است و اگر قرار بود در رأی‌گیری آل استار هم در فهرست گاردها قرار بگیرد احتمالا دیگر شاهد حضور لوکا دانچیچ یا جیمز هاردن در ترکیب شروع‌کنندگان نبودیم. داک ریورز درباره سیستم قدیمی تخصیص پست‌ها گفته است:

قسم می‌خورم خود من خیلی وقت پیش گفتم و این حقیقت دارد که دیگر پستی وجود ندارد. این همان راهی است که بسکتبال باید بازی شود. پست هر شماره دیگر به اسم بازیکن شناخته می‌شود و من دیگر آنها را گارد یا فوروارد صدا نمی‌کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *