جیلن براون : “ورزش مکانیسم کنترل در آمریکا است”

جیلن براون

جیلن براون یکی از باهوش ترین و جالب ترین ورزشکاران جوانی است که من در سالها با آنها ملاقات کرده ام و به نظر می رسد مناسب است که او در میان مصاحبه ما در بوستون ، باید مثالی را بازگو کند که مارتین لوتر کینگ و نویسنده بزرگ آمریکایی دیوید فاستر والاس را گرد هم آورد.

“ما دو ماهی جوان داریم که از یک طرف شنا می کنند و یک ماهی بزرگتر از آن طرف شنا می کنیم” ، ستاره 21 ساله بوستون سلتیکس می گوید که او پشتوانه ماندگار نژاد در ایالات متحده است. “آنها از مسیرها عبور می كنند و ماهی های بزرگتر می گویند:” بچه ها ، آب چطور است؟ “این دو ماهی جوان می چرخند و به ماهی های عاقل تر نگاه می كنند و می پرسند:” آب چیست؟ “آنها هرگز نفهمیده اند كه این چیست آنها واقعاً در آنجا زندگی می کنند. بنابراین نیاز به شخصی خاص مانند مارتین لوتر کینگ برای دیدن گذشته از آنچه که در تمام زندگی خود تعبیه کرده اید ، است. ”

سه سال قبل از مرگ وی ، فاستر والاس این نمونه را در یکی از مطالب بسیار خواندنی خود نوشت. با این حال ، با بیان آرامش توسط یک بسکتبالیست جوان که جدا از بسیاری از معاصران خود است – طنین انداز تازه می شود – تا حدی که مقالات بیشماری وجود دارد که در آن یک مدیر اجرایی نام NBA ظاهراً گفته است که ممکن است براون “خیلی باهوش” باشد. لیگ یا “خیر خودش”.

حضور در NBA

جیلن براون در پیش نویس NBA 2016 انتخاب شماره 3 بود و حالا در دومین فصل حضورش با بوستون ، شخصیت اصلی محسوب می شود زیرا سلتیکس این هفته به عنوان تیم اصلی کنفرانس شرقی وارد لندن می شود. قبلاً درباره تمایل براون برای یادگیری زبانهای جدید و علاقه وی به کتاب و شطرنج صحبت کرده ایم – در حالی که او عاشق نوازندگی پیانو و گوش دادن به هنرمندان گریم از شرق لندن است. حتی با صمیمی تر و درگذشت نزدیکترین دوستش Trevin Steede در ماه نوامبر دوباره زندگی خود را تسکین داده است. در دو بازی پس از آن باخت ویرانگر ، براون نمایش های الهام بخش را تولید کرد که وی به استید اختصاص داد.

او همچنین مشتاقانه منتظر بازی روز پنجشنبه در لندن ، مقابل فیلادلفیا 76رز است ، و در پاسخ به این سؤال كه آیا تیم جوان سلتیك او ممکن است در چند فصل آینده قهرمان NBA شود: “چرا امسال؟ مردم می گویند شاید در دو سال خوب باشیم – اما فکر می کنم اکنون خوب هستیم. در حال حاضر ما یکی از بهترین رکورد ها در لیگ را بدست آورده ایم. من فکر می کنم ما می توانیم به همان اندازه که می خواهیم خوب باشیم. اما هرچه بیشتر به مردم اجازه می دهیم طرز فکر خود را بسازیم و از دو سال دیگر گفتن را شروع کنیم ، لحظه ای است که از دست می دهیم. ”

هفته گذشته سلتیك ها با نتیجه 102-88 كلولاند كاوالیزر لئبرون جیمز را مغلوب كردند. هیجان و پیش بینی سلتیک ها را احاطه کرده است اما نژاد هنوز مکالمه ما را متوقف می کند – و در طول زندگی براون تکرار ناخوشایند شده است. وی با یادآوری جوانی خود در ماریتا ، جورجیا می گوید: “نژادپرستی قطعاً در جنوب وجود دارد.” من آن را از طریق بسکتبال تجربه کردم. من به مردم زنگ زده ام. من به افرادی مراجعه کرده ام که به لباس بسکتبال بپوشند و لباس های میمون با پیراهن می پوشند. من مردم را در بازی های من چهره خود را سیاه کرده اند. من مردم را به غرفه ها موز انداخته ام.

“نژادپرستی به طور قطع امروز در سراسر آمریکا وجود دارد. البته خیلی تغییر کرده است – و فرصتهای من بسیار بیشتر از آنچه 50 سال پیش بود بنابراین برخی فکر می کنند نژادپرستی از بین رفته یا دیگر وجود ندارد. اما در مکان های استراتژیک تر پنهان است. کمتر کسی به چهره شما می آید و موارد خاصی را برای شما تعریف می کند. اما [دونالد] ترامپ این مسئله را برای نژادپرستانه پذیرفته است تا ذهن خود را بسیار قبول کنند. ”

جیلن براون اعتراف می کند که ، وقتی او 14 ساله بود ، “این شما را زخمی می کند. اما وقتی بزرگتر شدم و به دانشگاه کالیفرنیا رفتم [برکلی] در مورد یک نژاد پرستی ظریف تر و چگونگی فیلتر کردن آن در سیستم آموزش ما از طریق ردیابی ، برنامه های درسی پنهان ، طبقه بندی اجتماعی و چیزهایی که قبلاً تصوری از آن نداشتم ، یاد گرفتم. من واقعاً احساساتی بودم – زیرا یکی از ظریف ترین اما پرخاشگرانه ترین راه های نژاد پرستی وجود از طریق سیستم آموزش ما است. ”

جیلن براون در سال تحصیل در کالج ، قبل از متوقف شدن مدرک خود برای بازی در NBA ، پایان نامه ای در مورد چگونگی تأثیرگذاری نهادهای ورزشی بر آموزش نوشت. او درباره موضوع انتخاب شده خود می گوید: “من درباره آن خواندن فوق العاده احساسی بودم.” این ایده در مورد آمریکا وجود دارد که برخی از مردم باید برنده شوند و برخی نیز مجبور به از دست دادن چیزهای خاصی هستند که این اتفاق می افتد. برخی از افراد باید قانون گذاران بعدی و نخبگان سیاسی باشند و بعضی دیگر باید زندان ها را پر کنند و در مک دونالد کار کنند. اینگونه آمریکا کار می کند. این دستگاهی است که به افراد بالا نیاز دارد و افراد کم مصرف.

“حتی اگر من در یک مکان عالی به پایان رسیده ام ، چه کسی باید بگوید که من بدون بسکتبال کجا می بودم؟ این باعث می شود به دوستانم حس کنم. و برادران یا پسرخاله های کوچک من نمی دانند که چگونه تحرک اجتماعی آنها شکل می گیرد. من آرزو می کنم بیشتر و بیشتر که بتوانم آن را برایشان توضیح دهم. فقط به دلیل این که من در همسایگی خود فرق نمی کنم که توانستم از موانع پیش رو برای حفظ حق امتیاز جلوگیری کنم و فقیر هنوز فقیر هستم ، چرا باید افرادی را که مثل من شانس ندارند فراموش کنم؟ ”

وی درمورد اعتراض کالین کافرنیک علیه وحشیگری پلیس و نژادپرستی – که کارفرمای سابق سن فرانسیسکو 49ers حتی قبل از انتخاب ترامپ در کاخ سفید آغاز شد ، چه فکر کرد؟ “این صلح آمیز و موفق بود. این باعث شد مردم فکر کنند. این باعث عصبانیت مردم شد. این باعث شد مردم بخواهند صحبت کنند. اغلب افراد از نقش خود در زندگی راحت هستند و افراد ناراحت کننده را فراموش می کنند. بنابراین برای کالین که حرفه خود را در این خط قرار دهد و خود را فدا کند ، شگفت انگیز بود. اما کالین از وحشیگری پلیس و نژاد پرستی خالص تغذیه شد. او برای بسیاری از مردم این کشور صحبت می کند – از جمله من. ”

آیا براون از ابتدا می فهمید که حرفه کفرنیک به خطر افتاده است؟ “کاملا. من از اینکه چگونه معلوم شد شوکه نبودم. کالین در تلاش بود تا دوباره به NFL بازگردد و تیم دیگری پیدا کند و او بیش از توانمند است. اما می دانستم تمام شده است. من می دانستم که آنها نمی خواهند او را بازگردانند. هیچ کس نمی خواست توجه رسانه ها شود یا این خطر را انجام دهد. آنها احتمالاً فقط می خواستند او را از لیگ خارج كنند.

این واقعیت است زیرا ورزش مکانیسم کنترل است. اگر افراد ورزش نداشتند ، از نقششان در جامعه ناامید می شوند. در مورد بی عدالتی فقر و گرسنگی عصبانیت و استرس بسیار بیشتری خواهد داشت. ورزش راهی برای انتقال انرژی ما به چیزی مثبت است. بدون ورزش چه کسی می داند نیمی از این بچه ها چه می کنند؟

ما در حال برخورداری از همان مشکلاتی هستیم که 50 سال پیش داشتیم. برخی از موارد تغییر کرده است اما عوامل دیگر عمیقاً در جامعه ما جای گرفته اند. اعتراضاتی مانند Kaepernick صورت می گیرد تا مردم ناراحت و آگاه از این بی عدالتی های پنهان شوند. اکنون مردم در فرهنگ ما بسیار آگاه ، مشغول و متحد هستند. نیاز به یک شخص خاص مانند Kaepernick برای وادار کردن این تغییرات – به این دلیل که اغلب خبرنگاران و هواداران می گویند: l اگر شما یک ورزشکار هستید ، نمی خواهم چیزی بگوید. شما باید خوشحال باشید که در حال ورزش X مبلغی پول هستید. شما باید به جای انتقاد از آن ، به آمریکا سلام کنید. “این جامعه ما است.”

آیا عصبانیت وی در دوران ریاست جمهوری ترامپ تقویت شده است؟ “نه واقعا. من فقط فکر می کنم شخصیت ترامپ و برخی از ارزش های او باعث می شود وی برای رهبری نا مناسب باشد. برای اینکه کسی مثل او رئیس جمهور شود و مسئول نیروهای ما باشد؟ صادقانه ترسناک است. ”

جنگ توییتر ترامپ در ماه نوامبر با LaVar Ball مقیاس ، برای براون ، فراتر از اعتبار است. رئیس جمهور پس از آزادی از پسرش ، لی آنژلو ، و دو بسکتبال دیگر UCLA پس از گرفتار شدن در مغازه فروشی ، توپ را به “ناسپاس” متهم کرد. براون در مورد ترامپ می گوید: “او خواستار تشکر از شما بود.” “مسخره است. چه اتفاقی افتاده است که افراد از سخاوت قلب خود کارهایی انجام می دهند یا به خاطر اینکه این کار درستی بود؟ چندین موقعیت وجود داشته است که مسخره است اما یکی شبیه این بود: ‘باشه من تمام کردم. من گوش کرده ام به هر حرفی که باید بگویم. “یک بچه 19 ساله در خارج از کشور اشتباه می کند و [ترامپ] از پدرش عذرخواهی می خواهد؟ من فکر می کنم نامناسب ترامپ برای رهبری نیست. ”

آمادگی براون برای صحبت در مورد سیاست و فرهنگ ممکن است دلیل سورئال در سال 2016 باشد که وی برای NBA “خیلی باهوش” بود. از بیرون ، “هوشمند” به نظر می رسید که یک “حساس” برای “دردسر ساز” است. چه فکر کرد که براون وقتی در نوجوانی کلماتی را شنید که بعید است در رابطه با یک ورزشکار سفید از آنها استفاده شود؟ وی گفت: “این موضوع به چیزی بسیار مشکل ساز درون جامعه اشاره داشت. این مرا آزار داد ، اما من آنقدر متمرکز شدم که به آنجا بروم ، اما هرگز آنرا جدا نکردم و به کسی اشاره نکردم.

 

“اما من مخالفم که یک ورزشکار نمی تواند باهوش باشد. برخی فکر می کنند ، در بسکتبال ، ما یک دسته از بزرگسالان مرد داریم که نمی دانند چگونه خود را کنترل کنند. آنها بی فکر هستند و نمی توانند ایده ها را درگیر یا بیان کنند. این روایتی است که آنها سعی می کنند نقاشی کنند. ما در تلاش هستیم تا آن را تغییر دهیم زیرا این بیانیه قطعاً یک تعهد نژادپرستانه دارد. ”

براون برکلی را انتخاب کرد زیرا می دانست که او به صورت دانشگاهی کشیده می شود. آیا او از زمان تعویض کالج برای بسکتبال حرفه ای ، محرک فکری را از دست داده است؟ “کاملا. خیلی دلم تنگ شده من در اینجا در محیط خوبی هستم اما هر روز در کال مشغول یادگیری چیزهای جدید هستم. من در حال حاضر سعی می کنم به جای یک فرد فکر ، موازنه داشته باشم. من بعد از گذراندن سال گذشته تدریس خودم برای پیانو ، درس پیانو می گیرم. اگر من ناامید شده ام یا روز بدی را تجربه کرده ام ، اما باید درگیر شوم ، تمرین پیانو این کار را برای من انجام می دهد. مشابه با YouTube [وبلاگ هایی که او می کند]. من از دوربین استفاده می کنم تا بتوانم چیزی را از این زندگی به روزمره هدیه دهم که علاقه دارد هر روز یک ورزشکار را ببیند. همه شما را بر روی پایه قرار می دهند ، مخصوصاً وقتی خوب بازی می کنید و به نظر می رسد شما انسان نیستید. اما من فقط یک آدم معمولی هستم. ”

جیلن براون در برکلی

براون در سال اول حضور در برکلی ، در اوقات فراغت ، براون اسپانیایی را از ابتدا آموخت و مسلط شد. او می گوید: “من الان خوب نیستم.” “من دوباره شروع کردم زیرا موارد زیادی وجود دارد که اگر تمرین نکنید ، ذهن شما را می لغزد. اما من فقط الفبای عربی را یاد گرفتم. من به خودم افتخار می کنم زیرا تلفظ آن سخت است. ”

براون شروع به گفتن الفبای عربی با صدای بلند می کند و با گوش غیرمترقبه ، او چشمگیر به نظر می رسد. “بله ،” او با پوزخند گفت: “من سعی می کنم.”

او خود را درونگرا توصیف می کند – و باید در یک محیط ورزشی پر فشار ساکت و تأمل باشد سخت باشد؟ “کاملا. این فقط اتاق قفل نیست. در زندگی اگر ساکت باشید ، عقب خواهید ماند. بنابراین مجبور شدم یاد بگیرم که صدا تر و خروجی باشم. من فقط سعی می کنم به همه احترام بگذارم اما هرچه با بچه ها نزدیک تر می شوید ، بیشتر با آنها صحبت می کنید. مانند یک خانواده می شود – به خصوص وقتی که برنده می شوید. سال گذشته من خیلی ساکت بودم اما امسال نظر من ارزش بیشتری دارد. ما یک اتاق قفل خوب داریم. ”

ارزش آن اتاق قفل توسط براون پس از خودکشی غم انگیز دوستش Trevin Steede احساس شد. براون شب پس از درگذشت استید – در بازی مقابل قهرمانان NBA ، گلدن استریت وریسورز آرزوی بازی كرد و او سلتیك را به ثمر رساند و با به ثمر رساندن بیشترین امتیازها [22] در حالی كه دفاع پایدار می كرد. بعد از بازی کیری ایروینگ ، فوق ستاره سلتیکس ، توپ را به براون داد و گفت: “این شخص برای Trevin است.”

قبل از اینکه آنها دوباره بازی کنند ، در آتلانتا ، جایی که خانواده Steede در آن زندگی می کنند ، براون به مادر دوستش و سایر بستگان اندوهگینش دیدار کرد. او سپس به بیرون رفت و 27 امتیاز شغلی کسب کرد. “من از افراد اطرافم بسیار سپاسگزارم. آنها مرا بلند کردند. من نمی دانم وضعیت روحی من در حال حاضر بدون آنها چگونه خواهد بود.

وی گفت: “وقتی من به ویلر رفتم با تروین آشنا شدم – که یک مدرسه بزرگ بسکتبال در ماریتا ، جورجیا است. Trevin یک سال بزرگتر بود بنابراین او یک سوفیور و من یک دانشجوی سال اول بود. آنها مرا وارد کردند و فقط یک مکان در تیم باقی مانده بود و بین من و او بود. آنها آن را به من دادند.

“من وقتی کسی برای اولین بار به آنجا رفتم ، هیچ کس را نمی شناختم. در هفته اول که ناهار خودم می خوردم – مثل من در تلفن خودم عمل کردم. Trevin بعد از روز سوم نزد من آمد. من او را در تمرین دیده ام اما واقعاً او را نمی شناختم. او گفت ، “مرد ، بیا اینجا با ما بنشین.” از آن زمان ، ما بهترین دوستان بودیم. ”

چگونه او در مورد مرگ Trevin شنید؟ مادرش با من تماس گرفت من فکر می کنم او فقط مرا بررسی کرده است یا سلام می گوید. اما او زنگ زد تا به من بگوید که گذشت. ”

براون به نظر می رسد پایین و صدمه او آشکار است. او همچنین تصدیق می کند که برای روبرو شدن با گلدن ایالتی به حمایت مادر استید نیاز داشت. “من احتمالاً بازی نمی کردم مگر اینکه او به من زنگ بزند. برد استیونز [مربی سلتیکس] پرسید که من چطور کار می کنم. من به او گفتم ، فکر نمی کنم امروز بتوانم وارد شوم. او گفت: ‘خوب است. وقت خود را بگذرانید. »سه ثانیه بعد از تعطیل شدن ، مادر تروین تماس گرفت. من به او گفتم که خوب نیستم و احتمالاً قرار نبود آن شب بازی کنم. او گفت: “شما می دانید که چیزی نیست که من می خواهم و آن چیزی نیست که تروین می خواست. بنابراین اگر می توانید آن را در قلب خود پیدا کنید تا به بیرون برود و برای او بازی کنید ، این کار را انجام دهید. ”

آیا او در یک غوغایی بازی کرد یا اینکه او از تروین الهام گرفته بود تا سلتیکس به پیروزی کمک کند؟ “من چیزی احساس نکردم. مثل من بود که خودم آنجا بودم. ”

شانس بازی در لندن روحیه او را بالا می برد. وی گفت: “تابستان گذشته برای اولین بار به لندن رفتم. عالی بود. من به دیدن بیگ بن رفتم زیرا یکی از بتهای من بنیامین بانکر [دانشمند آمریکایی آفریقایی آفریقایی است که در میان سایر دستاوردها ، در قرن 18th با ساعت های اعتصابی کار کرد]. ”

این هفته براون دوست دارد صدای گریم بیشتری بشنود و آرسنال را ببیند. وی گفت: “من بارسلونا را به خاطر بازیکنانی که به طور سنتی داشته اند دوست دارم – از رونالدینیو گرفته تا مسی. من واقعاً آرسنال را هم دوست دارم. من از سنت آنها و طرفداران دیهاردشان خوشم می آید. امیدوارم که آنها را در لندن ببینم. فکر می کنم تیری هنری در آنجا قرار دارد ، بنابراین من فقط او را مورد اصابت قرار می دهم و می بینم که آیا می توانم به تور [استادیوم] دسترسی پیدا کنم ، عکس هایی در این زمینه بدست آورم. تابستان گذشته با تیری واقعاً نزدیک شدم. من مجبور شدم با او صحبت کنیم و ما در کنار هم هستیم و او به من توصیه می کند – درباره ورزش و زندگی. او یکی از بزرگواران همیشه وقت است. ”

در مرکز آموزش سلتیکس ، در حومه بوستون ، براون به 6ft 7in کامل خود می رسد. او قبل از بازگشت با لبخند به اطراف دربار خالی نگاه می کند وقتی می گویم ما زمین زیادی را پوشانده ایم – از اسرار آب دو ماهی جوان و مشکلات ماندگار نژاد در آمریکا گرفته تا تأثیر یادگیری و لذت بردن ورزش در سراسر جهان “بله ،” باب گفت ملایم و دستش را دراز می کند ، “این راهی است که من آن را دوست دارم”.

 

 

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *