• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • جا مورانت ، ستاره ممفیس گریزلیز برای شکست لبران جیمز و لیکرز

جا مورانت ، ستاره ممفیس گریزلیز برای شکست لبران جیمز و لیکرز

ممفیس گریزلیز که در صورت حفظ آخرین سهمیه کنفرانس غرب ممکن است در مرحله پلی‌آف با لس آنجلس لیکرز روبرو شود با شکست این تیم ۵ شکست متوالی خود را بدست فراموشی سپرد. در این دیدار جا مورانت نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت.

درخشش جا مورانت برابر لیکرز

جا مورانت ، بازیکن فصل اولی این تیم ۲۷ امتیاز کسب کرد و با ۱۴ پاس گل با بیشترین آمار پاس گل فصل خود مساوی کرد و شنبه شب ممفیس گریزلیز با نتیجه ۱۰۵ بر ۸۸ از سد لس آنجلس لیکرز گذشت. مورانت پس از پایان بازی اظهار داشت:

ما فقط بازی را بستیم، تمرکز خود را حفظ کردیم، از شکست‌های خود درس گرفتیم و به میدان آمدیم و یک ۴۸ دقیقه کامل بازی کردیم. قادر بودیم تا با یک پیروزی بزرگ میدان را ترک کنیم.

دیلون بروکس ۲۴ امتیاز به دست آورد و جوناس والانسیوناس ۲۲ امتیاز و ۲۰ ریباند بدست آورد تا به ممفیس گریزلیز کمک کنند تا بتواند جایگاه هشتمی خود در کنفرانس غرب را حفظ کند. فرانک ووگل، سرمربی لس آنجلس لیکرز در پایان این بازی اظهار داشت:

می‌دانستیم که آن‌ها در این بازی چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت. آن‌ها در حال حاضر در رتبه هشتم جدول برای حضور در پلی‌آف قرار دارند و ۵ شکست متوالی داشتند. بازیکن ما در اکثر طول سال عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه دادند. ما فقط کمی کم آوردیم.

لبران جیمز ۱۹ امتیاز و ۱۰ پاس گل به نام خود ثبت کرد و این در حالی است که آنتونی دیویس ۱۵ امتیاز و ۹ ریباند برای لس آنجلس لیکرز بدست آورد. این دومین شکست لیکرز در ماه فوریه بود. ۸۸ امتیاز این بازی کمترین امتیاز کسب شده فصل برای لیکرز بود و آن‌ها در این بازی ۴۱ درصد پرتاب موفق داشتند که ۹ پرتاب موفق از ۳۶ پرتاب سه امتیازی آن‌ها را شامل می‌شد. لس آنجلس لیکرز، صدرنشین کنفرانس غرب با ۷ پیروزی متوالی وارد میدان این مسابقه شد اما در کوارتر سوم با ۲۲ امتیاز عقب افتاد و ممفیس گریزلیز به امتیازگیری خود ادامه داد. در نیمه دوم لیکرز لبران جیمز را فعال‌تر کرد و وی این نیمه را با ۲ پرتاب سه امتیازی آغاز کرد.

اما ممفیس گریزلیز به بیشتر شدن برتری خود ادامه داد و با برتری ۸۶ بر ۶۶ به استقبال کوارتر چهارم رفت. با کسب ۷ امتیاز متوالی توسط لیکرز، برتری ممفیس گریزلیز در فقط ۷ دقیقه مانده به پایان بازی تک رقمی شد. اما ممفیس بلافاصله اختلاف امتیاز را در ۳ دقیقه مانده به پایان بازی به ۱۸ امتیاز رساند و ووگل به بازیکنان ذخیره خود روی آورد.

جا مورانت

لبران جیمز در پایان بازی گفت:

آن‌ها واقعاً بازی خوبی ارائه دادند. پرتاب‌های بسیار خوبی داشتند و جا مورانت ۴ پرتاب سه امتیازی برای آنان به ارمغان آورد. دیلون در کل طول بازی عملکرد بسیار خوبی داشت و فکر می‌کنم والانسیوناس در ۲ بازی گذشته ۵۰ ریباند به نام خود ثبت کرد. آن‌ها واقعاً بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.

ممفیس گریزلیز از زمان آل‌استار بریک پیروزی را تجربه نکرده بود و کسب آخرین سهمیه پلی‌آف توسط آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. مورانت در این باره اظهار داشت:

می‌دانیم که شرایط سخت می‌شود. بنابراین هیچ دلیلی برای ترس و وحشت وجود ندارد. ما می‌توانیم آن‌چه را که قادر به انجامش هستیم در کنترل خود داشته باشیم.

نکات بازی:

لس آنجلس لیکرز: اوری بردلی هزارمین پاس گل خود را در کوارتر اول به ثبت رساند. حضور لبران جیمز در این بازی به دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، مصدومیتی که موجب شد در دیدار پنجشنبه شب با گلدن استیت واریرز در ترکیب تیمش حضور نداشته باشد. دنی گرین به علت مصدومیت در این دیدار غایب بود. الکس کاروسو اولین بازی فصل خود را در پست گرین انجام داد. لس آنجلس لیکرز ماه فوریه را با آمار ۹ پیروزی و ۲ شکست به پایان رساند. این شکست اولین باخت خارج از خانه فصل لیکرز در مقابل تیمی از کنفرانس غرب بود.

ممفیس گریزلیز: جا مورانت با ۴ پرتاب سه امتیازی بهترین آمار دوران خود را ثبت کرد. والانسیوناس در دومین بازی متوالی حداقل ۲۰ ریباند بدست آورد. او در باخت شنبه شب به ساکرامنتو کینگز با ۲۵ ریباند بیشترین ریباند دوران بازیگری خود را به ثبت رساند. او اولین بازیکن در تاریخ ممفیس گریزلیز است که در دیدارهای متوالی ۲۰ ریباند کسب کرده است. در بازی‌هایی که ممفیس اجازه نداده حریفانش به امتیاز ۱۰۰ برسند آمار ۵ پیروزی و شکست‌ناپذیری دارد. برتری ۱۷ امتیازی بزرگترین پیروزی خانگی ممفیس از ۳ آوئریل ۲۰۰۵ است که در آن بازی آن‌ها موفق شده بودند با نتیجه ۱۰۲ بر ۸۲ لیکرز را از پیش رو بردارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *