جیمز هاردن به مرز بیست هزار امتیاز در لیگ NBA رسید

جیمز هاردن در بازی هیوستون راکتس برابر مینسوتا تیمبرولوز که با نتیجه ۱۳۹-۱۰۹ به نفع راکتس به پایان رسید در سه کوارتر ۳۲ امتیاز کسب کرد تا از رکورد بیست هزار امتیاز کسب‌شده در لیگ NBA عبور کند.

رکورد جیمز هاردن

هاردن خود در این رابطه گفت:

واضح است که این یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. من یک دورنمای بزرگتر و اهداف بزرگتری در سر دارم اما این دستاورد خیلی خوب است.

هم‌تیمی و دوست قدیمی هاردن یعنی راسل وستبروک که در اولین بازی NBA که طی آن هاردن نخستین امتیازات دوران حرفه‌ای خود را کسب کرد حضور داشت با حرارت بیشتری درباره این دستاورد هاردن صحبت کرد:

اینکه بتوانید چنین کاری را در یک سطح بسیار بالا انجام بدهید چیزی است که ما آن را عادی نمی‌دانیم. رشد کردن در لس آنجلس و اینکه قادر بودم پیشرفت او در طول سال‌ها را ببینم، برای من به‌عنوان یک دوست یک خوشبختی بوده است و واقعا برای جیمز هاردن خوشحال هستم.

با این وجود، در دیدار برابر تیمبرولوز اوضاع برای هاردن آسان پیش نرفت. او در نیمه اول ۱۱ مرتبه ترن اور کرد و بر اساس مرکز اطلاعات و ارقام ESPN، این یعنی بیشترین تعداد ترن اور در یک نیمه از بازی NBA در بیست سال اخیر. تنها بازیکنی که در بیست سال اخیر مرتکب ۱۰ ترن اور در یک نیمه شده بود، گیلبرت آرناس در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۰۹ بود. هاردن همچنین در این دیدار به اولین بازیکن فصل تبدیل شد که با دور رقمی کردن آمار امتیازات، ریباندها و ترن اورها موفق به انجام یک تریپل دابل می‌شود. او تا پیش از پایان نیمه اول تمام این‌ها را انجام داده بود و همچنین در فصل قبل نیز هاردن پنج مرتبه به همین صورت تریپل دابل کرده بود.

جیمز هاردن

بازی روز شنبه به ششمین بازی دوران حرفه‌ای هاردن تبدیل شد که اینگارد در آن ۳۰ امتیاز یا بیشتر و ۱۰ ترن اور یا بیشتر در یک بازی به نام خودش ثبت می‌کند و این تعداد بازی با چنین آماری دو برابر از هرکس دیگر در تاریخ لیگ NBA بیشتر است. هاردن در این دیدار ۱۲ ریباند و ۸ پاس گل هم داشت و به چهل و پنجمین بازیکن تاریخ NBA تبدیل شد که به بیست هزار امتیاز می‌رسد و همچنین هفتمین بازیکن جوانی است که موفق به انجام این کار می‌شود. زمانی که بازی آغاز شد هاردن ۱۰ امتیاز تا این دستاورد فاصله داشت و به شکل زیبایی از رکورد بیست هزار امتیاز عبور کرد: یک پرتاب سه امتیازی استپ بک در میانه‌های کوارتر دوم.

گوینده استادیوم پس از آنکه هاردن این پرتاب خود را وارد سبد کرد عدد بیست هزار را خواند و سپس در تایم اوت بعد یک ویدیوی خاص برای این اتفاق پخش شد. در این ویدیو اولین امتیاز جیمز هاردن در لیگ NBA که با پیراهن اوکلاهاما سیتی تاندر به دست آمد نشان داده شد و سپس پرتاب آزادی که هاردن با انجام آن از رکورد ده هزار امتیاز عبور کرد به نمایش درآمد و در نهایت شوت سه امتیازی که منجر به عبور از مرز بیست هزار امتیاز شد هم مجدداً پخش شد. هاردن توپ این بازی را با خود به خانه برد و به مادرش هدیه داد. خودش می‌گوید:

او همه‌ چیز را دارد. تمام جوایز و دستاوردهایی که من به آنها رسیدم را او دارد. من توپ را به مادرم دادم و او آن را در یک جای امن قرار خواهد داد.

اما در آن بازی، راکتس که کلینت کاپلا را از قبل به‌علت ضرب‌دیدگی پاشنه در اختیار نداشت، استارتر دیگر خود یعنی پی جی تاکر را هم در کوارتر اول از دست داد. تاکر بر روی شانه راست خود فرود آمد. اما هیوستون بدون این دو نیز دچار مشکل نشد و وستبروک هم در این دیدار ۳۰ امتیاز، ۶ ریباند و ۱۰ پاس گل آورد. بدین ترتیب هاردن و وستبروک به اولین زوج هیوستون پس از حکیم اولاجوان و رابرت هاری تبدیل شدند که هرکدام موفق به ثبت حداقل ۳۰ امتیاز، ۵ ریباند و ۵ پاس گل در یک بازی می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *