جام جهانی بسکتبال ؛ پیش بازی فرانسه-آرژانتین؛ دیگر جای اشتباه نیست

جام جهانی بسکتبال-تیم ملی بسکتبال آرژانتین-تیم ملی بسکتبال فرانسه

در یکی از مهم ترین دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام جهانی بسکتبال ، تیم های فرانسه و آرژانتین از ساعت 16:30 دقیقه به وقت تهران به مصاف هم می روند.

جام جهانی بسکتبال ؛ فرانسه می تواند مانند آمریکا، آرژانتین را نیز با اولین شکست رو به رو سازد؟

این بازی در حالی برگزار می شود که در آخرین تقابل های دو تیم آرژانتین تیم برتر بوده است اما فرانسوی ها نشان داده اند در این جام جهانی حرف های زیادی برای گفتن دارند. خروس ها موفق شدند با حذف آمریکا که خود را مدعی اول قهرمانی می دانست برای سایر تیم ها از جمله آرژانتین خط و نشان بکشند. در ترکیب هر دو تیم بازیکنانی حضور دارند که می تواند تقابل دو تیم را بسیار زیبا کند.

وقتی به آمار و ارقام جام جهانی بسکتبال نگاه کنیم کفه ترازو به سود فرانسه سنگینی می کند. در میانیگن پرتاب دو امتیازی تیم فرانسه ۵۶.۱ است و تیم بسکتبال آرژانتین ۵۳. در پرتاب های سه امتیازی نیز تیم فرانسه برتر است. آمار پرتاب سه امتیاز فرانسه ۴۵ است و آمار پرتاب سه امتیاز تیم آرژانتین ۳۶.۹. در پرتاب آزاد نیز باز هم شرایط به سود فرانسه است و آمار ۸۰.۳۵ در مقابل ۷۰.۷ تیم آرژانتین است. اما در ریباند و وضعیت دفاعی تیم آرژانتین برتری نسبی دارد. تا اینجای رقابت ها آمار 39 ریباند آرژانتین در مقابل 33 ریباند تیم فرانسه به ثبت رسیده است.

لوئیز اسکولا

از نکات جالبت توجه اینکه آرژانتین در تمام دیدارهای قبلی خود در جام جهانی بسکتبال به پیروزی رسیده است. آنها با نیجریه، روسیه و کره جنوبی در دور گروهی هم گروه بودند که در هر سه دیدار به برتری رسیدند و سپس تیم های لهستان و صربستان را نیز شکست دادند تا بدون شکست به نیمه نهایی برسند. تیم فرانسه نیز که در تمام دیدارهای گروهی خود به برتری رسیده بود یک شکست مقابل استرالیا با نتیجه نزدیک داشت اما با شکست دادن تیم آمریکا توانست به مرحله نیمه نهایی برسد. تا اینجای رقابت های جام جهانی فاکاندو کامباز از آرژانتین و رودی گوبرت از فرانسه بهترین بازیکنان دو تیم بوده اند.

هر دو تیم پیش از این سه بار به مصاف هم رفته اند که هر سه دیدار به سود آرژانتین به پایان رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *