• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • تمامی رکوردهایی که در جام جهانی بسکتبال چین شکسته شدند

تمامی رکوردهایی که در جام جهانی بسکتبال چین شکسته شدند

  • توسط مینا
  • 20/09/2019
  • خبر
  • 0
جام جهانی بسکتبال چین

جام جهانی بسکتبال چین پر از نقاط عطف بود. حالا می‌خواهیم به رکوردهای جام جهانی بسکتبال چین نگاهی بیندازیم.

رکورد های جام جهانی بسکتبال چین

اسپانیا: پیرترین تیمی که قهرمان جهان شد

شاگردان سرجیو اسکاریولو پیرترین تیمی بودند که از سال ۱۹۷۸ تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شدند. میانگین سنی ترکیب اسپانیا در جام جهانی بسکتبال چین برابر با ۳۰ سال و سه ماه بود که مارک گسول ۳۴ ساله نیز در این جمع حضور داشت. حالا که از مارک، سخن به میان آمد باید بگوییم که او و برادرش پائو تنها بازیکنانی است که در تاریخ این رقابت ها در قرن بیست و یکم بیش از ۴۰ بلاک دارند. ژن گسول‌ها چیز مخصوصی در خود دارد. این طور نیست؟

ریکی رابیو: بیشترین اسیست ادوار

فوق‌ستاره تیم ملی اسپانیا، ژنرال ریکی رابیو نیز موج توجهات را به خود معطوف ساخت. او به تنها بازیکنی در تاریخ برگزاری این رقابت ها تبدیل شد که بیش از ۱۰۰ اسیست و ۵۰ توپ‌ربایی در کارنامه خود  دارد و به صدر جدول اسیست ادوار مسابقات راه یافت. وقتی تورنمنت پایان یافت، رابیو جایزه ارزشمندترین بازیکن مسابقات را با مجموع ۱۳۰ اسیست به خود اختصاص داد و از پریگیونی، رکوردار قبلی اسیست پیشی گرفت. وی در جام جهانی بسکتبال چین درخشید.

جام جهانی بسکتبال چین

لوئیز اسکولا: دومین بازیکن امتیازآور ادوار

آرژانتین برای دومین بار با رتبه دومی جام جهانی را به پایان رساند. آن‌ها نقاط عطف مخصوص به خودشان را در جام جهانی بسکتبال چین داشتند که توسط کاپیتانشان لوئیز اسکولا ۳۹ ساله ثبت شد. اسکولا در مجموع ۷۱۶ امتیاز در تاریخ این مسابقات گرفت و به دومین بازیکنی تبدیل شد که از مرز ۷۰۰ امتیاز می‌گذرد که اولین بازیکن اسکار اشمیت برزیلی بود. همچنین اسکولا مجموع ۲۴۳ امتیاز نیز در ادوار مرحله جذفی مسابقات به دست آورد که او را از این حیث در جدول امتیازآورترین بازیکن در مراحل حذفی صدرنشین کرده است.

کامپازو در کنار ریکی رابیو و تونی کوکوچ قرار گرفت

فاکاندو کامپازو، بازی‌ساز تیم ملی آرژانتین نیز در زمره بازیکنان ارزشمند این مسابقات بود. او با رابیو در کنار تونی کوکوچ کروات تنها بازیکنانی هستند که رکورد ۱۵ امتیاز، ۱۰ اسیست، ۵ ریباند و ۳ توپ ربایی را در یک بازی جام جهانی بسکتبال به جای گذاشتند. کامپازو ۱۸ امتیاز، ۱۲ اسیست، ۶ ریباند و ۳ توپ‌ربایی در مقابل صربستان انجام داد در حالی‌که ریکی رابیو ۱۹ امتیاز، ۱۲ اسیست، ۷ ریباند و ۴ توپ‌ربایی در پیروزی اسپانیا مقابل استرالیا انجام داد.

استرالیا بهترین رتبه تاریخ خود را به دست آورد

استرالیایی‌ها، علیرغم باخت در ۲ بازی پایانی خود، با چهارم شدن در مسابقات موانع موفقیت را از پیش روی خود برداش. ۶ پیروزی آن‌ها در این مسابقات نیز بیشترین تعداد پیروزی آن‌ها در تاریخ مسابقات بوده است. نابودگران استرالیایی در جنگ سومی با فرانسه‌ای بودند که دومین مدال خود را در تاریخ جهانی مسابقات آورد و در سال ۲۰۱۴ در مکان سوم ایستاد. از این حیث تیم ملی فرانسه تنها تیمی است که توانسته در دو جام متوالی سوم شود. نیکولاس باتوم از فرانسه با کسب ۲۵۷ امتیاز در این مسابقات به امتیازآورترین بازیکن تاریخ حضور فرانسه در جام‌های جهانی تبدیل شد. پشت سر باتوم بوریس دیائو با ۲۴۱ امتیاز و اوان فورنیر با ۲۲۰ امتیاز حضور دارند.

صلاح مجری به رکورد بلاک یائو مینگ رسید

صلاح مجری با کسب ۸ بلاک در دیدار تونس مقابل آنگولا با رکورد یائو مینگ در جام جهانی برابری کرد. او در این دیدار ۱۸ امتیاز و ۸ ریباند به دست آورد تا در وقت اضافه پیروز مسابقه باشند. بوگدانوویچ با رکوردار پرتاب ۳ امتیازی مساوی کرد. صرف‌نظر از چهار تیم اول مسابقات، این صربستان بود که با آتش‌بازی بوگدان بوگدانوویچ عملکردی خارق‌العاده ارائه داد. بازیکن ۲۷ ساله ساکرامنتو کینگز در مجموع ۳۵ پرتاب ۳ امتیازی را در چین به درون سبد فرستاد. این آمار با بالاترین آمار سه امتیازی در هر جام جهانی برابری می‌کند. لاری آیوسو، بازیکن تیم ملی پورتوریکو نیز در جام جهانی ۲۰۰۲ ۳۵ پرتاب ۳ امتیازی در کارنامه امتیازات خود داشت. به علاوه، بوگدان بوگدانوویچ با کسب ۲۹۱ امتیاز به امتیازآورترین بازیکن صربستان در ادوار مسابقات تبدیل شد.

صربستان بهترین آمار امتیاز از فیلد در ادوار جام جهانی را به دست آورد

صربستان، در آمار تیمی، در میان یکی از باپتانسیل‌ترین تیم‌های جام جهانی قرار داشت. آن‌ها در مجموع ۵۳.۵ درصد از فیلد امتیازآوری کردند که بالاترین آمار فیلد گل از زمان جام جهانی ۱۹۹۴ می‌باشد. پس تعجبی ندارد که میانگین ۱۹.۴ امتیاز اختلاف آن‌ها در هر بازی بهترین رکورد ادوار جام جهانی بسکتبال باشد. البته تیم ملی فیلیپین در دومین بازی صربستان در جام جهانی به این تیم ۱۲۶ امتیاز اهدا کرد و صرب‌ها برای این رکورد باید  از تیم ملی فیلیپین تشکر کنند. بعد از اسپانیا که در جام جهانی ۱۹۹۰ ۱۳۰ امتیاز مقابل کره جنوبی کسب کرد، این بالاترین امتیازی است که یک تیم اروپایی در ادوار جام جهانی کسب می‌کند. در همین بازی، بازیکنان ساشا جورجویچ، سرمربی صربستان ۷۵ درصد فیلدگل را به نام خود ثبت کردند که از سال ۱۹۹۴، بهترین آمار تک دیدار در ادوار جام جهانی است. اما برای فیلیپین باید بگوییم که رکوردهای منفی را در انحصار خود قرار داد. آن‌ها در هر بازی به طور میانگین ۹۹.۸ امتیاز به حریفان خود دادند و از این حیث آن‌ها بدترین تیم جام جهانی ۲۰۱۹ و همچنین بعد از تیم‌های آسیایی کره جنوبی (با میانگین ۱۲۲.۹ امتیاز در هر بازی) و چین (با میانگین ۱۱۱ امتیاز در هر بازی) بدترین تیم تاریخ جام‌های جهانی بوده‌اند.

دبل دبل کونا را نیز در نوع خود منحصر به فرد بود

اما کره جنوبی در این جام جهانی آمار تحسین‌برانگیزی از خود به یادگار گذاشت و این به خاطر بازیکن چندملیتی این تیم گونا را بوده است. بعد از جام جهانی ۱۹۹۴، گونا را به اولین بازیکن در تاریخ جام جهانی بسکتبال تبدیل شد که بیش از ۱۵ امتیاز و ۱۰ ریباند در چهار دیدار متوالی در یک جام جهانی کسب می‌کند. او اولین بازیکن تاریخ جام جهانی بسکتبال است که در تمام بازی‌های جام جهانی‌اش برگزار شده‌اش موفق به ثبت دبل دبل شد که بالغ بر ۵ دبل دبل بود.

توماس ساتورانسکی و دنیس اسچرودر به رکورد کارلوس آریو رسیدند

رکورد دبل دبل بعدی به توماس ساتورانسکی تعلق دارد، بازیکنی که به همراه دنیس اسچرودر آلمانی در کنار کارلوس آریو، بازیکن پورتوریکو تنها بازیکنانی هستند که از سال ۱۹۹۴ در یک بازی جام جهانی موفق به کسب بیش از ۲۰ امتیاز و بیش از  ۱۰ اسیست شده‌اند. ساتورانسکی این عملکرد را مقابل لهستان داشت و اسچرودر این رکورد را در بازی با سنگال بدست آورد. توماس ساتورانسکی که عضوی از تیم شیکاگو بولز است به آمار ۶۸ اسیست در این جام جهانی رسید که بیشترین آماری است که از سال ۱۹۹۴ تا به حال به ثبت رسیده است.

تیم ملی آمریکا به رکورد ریباند تک مسابقه خود رسید

آمریکایی‌ها تحت هدایت سرمربی خود، گرگ پوپوویچ از اسیست تا ریباند رکوردهای خود را شکستند. آمریکا در مقابل ژاپن توانست ۵۸ ریباند به نام خود ثبت کند. این بالاترین آمار ریباند در تاریخ جام‌های جهانی برای هر تیمی است که همین تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۴ با ثبت ۵۸ ریباند مقابل یونان به آن رسیده بود. همانگونه که آمریکا در زمینه ریباند بهترین تیم بود امتیازگیری آنان تعریفی نداشت. برای اولین بار از جام جهانی ۱۹۹۴، یک تیم از حیث امتیازگیری بالاتر از تیم ملی آمریکا در جام جهانی قرار گرفت. تیم ملی نیوزیلند به این مهم مفتخر شده است که توانست در هر بازی جام جهانی چین میانگین ۹۹.۴ امتیاز کسب کند. نیوزیلندی‌ها اولین بار در تاریخ جام جهانی است که به عنوان تیمی آسیایی امتیازآورترین تیم جام جهانی می‌شوند.

تیم ملی کانادا نزدیک به رکوردشکنی بود

در زمینه امتیازگیری، تیم ملی کانادا بد عمل نکرد اما رکوردی که آن‌ها به جای گذاشتند مخصوص پرتاب‌های ۳ امتیازی است. بازیکنان نیک نرس، سرمربی کانادا ۲۴ پرتاب ۳ امتیازی مقابل ژاپن انجام دادند. از زمانی که پرتاب‌های سه امتیازی در بسکتبال جای گرفت، آن‌ها به اولین تیمی تبدیل شدند که بیش از ۲۰ پرتاب در یک بازی این رقابت‌ها انجام می‌دهد. این تنها رکورد ادوار جام جهانی نبود که آن‌ها در چین از خود به یادگار گذاشتند، کسب ۳۷ اسیست در بازی مقابل اردن با بهترین رکورد این پارمتر که قبلاً توسط صربستان مقابل فیلیپین در همین جام انجام شده بود برابری می‌کند.

با توجه به رکوردهای بسیاری که در این جام جهانی جابجا شد، جالب است که حدس بزنیم در جام جهانی بعدی که به طور مشترک در کشورهای فیلیپین ، ژاپن و اندونزی در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود چه رکوردهایی جابجا شده و چه رکوردهایی به حدنصاب رکوردهای قبلی خواهند رسید. لازم به ذکر است تمامی آمارهای مربوط به ریباندها، اسیست‌ها، توپ‌ربایی‌ها، بلاک‌ها و پرتاب‌های ۳ امتیازی از جام جهانی ۱۹۹۴ تا به حال ثبت و درج شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *