• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • دومین تاج‌گذاری اسپانیا در جام جهانی بسکتبال چگونه رقم خورد؟

دومین تاج‌گذاری اسپانیا در جام جهانی بسکتبال چگونه رقم خورد؟

  • توسط مینا
  • 17/09/2019
  • خبر
  • 0

اسپانیا با پیروزی ۹۵ بر ۷۵ مقابل آرژانتین در فینال جام جهانی بسکتبال چین، برای دومین بار عنوان قهرمانی رقابت‌های جام جهانی را به دست آورد.

اسپانیا، قهرمان جام جهانی بسکتبال

اسپانیا در فینال جام جهانی بسکتبال شروع بهتری داشت و از ۱۶ امتیاز ابتدایی این بازی، ۱۴ امتیاز را اسپانیا بدست آورد و اگرچه آرژانتین تلاش کرد تا خود را به امتیازات اسپانیا برساند، شاگردان سرجیو اسکاریولو فرصت هرگونه عرض اندام را از آن‌ها گرفتند.اسپانیا دفاع فوق‌العاده‌ای مقابل آرژانتین انجام داد. برای اولین بار در تاریخ جام جهانی بسکتبال ، لوئیز اسکولا موفق نشد در یک نیمه کامل امتیازی را برای تیمش به دست آورد و این مسئله بدون شک بر شور و اشتیاق آرژانتین برای کسب دومین مدال جام جهانی تأثیر منفی گذاشت. شاگردان سرجیو اسکاریولو هرگز اجازه ندادند تا آرژانتین به آن‌ها فشار وارد کند و در طول بازی بر هر دو سمت زمین اشراف داشتند، در نتیجه آرژانتین از به تساوی کشاندن بازی ناتوان ماند و اسپانیایی‌ها از کسب هشتمین پیروزی متوالی خود در جام جهانی اطمینان حاصل کردند. ریکی رابیو ۲۰ امتیاز به دست آورد و دو امتیازی‌های رودی فرناندز، مارک گسول، سرجیو لوی و برادران هرناندوگومز نیز موجب رقم خوردن این پیروزی شد. نیکولاس لاپروویتولا و گابریل دک که به ترتیب ۱۷ و ۲۴ امتیاز به دست آوردند نیز تأثیرگذارترین بازیکنان تیم آرژانتین در فینال جام جهانی بسکتبال بودند.

نقطه عطف بازی:

آرژانتین در نیمه اول ۱۲ امتیاز عقب افتاد و به نظر می‌رسید این اختلاف امتیاز قابل جبران باشد اما اسپانیا در کوارتر سوم این امید آرژانتینی‌ها را به باد دادند. بعد از اینکه آرژانتین نیمه دوم را با پرتاب آزاد لوکا ویلدوزا شروع کرد، استرالیا ۱۴ امتیاز متوالی را کسب کرد تا نتیجه بازی ۵۵ بر ۳۳ باشد. این ۲۲ امتیاز کافی بود تا آرژانتین از بازگشت به بازی عاجز بماند.

بهترین بازیکن میدان:

ریکی رابیو در تمام طول تورنمنت فوق‌العاده بود و در فینال جام جهانی بسکتبال نیز یک بار دیگر او با درخشان‌ترین نمایش خود اجازه نداد تا اسپانیایی‌ها در جام جهانی از او ناامید شوند، رابیو ۲۰ امتیاز کسب کرد و ۷ و ۳ اسیست بدست آورد. نکته بااهمیت‌تر این است که او فاکاندو کامپازو را مهار کرد تا این بازیکن فقط ۱۱ امتیاز کسب کرده باشد. رابیو پابلو پریگیونی، طلایه‌دار اسیست تیم ملی آرژانتین در جام جهانی را نیز مهار کرد.

آمار دروغ نمی‌گوید:

اسپانیا به آرژانتین نشان داد که می‌تواند بازی بسیار شناوری در خط حمله داشته باشد. اسپانیا گوی ریباند را با ۴۲ ریباند در مقابل ۲۷ ریباند از آرژانتین ربودند. ترکیب انتخابی اسکاریولو، سرمربی اسپانیا پرتاب‌های بسیار خوبی نیز داشت.

جام جهانی بسکتبال مارک گسول

نکته پایانی:

اسپانیا عملکرد خیره‌کننده‌ای در جام جهانی بسکتبال و در فینال داشت. شور قهرمانی اسپانیا موجب شد تا آن‌ها بالاترین سطح عملکرد را در جام جهانی ارائه دهد و این پیروزی تلخی حذف آن‌ها در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قبلی را از یاد آن‌ها برد. آرژانتین هم نباید از این باخت سرافکنده باشد. آن‌ها در طول جام جهانی یکی از جذاب‌ترین‌ها بودند و در هر دو سمت زمین بازی قابل تحسینی ارائه دادند. لوئیز اسکولا نشان داد که سن فقط یک عدد است و سرجیو هرناندز، سرمربی آرژانتین چند استعداد ناب را معرفی کرد.

صحبت سرمربیان دو تیم بعد از بازی:

سرجیو هرناندز، سرمربی آرژانتین درباره این بازی گفت:

درباره این بازی باید بگویم که اسپانیا بازی بهتری نسبت به ما ارائه داد. برنامه و اجرای آن‌ها عالی بود. آن‌ها بازیکنان فوق‌العاده‌ای در اختیار دارند که تجربه بیشتری نسبت به ما داشتند. آن‌ها امشب واقعاً برتر از ما بودند. ما خسته نشدیم، می‌خواستیم پیروز شویم، قبل از بازی احساس بسیار خوبی داشتیم، اما این بسکتبال است. اگر بهتر از تیم‌های دیگر بازی کنید پیروز می‌شوید و اسپانیا تیم بهتری نسبت به ما بود. البته، ما در تورنمنت بزرگی شرکت کردیم. صربستان، فرانسه و روسیه و بسیاری از تیم‌های بزرگ دیگر را شکست دادیم و بازی بسیار بسیار خوبی ارائه دادیم. خیلی زود فینال را فراموش می‌کنم و به اسپانیا تبریک می‌گویم اما نظر من این است که ما مدال طلا را از دست ندادیم بلکه مدال نقره را از آن خود کردیم. به بازیکنانم واقعاً افتخار می‌کنم، آن‌ها بهترین بازیکنان جهان هستند.

سرجیو اسکاریولو، سرمربی اسپانیا نیز گفت:

از بازیکنانم متشکرم. آن‌ها عالی بودند. آن‌ها از روز اول تا دیدار فینال فوق‌العاده ظاهر شدند. قبل از این مسابقه احساس خوبی داشتم اما دریافتم که بازیکنانم نگران هستند و واقعاً از تقابل با حریف خود مضطرب به نظر می‌رسیدند. آرژانتین شایسته احترام کامل از سوی ماست. آن‌ها حریف قدرتمندی بودند. از همه دستیارانم، تورنتو رپتورز، فدراسیون اسپانیا، خانواده‌ام و خانواده بازیکنان تشکر می‌کنم. فقط می‌توانم نسبت به آنچه که بازیکنانم انجام دادند افتخار کنم. زمانی که جام جهانی شروع شد ما قدبلندترین یا بااستعدادترین تیم جام نبودیم اما سخت تلاش کردیم. چهره یک تیم بازنده را نداشتیم و بسکتبال پاسخ این رفتار ما را داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *